BIO NAFTA

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Pepca
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned čer 14, 2009 07:37
Bydliště: Náchod

BIO NAFTA

Příspěvek od Pepca » čtv črc 09, 2009 06:47

Ahoj chtěl bych se zeptat zda uškodím motoru když budu tankovat bio naftu mám Lagunu 1.9 dci r.v. 2000. jelikož je levnější. radši se ptám než abych zkurvil motor. :wink:
Díky Pepa

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv črc 09, 2009 09:51

Pokud to budeš dělat u značkové pumpy a nebo v JZD kde maj traktor tak za 5 mega, tak jo, ale pro commonrail není vhodná, pro lepivost. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

mipesa
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29

Příspěvek od mipesa » pát črc 10, 2009 21:02

Koncern PSA povoluje 30% MeŘo s ropnou motorovou naftou VW dokonce u některých motorů 100% MeŘo(FAME).Její nevýhodou je větší schopnost rozpouštění usazenin ropné MN a tak může dojít k zacpání trysek.Zde je na místě při přechodu na FAME(rostlinou naftu)výměna palivového filtru.Je určitě nutná aditivace paliva z důvodu vysrážení vody.U nás je to celkem normální, že v naftě je více vody než povoluje norma.Má dobré mazací schopnosti hlavně u rotaxů.Ale pozor není Bio jako bio ona má dobré skladovací vlastnosti tak abyste si nenaběhl do nějaké staré zásoby což byly pěkné sr..ky.

Pepca
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned čer 14, 2009 07:37
Bydliště: Náchod

Příspěvek od Pepca » pát črc 10, 2009 21:39

takže radši tankovat normální naftu. abych nic neponíčil.
Díky Pepa

mipesa
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29

Příspěvek od mipesa » pát črc 10, 2009 23:03

Myslím si, že normální MN už asi nikde nenatankujete.Příměs MeŘO je již alespoň dva roky v množství od 5% do cca 35%.Je to bionafta 2.generace a na pumpách jí poznáte označením SMN 5 a SMN 30 v obou případech jde o tzv. směsnou motorovou naftu.
Pokud máte možnost si sehnat metylester řepkového oleje MeŘO je možné jej smíchat s motorovou naftou, ale jak jsem již psal je detergentnější a tudíž více rozpouští usazeniny, proto ta výměna toho filtru.
použitím této bionafty se nemusíte ničeho bát pokud jí nemáte z pofidérního zdroje.Chcete-li mít jistotu tak Vámi koupená nafta by měla mít atest dle normy ČSN EN 590, že se jedná již o naftu 2.generace(SMN)

mari soli
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: sob kvě 09, 2009 16:34

upřesnění

Příspěvek od mari soli » ned črc 12, 2009 12:12

mipesa píše:Myslím si, že normální MN už asi nikde nenatankujete.Příměs MeŘO je již alespoň dva roky v množství od 5% do cca 35%.Je to bionafta 2.generace a na pumpách jí poznáte označením SMN 5 a SMN 30 v obou případech jde o tzv. směsnou motorovou naftu.
Pokud máte možnost si sehnat metylester řepkového oleje MeŘO je možné jej smíchat s motorovou naftou, ale jak jsem již psal je detergentnější a tudíž více rozpouští usazeniny, proto ta výměna toho filtru.
použitím této bionafty se nemusíte ničeho bát pokud jí nemáte z pofidérního zdroje.Chcete-li mít jistotu tak Vámi koupená nafta by měla mít atest dle normy ČSN EN 590, že se jedná již o naftu 2.generace(SMN)
Chtěl bych jen upřesnit mipesa, že norma ČSN EN 590 upravuje motorovou naftu s příměsí MEŘO do 5% objemu, to znamená, že se jedná o motorovou naftu a ne bionaftu. Směsnou motorovou naftu upravuje jiná norma a to norma ČSN 65 6508, kde je minimálně 30% MEŘO.To co má 100% MEŘO je BIONAFTA. SMN 30 má oproti normální naftě lepší detergentní vlastnosti a mazací vlastnosti, jinak je téměř stejná.

Uživatelský avatar
Brody
Člen RCČR
Příspěvky: 55
Registrován: ned led 21, 2007 18:17
Bydliště: Krupina SR
Kontaktovat uživatele:

Re: BIO NAFTA

Příspěvek od Brody » pát bře 16, 2012 12:07

obnovím starú tému bionafta.

A čo domáca výroba dnes sú na to zariadenia ktoré vám to vyrobia stačí pár chemikálii a olej z reštiky.
Renault 11 D (1988)
In memory Renault 19 TDE (1994)
Renault megane 1.9 DTI (1999)

Jonáš Černohous
Experienced member
Příspěvky: 533
Registrován: úte pro 15, 2009 09:57
Bydliště: Medlešice kousek od PCE.

Re: BIO NAFTA

Příspěvek od Jonáš Černohous » stř kvě 08, 2013 12:47

mam lagunu 2.2 DT , muzu bez obav tankovat Bio naftu? nebo to vadi i tomuto motoru?
Renault laguna II Grandtour 1.8 16v
Renault laguna 2.2 DT uz se nad ni zatahuji mracna :-D
John Deere 8 335R mimo kuze v plny palbe

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: BIO NAFTA

Příspěvek od rousini » čtv kvě 16, 2013 18:54

Lidi bionafta nebo její příměs do nafty je zemědělská lobby. Prostě s posvěcením EU se podařilo najít další odvětví biznisu...
Nikoho z nich nezájímá, co to udělá s motorem v dlouhodobém horizontu. V dlouhodobém horizontu se vám ušmudlených pár tisíc pěkně podraží. Když na to přijde bude pozdě začít přemýšlet...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

honzasro
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pon kvě 20, 2013 10:01
Bydliště: Karlovarský Kraj

Re: BIO NAFTA

Příspěvek od honzasro » čtv kvě 30, 2013 10:28

Jsem téhož názoru, bionaftu netankovat.
Pokud jednou za rok dotankujete někde bionaftu, nebo si spletete stojan, nic se nestane. Ale rozhodně bych nejezdil jen a pouze na bionaftu. Dnes jsou technologie vysokootáčkových přeplňovaných dieslových motorů velmi háklivá na palivo a mazivo. Automobilky se snaží, snižovat kubaturu motoru s ponecháním potencionálního výkonu vyššího obsahu.Takže tam všechno trpí pod velkým tlakem. Viz. téma lolžiska na klice u 1,5 DCI.
Pro pár ušetřených korun to opravdu nestojí. :wink:

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů