Rozžhavený výfuk
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte kvě 24, 2005 21:16
Rozžhavený výfuk
Auto mi začalo cukat a najednou ztratilo výkon.Tak tak jsem dojel k pumpě,kde jsem zjistil,že mám parohy pěkně nažhavený.Nechal jsem to vychladnout a pak zkusil opět jet.Mám LPG,tak jsem to nechal jet na benzín.V průběhu cesty jsem auto kontroloval a bylo to v pořádku.Posledních pár km jsem opět zkusil jet na LPG a auto jelo v pohodě.Parohy taky nežhavily.Je pravda,že jezdím hodně krátké trasy,takže se to asi nestačí projevit.Každopádně to není ok.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozžhavený výfuk
Buď byla chudá směs a nebo ucpaný katalyzátor.Kudi Viktor píše:Auto mi začalo cukat a najednou ztratilo výkon.Tak tak jsem dojel k pumpě,kde jsem zjistil,že mám parohy pěkně nažhavený.Nechal jsem to vychladnout a pak zkusil opět jet.Mám LPG,tak jsem to nechal jet na benzín.V průběhu cesty jsem auto kontroloval a bylo to v pořádku.Posledních pár km jsem opět zkusil jet na LPG a auto jelo v pohodě.Parohy taky nežhavily.Je pravda,že jezdím hodně krátké trasy,takže se to asi nestačí projevit.Každopádně to není ok.
DDT napsal: Buď byla chudá směs a nebo ucpaný katalyzátor.
Já k tomu dodávám, že to mohlo díky nějaké chybě i jet na obě paliva současně. U řízených emisních systémů je to vzácnější závada, ale stává se. U starých systémů se to stávalo častěji.
Možná by nebyl od věci servis a diagnostika komponent pro pohon LPG.
Tak intenzivní oheň ve výfuku může být i kremace pro katalyzátor a lambda sondu.
Já k tomu dodávám, že to mohlo díky nějaké chybě i jet na obě paliva současně. U řízených emisních systémů je to vzácnější závada, ale stává se. U starých systémů se to stávalo častěji.
Možná by nebyl od věci servis a diagnostika komponent pro pohon LPG.
Tak intenzivní oheň ve výfuku může být i kremace pro katalyzátor a lambda sondu.
Nemyslel jsem chudou směs. Při extrémně bohaté směsi nevyhoří většina paliva ve válci, hoří i ve výfuku. Viděl jsem katalyzátory z dvoupalivových aut, které umřely na extrémní teplotu, byly spečené a s glazurou. Podobně to může dopadnout, když nepálí svíčka jednoho válce, který pak jako pumpa tlačí do výfuku nespálenou směs, která v tom výfuku nutně vyhoří. Na toto pamatovaly i návody k obsluze, u katalyckých aut zapovídaly i jen dojet s jedním nepálícím válcem. Taky jsem viděl Favorita s alternativním LPG, kterého naštěstí hasili a uhasili včas, ale díky selhání uzavíracího ventilu benzínu nebo LPG běžel na obě paliva a pak si natavil karburátor.
Pokud by byl přicpaný kat, tak by se sám už nevyčistil.
Pokud by byl přicpaný kat, tak by se sám už nevyčistil.
Kdyz je bohata smes tak dohoriva ve vyfuku. Nektere starsi motory takhle ohrivaly katalyzatory (v kombinaci s snizenim predstihu).DDT píše:Pokud by to jelo na obě paliva současně, pak by nemohla být chudá směs.
Na vlastni oci jsem videl jak u motorky kde klucina zapomnel zaplej sytic svitily cervene svody.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů