EGR nebo něco jinýho?
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 20
- Registrován: úte zář 12, 2006 08:39
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
EGR nebo něco jinýho?
Zdravím všechny!
Tak jsem musel včera potupně dotáhnout svýho krasavce na vozíku domů (asi 200 km). Mám problém, nejprve to zahlásilo chybu EGR, poté se ztratil výkon a pak se začalo hodně kouřit ze sání. Čili jdou mě výfukové plyny do sání. Je to poškozený EGR ventil?? Vždyť EGR je až za turbem,ne??
Díky za každou odpověď.
Martin
Tak jsem musel včera potupně dotáhnout svýho krasavce na vozíku domů (asi 200 km). Mám problém, nejprve to zahlásilo chybu EGR, poté se ztratil výkon a pak se začalo hodně kouřit ze sání. Čili jdou mě výfukové plyny do sání. Je to poškozený EGR ventil?? Vždyť EGR je až za turbem,ne??
Díky za každou odpověď.
Martin
Ano,
EGR, ventil regulující přídavek spalin do plnícího vzduchu, je za turbem, na straně výtoku spalin. Z výfukového traktu jsou spaliny odebírány za turbem skrze EGR a do plnícího vzduchu se dostávají rovněž za turbem, ale za jeho výtlakem vzduchu, za chladičem plnícího vzduchu (je-li), za snímáním množství vzduchu přiváděného do motoru (tzv. váha vzduchu), zkrátka skoro těsně před vstupem vzduchu do motoru. Když se EGR "zasekne" v otevřené poloze, může se motor i "dusit" vlastním smradem. Také si toho může všimnout ŘJ a ohlásí to jako závadu.
Výfukové dmýchadlo - turbodmýchadlo, má čtyři díry. Na straně turbíny jednou dírou přicházejí spaliny, které po vykonání práce - roztočení turbíny, odejdou druhou dírou do výfuku. Další dvě díry jsou na straně dmýchadla, které je na společném hřídeli s turbínou, tedy je jí poháněné. Jednou ďourou se přivádí, nasává čerstvý vzduch, druhou stlačený vzduch vychází do sacího traktu motoru.
EGR, ventil regulující přídavek spalin do plnícího vzduchu, je za turbem, na straně výtoku spalin. Z výfukového traktu jsou spaliny odebírány za turbem skrze EGR a do plnícího vzduchu se dostávají rovněž za turbem, ale za jeho výtlakem vzduchu, za chladičem plnícího vzduchu (je-li), za snímáním množství vzduchu přiváděného do motoru (tzv. váha vzduchu), zkrátka skoro těsně před vstupem vzduchu do motoru. Když se EGR "zasekne" v otevřené poloze, může se motor i "dusit" vlastním smradem. Také si toho může všimnout ŘJ a ohlásí to jako závadu.
Výfukové dmýchadlo - turbodmýchadlo, má čtyři díry. Na straně turbíny jednou dírou přicházejí spaliny, které po vykonání práce - roztočení turbíny, odejdou druhou dírou do výfuku. Další dvě díry jsou na straně dmýchadla, které je na společném hřídeli s turbínou, tedy je jí poháněné. Jednou ďourou se přivádí, nasává čerstvý vzduch, druhou stlačený vzduch vychází do sacího traktu motoru.
Dá se zaslepit přívod spalin do EGR, řídící jednotka to nepozná. Ale proto, aby nebyly inzerovány chybové hlášky, je nutné vlastní ventil vyčistit od úsad ze spalin, které brání jeho správné mechanické funkci, pak je nutno vymazat z paměti závad chybu a nejspíš i resetovat řídící a kontrolní obvod ŘJ pro EGR (jakoby nastavit výchozí stav). ŘJ si při každém spouštění motoru kontroluje polohu ventilu, čímž dokáže eliminovat i jeho malé, přípustné znečištění. Se zaslepeným přívodem spalin do EGR jede motor normálně, ŘJ si reguluje EGR, ale neví, a ani nemůže vědět, že tam spaliny nejsou. Má to dopad jen na zvýšení kysličníků dusíku ve spalinách, což výrobce motoru asi nechtěl. Na emisní kontrolu to nemá vliv, tam se u diesela kontrolují jen saze v tzv. přechodových, neboli výrobcem přípustných otáčkách motoru. Ostatní složky spalin analyzátory pro emisní kontrolu dieselů neumí, a ani to po nich žádný předpis nechce.
Čau
Čau
ŘJ si při každém spouštění motoru kontroluje polohu ventilu, čímž dokáže eliminovat i jeho malé, přípustné znečištění. Se zaslepeným přívodem spalin do EGR jede motor normálně, ŘJ si reguluje EGR, ale neví, a ani nemůže vědět, že tam spaliny nejsou.
Ještě mám v živé paměti,když mi pan učitel Janderka říkal: Milý Petře, vlastní diagnostika EGR probíhá přes lambda sondu. Řj kontroluje vyslanej signál do EGR se změnou signálu na lambdě. Něco jako kontrola katu porovnáním signálu lambd před a za katem. Taky nevim jak by konntrolovala řj skutečnou polohu ventilu,to sou tam jako nějaký magnetický snímače na úvratích? Ví akorát že poslala signál,a tudíž by to mělo bejt v jedné poloze,a když signál neposlala mělo by to bejt v druhé určitě nebude měřit změnu odporu na vinutí při zatuhlim a tudíž nehybnym EGR.
Ještě mám v živé paměti,když mi pan učitel Janderka říkal: Milý Petře, vlastní diagnostika EGR probíhá přes lambda sondu. Řj kontroluje vyslanej signál do EGR se změnou signálu na lambdě. Něco jako kontrola katu porovnáním signálu lambd před a za katem. Taky nevim jak by konntrolovala řj skutečnou polohu ventilu,to sou tam jako nějaký magnetický snímače na úvratích? Ví akorát že poslala signál,a tudíž by to mělo bejt v jedné poloze,a když signál neposlala mělo by to bejt v druhé určitě nebude měřit změnu odporu na vinutí při zatuhlim a tudíž nehybnym EGR.
Neviem o akom motore sa diskutuje ale v G9T/F9Q sa meria pozicia ventilu EGR odporovym snimacom.Hrouda píše:... Taky nevim jak by konntrolovala řj skutečnou polohu ventilu,to sou tam jako nějaký magnetický snímače na úvratích? Ví akorát že poslala signál,a tudíž by to mělo bejt v jedné poloze,a když signál neposlala mělo by to bejt v druhé určitě nebude měřit změnu odporu na vinutí při zatuhlim a tudíž nehybnym EGR.
Ahoj,
předpokládám, že se bavíme o dci, tedy dieselu. Ta věc, co ovládá vlastní ventil regulující přívod spalin se skládá ze selenoidu, tedy elektricky ovládaného ventilu, a z potenciometru polohy. Konektor je šestipinový, pin č. 3 není obsazený, ostatní jsou: napájení selenoidu, napájení potenciometru polohy, kostra potenciometru, ovládání kostry selenoidu a signál potenciometru polohy. Lambda sonda to toho nemluví, protože u těchto dieselů zkrátka není.
To, co říkal učitel Janderka, platí u zážehových motorů posledních generací, které mají OBD. Mladší generace OBD jsou s lambda sondou před i za katalyzátorem. Diesel může snímat třeba tlak ve výfukovém traktu, jestliže má částicový filtr, aby věděl, kdy ho čistit.
předpokládám, že se bavíme o dci, tedy dieselu. Ta věc, co ovládá vlastní ventil regulující přívod spalin se skládá ze selenoidu, tedy elektricky ovládaného ventilu, a z potenciometru polohy. Konektor je šestipinový, pin č. 3 není obsazený, ostatní jsou: napájení selenoidu, napájení potenciometru polohy, kostra potenciometru, ovládání kostry selenoidu a signál potenciometru polohy. Lambda sonda to toho nemluví, protože u těchto dieselů zkrátka není.
To, co říkal učitel Janderka, platí u zážehových motorů posledních generací, které mají OBD. Mladší generace OBD jsou s lambda sondou před i za katalyzátorem. Diesel může snímat třeba tlak ve výfukovém traktu, jestliže má částicový filtr, aby věděl, kdy ho čistit.
Vseobecne teda plati, ze EGR sa zaslepit da na jeho privode spalin. Musi sa zaroven ale aj poriadne ocistit a nechat na kabli zapojeny, aby nepindala kontrolka na palubke. Takto pekne vycisteny si moze otvarat a zatvarat do smrti auta v pohodicke a cistote A clovek nebude mat zasvinene cele sacie potrubie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů