Renault Megane Combi 2002 - palivo E5/E10

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
kubakubakuba
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 03, 2024 08:00

Renault Megane Combi 2002 - palivo E5/E10

Příspěvek od kubakubakuba » ned bře 03, 2024 08:05

Dobrej den vespolek, řídím mého milovaného Megana, měl by to být výrobní rok 2002, verze Combi, varianta KA0D (z techničáku).

Jelikož ho řídím velmi občasně, od nového roku jsem ještě neměl potřebu tankovat. Četl jsem, že právě ale se nějak implementovalo nové palivo E10, které by mělo mít větší podíl biosložky. Chci se zeptat, zda mohu normálně tankovat tento E10 benzín, či jestli radši si připlatit a zůstat u nějaké té prémiové E5ky.

Moc díky za jakoukoliv radu.

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Renault Megane Combi 2002 - palivo E5/E10

Příspěvek od Renaulťák » ned bře 03, 2024 08:47

Vseobecne se petrolejari vyjadruji k expiraci stejne. Tri mesice od natankovani. Pak benzin vyjet, nebo zlikvidovat.
Sam jsem daval Orlenu dotaz na predpokladanou expiraci u stooktanoveho, protoze jej vsichni doporucuji pro starsi vozidla a delsi skladovani. Opet uvedli pouze tri mesice a vse od zavislosti na zpusobu skladovani. Uzavrena bandaska, teploty a nevim, co jeste.
Je to alibisticke. Nikdo nikde neuvede, jak dlouho, od namixovani se skladuje v rafinerii, jak dlouho je v tanku na benzince. Predpokladam, ze tam se nejspis doplnuje a opet nikdo nevi, jaky je tam podil stareho. Nevim, jak to bylo u petiprocentniho, ale nejspis stejne.

Logicky me vychazi, ze pokud se naveze hned na benzinku a ta ma rychlou obratkovost, tak vydrzi v bezne nadrzi jiste del jako tri mesice.
Naopak, u nejake maloobratkove benzihky to nemusi byt ani ty tri.

Me se doma hromadi bandasky ze stooktanovym. Minuly rok se mi nepodarila rozjet motorka na volnobeh, tak jsem vyleval a naleval. Ted jsem vycistil karburatory a opet vylil.

Moje doporuceni vychazi takto.
Kdo malo najede, pripadne ma plyn, nebo nabiji pluga a vetsinu jede na bezemisni elektrinu z uhli, meli by tankovat mensi mnozstvi, ktere vyjedou do minima, aby co nejmene michali se starym palivem.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

kubakubakuba
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 03, 2024 08:00

Re: Renault Megane Combi 2002 - palivo E5/E10

Příspěvek od kubakubakuba » ned bře 03, 2024 09:00

dekuju za info ohledne expirace benzinu, to jsem ani nevedel ze jde. ale porad by me zajimalo, jestli se mi poskodi motor kdyz tam natankuju tu e10, nebo jestli to je bezpecne.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Renault Megane Combi 2002 - palivo E5/E10

Příspěvek od marek230177 » ned bře 03, 2024 09:55

Myslím, že všichni lidi propadli panice, kterou jednoznačně rozpoutala média, a řeší kraviny. Neřešte kraviny, tankujte a jezděte. Fakt se nic neděje.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Renault Megane Combi 2002 - palivo E5/E10

Příspěvek od Renaulťák » ned bře 03, 2024 17:32

Paniku nerozpoutala media.
Ja mam to stesti, ze deset procent mi lijou na SK jiz od ledna 2020. Znam hlavne par motorkaru co slusne nadavaj, co to udela z gumou i plastem a jak zanese karburatory.
U MIII jsem presel na premiovy po odejiti O krouzku ve ventilu cerpadla za necelych 700 €.
U motorove pily v ktere jsem nechaval benzin roky a Husqarna vzdy chytla. Tak ted po dukladnem procisteni sice jede, ale pouze s povytazenym syticem.
Motorka minuly rok moc nenajela, protoze po vymene benzinu a nekolikerem proplachnuti a projeti na volnobeh nejela a jezdeni po meste pouze nad 3000 otacek se nedalo. Ted jsem karbece vycistil, dal za gumicky stovku a ani nemam odvaku tam nalit novy benzin a zkusit, co to udelalo. Sekacka ted jezdi na stooktanovy, co vylivam z motorky a stejne se obcas neda nastartovat.

Tady je jedno video. Je to sice blbost, ale nazorne ukazuje, co udela voda a bioslozka a jak se chova bioslozka v premiove.
https://www.youtube.com/watch?v=7Whg7rEfK3s
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Renault Megane Combi 2002 - palivo E5/E10

Příspěvek od czprava » ned bře 10, 2024 15:02

Upřímně, pokud jezdíš s tímto vozem málo, E10 bych se pokud možno vyhnul. Třeba to vyloženě nečemu neškodí a auto to schrupne, ale proč to pokoušet. Uvádí se, že od EURO4 (což tohle samozřejmě nemá ani náhodou) by neměl být problém, ale to neznamená, že to nezkracuje životnost. Ono to jezdí, ale..........
To máš jako s párkama, někomu 75% masa nestačí a nevzal by to do huby, a někdo to sní a doufá, že mu to nezkrátí jeho životnost nebo to prostě neřeší.
Obojí je povolené, obojí se smí jíst, ale..........
Osobně provozuji ještě Feldu, do které leju E0, max. E5 a nebo prémiák. E10 bych do ní nedal.
Thalia s EURO3 - pouze na Efectu95 E10 nebo jakoukoliv E5 či E0.
Jinak E0 se dá sehnat na některých EuroOil přes jejich apku a E5 má třeba u nás stále Vendys.
Osobně říkám, čím méně E10, tím lépe.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů