LPG - Megane III

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Gogo_cz
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 04, 2013 20:52
Bydliště: Žabeň

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od Gogo_cz » pon úno 04, 2013 21:44

Ahoj,
chci si auto Megana III 81 kw předělat na LPG, ale mám obavy o životnost ventilu.
Mám Megane I najeto na LPG 80 000, podle tachometru 230 000, ale bude tam asi 300 000. Ventily seřizuji preventivně každý rok 15000km. Žádný problém s LPG nemám, motor šlape bez problému.
Při koupi MeganeIII jsem počítal, že si auto předělám na LPG. Jenže nedávno jsem čet článek „ ne všechny auta jsou vhodné na LPG“. Problém je v zaklepávání ventilu. Vím, že se používá nap. FLASH LUBE , ale nevím jestli ½ litru na 10000 km ochrání sedla ventilu.
Můžete napsat, kolik máte najeto na LPG u Meganu III? Jak často si necháváte seřizovat ventily ( nevím, jestli u 81kw se neseřizují hydraulicky)? Ptali jste se v renaultu, jestli je tento motor vhodný na LPG?
Děkuji za odpověď
Renault megane III, 1.6 81kw Dynamique

motorol
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od motorol » stř úno 06, 2013 12:53

O LPG uvažuju už hromadu let. 2 roky už na to jezdim, ale stále mě překvapuje onen zápal na více servisních úkonů, atd... Před lety lidi bláznili po super LPG svíčkách, teď je to zas flash lube. Já to nechal předělat, jezdim a nestarám se. O žádnejch úkonech navíc mi neřekli tak jezdim. Pokud se má nastavovat vůle tak buď v intervalech předepsaných výrobcem auta nebo bych tipoval, že to bude v servisních intervalech LPG a že se o to postaraj. Zatím po ujetí 2000 km dolaďovali nastavení a po 30 000 měnili filtry. Teď se blíží 60 000 a stále to jezdí. Flash lube nemám a zatím sem za to rád.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od bagrik » stř úno 06, 2013 19:39

já preferuju - servis po 15tkm (svíčky, oleje, filtry, seřízení LPG, revize LPG) a po 30tkm to samé + seřízení ventilů.
Na žádném autě nemám flashlube a nikdy problém nebyl. Takže jako Motorol. Renault má najeto zatím málo na resume. Ale nebojím se toho :-)

BTW všimli jste si jak podlední dobou se mění zaměření automobilek a nabízí se LPG už továrně? KIA, Hyundai, Thalku mě taky prodali s plynem, Dačka, Fiat.. Začíná to automobilka chápat, že LPG není zlo.

Gogo_cz
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 04, 2013 20:52
Bydliště: Žabeň

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od Gogo_cz » ned úno 10, 2013 11:45

Tak jsem mluvil s mechanikem „Renault bono auto Jičín, začali tam montovat LPG do renaultu“ o problematice ventilu. Auto Renault na LPG namontována přímo od výroby, mají jinou hlavu – tvrzené sedla ventilu a tvrzené ventily.
V servisním manuálu pro Megane I na LPG s výroby, je hodnota seřizování sacího ventilu 0,15 mm ( u benzínu je 0,10mm ).
Renault megane III, 1.6 81kw Dynamique

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od viktorlorenc » čtv úno 21, 2013 14:51

Mám Megana III, 1,6/74 KW benzín, r.v. 2009, 5ti kvalt, najeto 43 tis. km. Poté, co jsem včera u "obyčejnýho Shellu" v Praze potkal "zimní cenu" Naturalu 95 za "lidových" 38,20 Kč/lt :twisted: jsem se rozhodl přestavět na LPG. Pomůže někdo dát tip na spolehlivou firmu v Praze za rozumný chechták? Díky přdem všem! :lol:
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

Uživatelský avatar
rom007
Experienced member
Příspěvky: 516
Registrován: stř zář 16, 2009 12:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od rom007 » pát úno 22, 2013 15:18

v Brne mame takovyhle ceny benzinu normalne :)
Captur 0.9 TCe

Renault - nejlepší auta na světě!

ex Grand Scenic II 1.9 dci 130k
ex Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique Obrázek

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od viktorlorenc » pát úno 22, 2013 15:37

Gogo_cz píše:Tak jsem mluvil s mechanikem „Renault bono auto Jičín, začali tam montovat LPG do renaultu“ o problematice ventilu. Auto Renault na LPG namontována přímo od výroby, mají jinou hlavu – tvrzené sedla ventilu a tvrzené ventily.
V servisním manuálu pro Megane I na LPG s výroby, je hodnota seřizování sacího ventilu 0,15 mm ( u benzínu je 0,10mm ).
Auto Bono Jičín, nebo Nový Jičín? :shock:
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

Gogo_cz
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 04, 2013 20:52
Bydliště: Žabeň

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od Gogo_cz » sob úno 23, 2013 13:29

Auto Bono Nový Jičín.
Renault megane III, 1.6 81kw Dynamique

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od viktorlorenc » sob úno 23, 2013 14:27

Tak to je škoda, bo mám chalupu pár km od Jičína. No nechám to předělat v Praze. Díky za upřesnění.
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od viktorlorenc » ned bře 17, 2013 17:38

Tak mám již cca 10 dnů namontováno. Jezdí to jen s nepostřehnutelným snížením výkonu. Zatím vše OK :D , nicméně zkušených uživatelů LPG se ptám (možná hloupě :roll: ) na prvních 450 km to sežralo cca 2 deci toho sajrajtu k přimazávání ventilů. Nyní už nepostřehnutelně, aniž by do zařízení kdokoliv nějak sáhnul. Co si o tom myslet? :shock:
Za B/ dnes jsem po krátké ranní /mrazu/ cestě před vypnutím motoru (v kopci, motorem výše) na volnoběh trochu slyšel tikat ventily. Po přepnutí na benzín se po chvíli umravnilo. Po zpětném přepnutí na plyn opět tikání. Nechal jsem doběhnout na benzín. Odpoledne jsem nastartoval bez problému, jel cca 7 km jen na benzín, pak na plyn a vše OK. Může mít vliv na "tikání" ventilů při jízdě na plyn zima? (kolegovi takhle byly chvilku vždy slyšet ventily u Subara dodaného s "extra" hlavou na LPG, ovšem při -10 a více C). Díky za Vaše zkušenosti :) . P.S. Cca za 10 dnů pojedu na první garančku po montáži, tak to tam takté event. proberu a dám sem vědět s jakou jsem pořídil.
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od septim » ned bře 17, 2013 19:31

Tikanie nie su vetily ale plynove vstrekovace ktore cvakaju. Je to dobre pocutelne najmä pri prednej kapote a po prepnuti na LPG. Uplne normalna vec na kazdom aute so sekvencnym vstrekovanim. Primazavanie treba nastavit aby to tolko nezralo. U mna v servise tvrdili ze 1.6 ka motor to nepotrebuje, mam Flu prerobeny len cca 7 dni. Predtym clio 3 roky, celkovo cca 10 rokov na lpg.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od kotasekh » ned bře 17, 2013 21:25

Ano, necvakaji ventily, ale lpg vsrikovace, cim veci zima, tim vic jdou slyset ;-). Jinak davkovani flashlube je 1ml na litr paliva. Takze na 500km by ti to melo sezrat max 50ml.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od viktorlorenc » pon bře 18, 2013 05:06

septim píše:Tikanie nie su vetily ale plynove vstrekovace ktore cvakaju. Je to dobre pocutelne najmä pri prednej kapote a po prepnuti na LPG. Uplne normalna vec na kazdom aute so sekvencnym vstrekovanim. Primazavanie treba nastavit aby to tolko nezralo. U mna v servise tvrdili ze 1.6 ka motor to nepotrebuje, mam Flu prerobeny len cca 7 dni. Predtym clio 3 roky, celkovo cca 10 rokov na lpg.
Díky všem. U mého Megyho výrobce uvádí, že starší /mámho už 4. rokem.../ motor 1,6 přimazávání potřebuje. Nicméně už to tam namontovaný je, zásobu "sajrajtu" mám, tak to nechám. Jinak všem díky za uklidnění. :P
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

Uživatelský avatar
rom007
Experienced member
Příspěvky: 516
Registrován: stř zář 16, 2009 12:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od rom007 » pon bře 18, 2013 17:11

Ja teda stahl primazavani na jednu kapku za deset az dvanact sekund
Captur 0.9 TCe

Renault - nejlepší auta na světě!

ex Grand Scenic II 1.9 dci 130k
ex Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique Obrázek

figonet
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte čer 19, 2012 23:03

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od figonet » čtv kvě 30, 2013 19:50

Ahoj opět všem,
cca před rokem jsem zde dával recenzi na předělání Megana III 81KW na LPG , dnes mám za sebou první prohlídku po 20 000 km.
Úvodem : přestavba Auto Pokorný Brno , cena 33 000 kč .
Servis po 20 000 km - úkony : výměna svíček 500 kč material + 300kč práce , revizní prohlídka 400 kč , seřízení 350kč , filtr s výměnu 337kč , zkouška vozidla a ridici jednotky 360kč. Nějaké drobné k tomu a je to 2700 za prohlídku. Byl jsem ještě postrašen že cca za dalších 1000 najetých km budu muset na nějaký repas vstřikovací hlavy - cena 3000 za repas.
Tak si to spočtem , přestavba 33 000 + 2700 za prohlídku + 3000 hlava + Flash lube 1600kč = téměř 42 000 za rok !!!!
Navíc jsem si samozřejmě vyslechnul že v ČR je nekvalitní plyn a že ten může za poruchy na LPG systému. Paradoxem je že já jsem žádnou poruchu nezpozoroval, auto jede celou dobu stejně. No pokud teda vím že LPG v ČR stojí za h...o proč systém do aut montuji ?? Pokud vím že je v Černobylu špatná voda taky tam nepostavím pivovar ! Kvalita plynu nebude nejhorší alespoň já tomu nevěřím, prostě je to jenom záminka k servisu a dalším penízkům tahaným z naších kapes. Tak jen závěrem, pokud bych měl i nadále serisovat u Auto Pokorny tak se mi investice NIKDY nevrátí, LPG stanicím bych doporučil pustit se do sporu o kvalitu LPG ať se tedy ukáže kde je pravda.
Pokud tedy uvažujete o přestavbě na LPG, vyberte si raději prověřenou firmu která vám LPG namontuje za 25 000kč a servis udělá za 1000kč určitě bude návratnost vaší investice kratší. Děkuji tedy autorizovanému servisu ale už nikdy příště.

sunko
Starting member
Příspěvky: 90
Registrován: stř led 27, 2010 09:31

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od sunko » čtv kvě 30, 2013 21:11

Fuha, pekne si uctuju za servis. MP GAS Hlohovec, servisna po 20tkm ma stala 16 eur, z toho 10-12 bol filter a zvysok robota (jeho vymena).

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od bagrik » pon čer 03, 2013 22:08

Kvalita LPG není v CZ vůbec tak špatná jako "nějaké" servisy rády tvrdí. Jsou pouze nevhodné přestavbové sady, respektive ultra levné šmejdy a nebo nevhodné motory. Na mě to zkoušeli také, že plyn sežral vstřikovače po 5tis km a chtěli to zaplatit. :-) )) komici.. Ostatní domácí auta majíc systém Magic II už najíždí každé 100 tisíc km na plyn, bez flešlube, bez výměny vstřikovačů a dokonce by snad nebylo ani nutné měnit filtříky. Dělá se jen pravidelný servis každý půlrok včetně korekcí plynového mozku a občas se seřídí ventilová vůle a mění svíčky po 10-15t km a krom debilního < > jezdí zbytek rodiny na svíčkách Brisk DR15Y-C za 35kč kus. V 60 tis km, kdy se měnily filtry se jen vysypalo triošku nečistot, opravdu málo a filtr byl čistej. Nelze samozřejmě vyloučit závoz na nějakých neověřených stanovištích nekvalitní plyn. Já léta tankuju plyn od Primagasu a tam nebyl nikdy problém, viz výše a auta jsou spokojený a šetří.
Ad servis co jsi psal - Svíčky bych jich za 300korun měnit teda nenechal to je zlodějina, filtr stojí 50kč na kapalnou fázi a tak 150 na plynnou. Po 20 tisících není nutné je měnit, to fakt ne. Já je jen zkouknu, vyklepu sítka a případně kapalnej filtr za 50 vyměním pokud je načatej, Zkouška vozidla a řídící jednotky? :-))) no dobře, připojí kabel diagnostiky a za 5 minut má korece hotové, Repas vstřikovací hlavy - nevím co máš za systém, ale pokud tam máš celej rail, kde se nedají samostatně měnit vstřikovače a nebo systém, kde nejdou měnit jádra, tak to tě mají docela v hrsti..
Všehovšudy můj servis na 15 tisíc km stojí: Olej 10w40 4 litry 500Kč, Olejový filtr 150, podložka pod olejový špunt 2Kč, Svíčky 140kč, revize plynu včetěně seřízení korekcí 500, výměna filtrů LPG max 300 za 98 000Km jen jednou se měnily a řekl bych že nebylo ani třeba a práce za výše uvedené cca 4 kilča, když si to neudělám sám. Víc za "běžný" servis ochoten zaplatit nejsem. Seřízení ventilové vůle jsem dříve platil kolem 1500-2000 a pak sem zjistil, že to je docela primitivní věc na hodinu a půl práce včetně vypití kafe. Měrky stojí 250korun a pak podle toho zdali je nutné mít podložky a nebo je to jen o mechanické práci.

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od viktorlorenc » úte čer 04, 2013 07:53

Není to sice úplně k věci, ale může se to někomu jednou hodit. Megane (HB) 2009, 1,6 benzín (74 KW), na LPG. Postihla mě na chalupě velká voda (vesnice za Jičínem) a abych se dostal do Prahy /domů/ musel jsem brodit tak na výšku holínek dospělýho chlapa. Probublal jsem cca 150 mt. na LPG bez problému a pak už normálně drandil na Prahu bez ztráty květinky. Musím jenom juknout pod auto, jestli se tam nechytil nějaký bordel plovoucí po vodě (kolega takhle jednou namotal drát...). Kdo chce juknout, může na
http://www.youtube.com/watch?v=lpms1rzT ... ture=share;
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

figonet
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte čer 19, 2012 23:03

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od figonet » pát čer 14, 2013 22:35

bagrik :
No nejsem takový LPG guru jako ty ale pokud mi můžžeš tedy pomoct s tím zdali mám jak píšeš :
Repas vstřikovací hlavy - nevím co máš za systém, ale pokud tam máš celej rail, kde se nedají samostatně měnit vstřikovače a nebo systém, kde nejdou měnit jádra, tak to tě mají docela v hrsti."
Systém mám od firmy Tartarini , nějaké přimazávání Flash Lube na zadním skle nálepku Nova Gas. Taky nevím přesně o čem mluvili u Pokorného, ale doslova - citace servismana :-) Vzhledem k tomu že nejspíše tankujete nekvalitní plyn, s tím máme teď v ČR veliké problémy, zanesla se Vám vstřikovací hlava, ale nebojte vyjde vás to na pouhých 3000 kč pokud nám ji dáte na repas. Na mou otázku, jak dlouho si jako odborník myslí že mi hlava ještě vydrží řekl že by tomu dal tak 1000km pak budu mít problémy. Od prohlídky mám najeto 700 km a zatím nic, tak si říkám pokusím se jezdit co to půjde a uvidí se jestli měli u AP pravdu :-)
Předem dík za radu.

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od bagrik » úte čer 18, 2013 12:09

no to je jednoduché - na celém plynu se může stát jen následující:

Ucpané filtry vlivem opravdu špatného paliva - řešení je primitivní a levné (relativně podletypu LPG)

Netěsné vstřikovače plynu. Každej výrobce si to řeší trošku odlišným způsobem a to co jezdí v itálii a holandsku skoro nelze provozovat tady, protože (což je fakt) ten plyn je na západ od nás kvalitnější, čistější a není ani problém se vstřikováním kapalné fíze LPG. Dovezené auto s tímto systémem má obvykle živostnost čerpadýlka 30 a někdy i méně km a repas je velmi drahý. A tak pro náš východní trh je daleko lepší řešení vstřikování plynné fáze. Je to jednoduší. levnější na přestavbu, lepší na opravy a obvykle s tím nebývají problémy. No a tyhle systémy trpí na to, že se zkrátka zalepujou vstřikovače plynu. Jsou daleko náchylnější na jejich poruchu a málokdo se tomu vyvaruje. Různí výrobci mají různá řššení. Ta nejvýhodnější metoda je mít pro každej výlec zvlášť vstřikovač, to jeou pak vstřikovače umístěny různě u sání v různých úhlech a přijde mi to jako lepší oprotože zle systém daleko lépe instalovat, mít shodné dély trubiček a pod. Druhej syxtém je že má vstřikovací lištu s bločkem vstřikovačů velde sebe (všechny u sebe). Jediný co to přináší - v motoru do lépe vypadá, a montrém bude mít mín práce s kabeláží a uchycením a nic víc.
A teĎ nastává ta daleko vtiupnější část. Za léta provozu LPG jsem zjistil, že je dobré se vyhnout nejdražším a zároveň nejklevnějším přetavbovým sadám. Ty dražší totiž mají problém s lokální repasí vsgřikovačů, nejsou díly a obvykle se mění celej ten set vstřikovačů a to je fakt drahé a zbytečné. A ty nejlevnější mají problém s kvalitopu obecně a jejich životnost je veklmi malá což jsem se sám přesvědčil u Hornáta, kterj tam dal 2 nejlevnější systém co vůbec jde instalovat :-) Ideální stav je ten, že vstřikovač se dá jednotlivě měnit, má rozebírací vnitřek a dají se měnit jádra. Pak je oprava v řádech desetikorun až stokorun, proveditelné na parkovišti před panelákem i v -20°C a pohoda. Kdežto super hyper raily které nejsou rozebrat a mají poruchu stojí tisíce, nebývají skladem, a nedají se měnit všechyn inkriminované díly. A tak není výjimkou, že si člověk koupí fakt drahou sadu BRC a pod a pak zjistí že konkrétní typ má poruchu vstřikovače a vstřikovač stojí 3,5tisíce... nebo musí jít na repas cca 1000-1500. A druhej panáček, třeba já :-) se systéímem Magic 2, skočí do krámu pro celej vstřikovač za 600 vymění za 10 minut i s výměnou redukce a nebo si koupím vnitřek asi za 150korun. Jenže tohle nemá možnost vidět ten, kdo do toho nevidí, nemá s tím zkušenosti. Pro normálního člověka je vidět Cena přestavby a spotřeba na plyn... Nelze tedy než radit to, spojit se s montážní firmou co je orientovaná na zákazníka a né na cenu co za to vydělá a tyhle trendy zná. Já mám Magic II rád, podle mě je to nejlepší varianta na přestavbu. umí to věci, co se drahým systémum ani nezdají a díly jsou laciné. Stag je proti tomu hodně ošizená přestavba s abolutně tupým softem. Občas se oproblémy s motormanagementem , když systém benzínovej odmítá provoz na LPG, tak se tam šoupn tupej Stag a najednou je po problému :-)) teda tak nějak provizorně trvale. Ale na nějaké drobné lazení ani omylem :-D Už jen drobnost - přepnutí na plyn stag neumí udělat plynule, Když je auto v záběru tak to škubnutí je trošku cítit při změně paliva. U MAgicu, jeden zaškrtávací checkbox a auto přejde plynuje že si toho nikdo nevšimne, neutně hned benzín a je to prostě milé. :-D drobnost, ale při 50 t km ročně je to škubání opravdu na < >. Provoz stagu ve složitějších přestavbách třeba Hemi V8 s odpojováním motoru je nerealizovatelné atd.. ale pro jednoduché a osvědčené přestavby jsou ty jejich střední modely docela v pohodě a funkční až na pár omezení. U dražších přestaveb to odladit není problém, je pak problém až u těch náhradních dílů.

U tvého případu těžko říct. Jezdil bych dokud nebude nějakej problém. Samozřejmě při zachování servisního plánu (oleje, svíčky, filtry, korekce a revize plynu) A dokud to nebude zlobit tak stejně není co opravovat.

Asi by nevadilo, kdyby bylo nutné ten rail vyměnit třeba po 50 tis km. Pak to asi vezme čert to se rozpustí na tom nájezdu, ale 20 mi přijde opravdu málo.. to bych byl jak čertík z krabičky ahlavně pokud by k tomu došlo, požadoval bych záruční opravu, aŤ si hlavu klidně vymění..

Když si totiž sečteš ten servis (+ta hlava), ta návratnost za přestavbu se dost brzdí s efektivitou úsporty tak 30%


jinak nejsem firma co montuje LPG, jen mě to zajímá osobně, chci vedět co a jak a případné problémy chci umět řešit sám bez zásahu těch ultra montérů za XXX penez, preferuju Magic, protože mi najezdil hooooodně moc km na všemožných autech a problémy minimální, servis dostupnej... a v < > je stag300 opoznání... jiný systém, jiné možnosti a to je naposledy co jsem ho pustil do mého vozu.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od kotasekh » úte čer 18, 2013 21:33

Velký souhlas bagriku :-). Hezky ses rozepsal, a hlavně jsi to vystihl. Mám zkušenost s BRC a Magic 2. BRC ve fabii, Magic v mojem autě. Fabia šla na servis plynu, dva špatné vstřikovače plus výměna filtrů, cenovka bratru 9000,-Kč. Thália šla na servis, preventivně výměna všech 4 vstřikovačů (už byly jednou repasované + rez) a filtry, cenovka neuvěřitelných 1500,-Kč. Vyberte si, co je lepší :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od viktorlorenc » stř čer 19, 2013 09:08

Kvalita plynu. Kolega právě absolvuje /podruhé/ cestu z Prahy do Marseille a zpět na /obě cesty/ LPG. Konstatuje, že nejméně mu auto bere plyn v Německu a tamtéž nejlépe jede. Pak Francie a nakonec kvalitou ČR /nic překvapivého/. To jen k info. Jezdí na plyn "celý život" a toto je jeho 4. vozík na tento pohon, tak asi umí posoudit.
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

Koprs
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: úte kvě 14, 2013 13:42

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od Koprs » stř čer 19, 2013 14:25

A jak poznat co přesně za systém mam? a případně kde najdu přehled jaký systémy se dělaj? Děkuju :)
Btw mě to jede líp když vemu u RobinOilu ve strakonicích za 16,50, vyjde mě to pak vždycky cenově líp než u ONO za 14,90... neberte to jako reklamu, je to jen moje zkušenost :)
Langunka II 2.0/16V 98kW LPG 10/2005
Obrázek

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od viktorlorenc » stř čer 19, 2013 14:45

Koprs píše:A jak poznat co přesně za systém mam? a případně kde najdu přehled jaký systémy se dělaj? Děkuju :)
Btw mě to jede líp když vemu u RobinOilu ve strakonicích za 16,50, vyjde mě to pak vždycky cenově líp než u ONO za 14,90... neberte to jako reklamu, je to jen moje zkušenost :)
Z pražských stanic preferuji již zde citovaný TOMEGAS. Jede to lépe a navíc s uživatelskou kartou a platbou v hotovosti je to za /nyní/ 16:50 Kč za litr.
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: LPG - Megane III

Příspěvek od bagrik » čtv čer 20, 2013 10:44

samozřejmě že na západ od nás je plyn jinej. Má jiné složení a nepochází z ruska a má jinou čistotu. Také na západ od nás se montuje hodně kapalný vstřik s čerpadlem v nádrži LPG. Já jsem řešil problémy s plynem na území CZ. A není to vůbec tak špatný jak se nám servisy snaží nakecat. Problémy mají jen provozovatelé stanic co kašlou na údržbu nebo nakupují plyn u pofidérních zdrojů a občas i na Tank ONO tam je to sázka, občas auto jede jak pominutý a občas se mu citelně nechce. Ja jsem osobně s Onem skončil a tankuji jinde. I tak platí co co bylo psáno výše.

Takže za předpokladu vhodné přestavby na náš východní plyn, není s plynem problém. A následná jízda na německej plyn je radostí ze života plynového vozu :-)

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů