Rozžhavený výfuk

Co se děje než jde palivo do válců a co se děje v nich.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Kudi Viktor
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: úte kvě 24, 2005 21:16

Rozžhavený výfuk

Příspěvek od Kudi Viktor » pon led 18, 2010 21:45

Auto mi začalo cukat a najednou ztratilo výkon.Tak tak jsem dojel k pumpě,kde jsem zjistil,že mám parohy pěkně nažhavený.Nechal jsem to vychladnout a pak zkusil opět jet.Mám LPG,tak jsem to nechal jet na benzín.V průběhu cesty jsem auto kontroloval a bylo to v pořádku.Posledních pár km jsem opět zkusil jet na LPG a auto jelo v pohodě.Parohy taky nežhavily.Je pravda,že jezdím hodně krátké trasy,takže se to asi nestačí projevit.Každopádně to není ok.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozžhavený výfuk

Příspěvek od DDT » pon led 18, 2010 21:52

Kudi Viktor píše:Auto mi začalo cukat a najednou ztratilo výkon.Tak tak jsem dojel k pumpě,kde jsem zjistil,že mám parohy pěkně nažhavený.Nechal jsem to vychladnout a pak zkusil opět jet.Mám LPG,tak jsem to nechal jet na benzín.V průběhu cesty jsem auto kontroloval a bylo to v pořádku.Posledních pár km jsem opět zkusil jet na LPG a auto jelo v pohodě.Parohy taky nežhavily.Je pravda,že jezdím hodně krátké trasy,takže se to asi nestačí projevit.Každopádně to není ok.
Buď byla chudá směs a nebo ucpaný katalyzátor.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » stř led 27, 2010 21:06

DDT napsal: Buď byla chudá směs a nebo ucpaný katalyzátor.

Já k tomu dodávám, že to mohlo díky nějaké chybě i jet na obě paliva současně. U řízených emisních systémů je to vzácnější závada, ale stává se. U starých systémů se to stávalo častěji.
Možná by nebyl od věci servis a diagnostika komponent pro pohon LPG.
Tak intenzivní oheň ve výfuku může být i kremace pro katalyzátor a lambda sondu.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř led 27, 2010 21:07

Pokud by to jelo na obě paliva současně, pak by nemohla být chudá směs.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte úno 09, 2010 21:44

Nemyslel jsem chudou směs. Při extrémně bohaté směsi nevyhoří většina paliva ve válci, hoří i ve výfuku. Viděl jsem katalyzátory z dvoupalivových aut, které umřely na extrémní teplotu, byly spečené a s glazurou. Podobně to může dopadnout, když nepálí svíčka jednoho válce, který pak jako pumpa tlačí do výfuku nespálenou směs, která v tom výfuku nutně vyhoří. Na toto pamatovaly i návody k obsluze, u katalyckých aut zapovídaly i jen dojet s jedním nepálícím válcem. Taky jsem viděl Favorita s alternativním LPG, kterého naštěstí hasili a uhasili včas, ale díky selhání uzavíracího ventilu benzínu nebo LPG běžel na obě paliva a pak si natavil karburátor.
Pokud by byl přicpaný kat, tak by se sám už nevyčistil.

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » úte úno 09, 2010 22:00

DDT píše:Pokud by to jelo na obě paliva současně, pak by nemohla být chudá směs.
Kdyz je bohata smes tak dohoriva ve vyfuku. Nektere starsi motory takhle ohrivaly katalyzatory (v kombinaci s snizenim predstihu).
Na vlastni oci jsem videl jak u motorky kde klucina zapomnel zaplej sytic svitily cervene svody.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Odpovědět

Zpět na „Karburace, vstřikování, přeplňování, příprava směsi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů