LPG a mráz...
Moderátor: Moderators General
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
LPG a mráz...
chci se zeptat jak vam slape lpg v -20stupnovych mrazech?je normalni ze pri prepnuti na lpg (to prvni) je motor tak 100m jak kdyby to bylo pajcovany s vodou a volnobeh je chvilema uplne silenej?...dneska bylo treba jen -5 a vse fungovalo jak melo ale za 2hodky bylo uz -12 a zase sem chvilema honil volnobeh aby mi to nechciplo...je to normalni?vim ze lpg ma v techto mrazech dosti spatnou horlavost (jako kurak vim jak se v techto mrazech blbe skrta zapalovacem a ze ho musim dat na plno aby byl alespon nakej plamen a doma jelikoz ho zapomenu zase stahnout si upaluju knoura) tak je to normalni?nebo je neco spatne filtr vztriky reduktor atd?(na beno to jede uplne bez chybycky a diag benzinu je bez chyb ale rj lpg nevim na to diag nikdo v okoli nema)nebo je to jen tim ze mam reduktor pod autem nad katikem v mistech kde je mechanismus radicky?(pac mam automat a v6 takze v motorovy casti misto na reduktor neni a jelikoz mam razeni pod volantem tak v tunelu mam prazdno) mam doslova katik ochranej termoplech reduktor a horejsek tunelu.a pak mi napadlo existuje naky prihravani plynu?neco podobnyho jako predehrev nafty?a co to stoji a kde to koupit?
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG a mráz...
U mě volnoběh a přepínání LPG v -20 naprosto bez problémů, jen při vyšší zátěži (od110km/h) se mi přepne na benzin. Po konzultaci s firmou co mi to montovala, je to buď zaneseným filtrem a mrazem ztuhlá hmota "stíní" proudění plynu, ale spíše prý je potřeba doseřídit tlak, kde si v systému mohlo "něco" "sednout", vzhledem k tomu, že to mám v autě teprve měsíc a půl.
Vše prý záručně prověří a uvedou do pořádku, tak pak napíšu.
Vše prý záručně prověří a uvedou do pořádku, tak pak napíšu.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: LPG a mráz...
u nas taky tak max -13 a myslim no problemu.
Vetsinou to stejne vyndame z garaze na benos a nasedaj decka az je v atui vlazno..
spis bych rekl, ze to hure akceleruje nez v teple, ale jinac pohoda.
Vetsinou to stejne vyndame z garaze na benos a nasedaj decka az je v atui vlazno..
spis bych rekl, ze to hure akceleruje nez v teple, ale jinac pohoda.
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Re: LPG a mráz...
Ano, může se stát u LPG pohonu, že se mu v mrazech moc chtít nebude. Reduktorem proudí voda, problém bych v něm neviděl. Spíš bych tipnul zamrzlé vstřiky LPG. Některé vstřikovače mají ohřev, aby nezamrzaly. Dá se aktivovat diagnostikou LPG v ŘJ, ale záleží na systému a typu použitých vstřikovačů. Když ti tohle dělá a máš čas, tak až motor bude drobek ohřátý, zastav třeba na pumpě na kávu, 10 min. počkej a pak zkus nastartovat a přepnout do LPG. Mělo by to už jít, protože vstřikovače se prohřejí.
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: LPG a mráz...
tak presne tohle mi to dela pokud je motor prohratej po jizde lpg jizda do 30 minut opet na lpg je bez problemu...o tom ohrevu u sebe pochybuju jelikoz ke vstriku mi jdou jen dva kabliky a to hadam jsou jen ridici na davkovani...na ohrev by tam musel byt alespon jeste jedenŠuby píše:Ano, může se stát u LPG pohonu, že se mu v mrazech moc chtít nebude. Reduktorem proudí voda, problém bych v něm neviděl. Spíš bych tipnul zamrzlé vstřiky LPG. Některé vstřikovače mají ohřev, aby nezamrzaly. Dá se aktivovat diagnostikou LPG v ŘJ, ale záleží na systému a typu použitých vstřikovačů. Když ti tohle dělá a máš čas, tak až motor bude drobek ohřátý, zastav třeba na pumpě na kávu, 10 min. počkej a pak zkus nastartovat a přepnout do LPG. Mělo by to už jít, protože vstřikovače se prohřejí.
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: úte dub 21, 2009 19:33
- Bydliště: Sokolov
Re: LPG a mráz...
U mě je vše OK teplota -24,5 žádný problém,přepíná se mi to po dvou KM. Mám systém HL propan magic II.Zatím najeto 12tis za 8měsíců. Prostě nejlepší volba mého života,jen je škoda že jsem čekal 5let.
Auto:Renault Megane II Sedan. R.V 2006 1,4 16V
Auto:Renault Megane II Sedan. R.V 2006 1,4 16V
Re: LPG a mráz...
Na LPG jezdim skoro rok a v těhle mrazech mám spíš občas problém nastartovat, protože baterku mám stále původní a -20°C už je na ní nějak moc.Jinak trvá akorát delší dobu než se to na LPG přepne a při přepínání to drobátko zaškube. Kromě toho problémy nejsou a jede to v pohodě. 110 sice překonávám až po tom co se ohřeje voda na provozní teplotu, ale ani při 140 problémy nejsou a frčí to stále na plyn.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet
Megane kabriolet
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: LPG a mráz...
tak uz vim co mi udelal mraz s lpgeckem...nelenil sem a rozebyral a jelikoz sem byl slusne nastvanej ani sem nepocitoval chlad na svem tele pri -18 a koukal no a u me byla poenta ta ze z obou filtru a jedne listy (mam v6 a dve samostatne listy se 3xvztrikovacema a dva filtry) sem doma vylil asi jeden a pul malyho panaka vody...uz na pohled pri demontazi sem koukal ze v usti listy vztrikovacu je zevnitr omrzlina...po dokonalem vysuseni dnes nepoznam pri tech mrazech ze mi auto vubec prepne do systemu lpg a to mi to prepina cca po 2 az 3,5 kilakach po startu a zalezi zda skrabu s nastartovanym motorem okna ci ne ...volal sem plynari (a ne jednomu) kde je chyba no a rekli mi ze se to v techto mrazech a miste bydliste hory muze stavat ze v lpg mezi reduktorem a vztrikama kondenzuje voda ktera bohuzel nema kudy zmizet jen prez motor...proto to drcnuti pri prepinani jelikoz chvilku trvalo nez zamrzli vztriky se odtrhly a proto ten obcasny tezkej zaskub a strata vykonu ci chcipnuti motoru na volnobeh kdyz tam prisla voda...ted mam prechody prepinani uplne bez znatelnyho projevu (krom diody na panelu) a volnobeh neroznetatelnej s chodem na benzin a vykon naprosto bombastickej...foto je meho systemu pro nazornost...
Naposledy upravil(a) benisek josef dne pon úno 27, 2012 19:28, celkem upraveno 1 x.
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
- Kashak
- Junior member
- Příspěvky: 238
- Registrován: úte črc 17, 2007 05:49
- Bydliště: Pozořice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG a mráz...
Já mám LPG teprve 2 týdny, cca 500km najeto, mám Stag 300 plus myslím, chci se zeptat auto mě přepíná na lpg asi tak po 3-4 km, když je cca -13, není to moc? Jinak mi říkali že je systém nastavený na 35 stupňů a přepne na LPG, s volnoběhem taky zápasím, když se auto zahřívá tak volnoběh lítá mezi 2000 - 2400 ot/min. poté mezi 1300 až 1800 otáčkama, až se auto ohřeje tak mi zase při přeřazování padá volnoběh tak rychle na 900 ot. že mi auto vždy nepříjemě škubne, děje se to většinou při podřazování, nevíte někdo čím to? mám počkat aby se to ještě zajelo nebo navštívit servis kde mi to dělali.... Jinak po 2000 km jdu na bezplatnou prohlídku.
Renault Laguna II 1.8 16v Dinamique, 89 kW, r.v. 2002 stříbrná metalíza, 17tky kola, plná výbava Nově LPG Stag 300 Plus!
Renault Kangoo 1.2, r.v. 2005, modrá barva
Renault Kangoo 1.2, r.v. 2005, modrá barva
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG a mráz...
Na prohlídku určitě po ujetí 2000km běž, ale je spousta "neduhů" díky těmto mrazům. Tlak v sání díky nasávanému vzduchu, špatný tlak díky poměru propanu a butanu, který stejně jako nafta je sice procentuálně smíchaný na "zimu" ale né na takovouto !
Přepínání je v těchto mrazech až po 3-4km naprosto normální. Mám to stejně.
Je ale velká pravděpodobnost, že se nový sytém laicky řečeno "rozhodí a sedne" a pak je důležité doseřízení.
Přepínání je v těchto mrazech až po 3-4km naprosto normální. Mám to stejně.
Je ale velká pravděpodobnost, že se nový sytém laicky řečeno "rozhodí a sedne" a pak je důležité doseřízení.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: LPG a mráz...
svata pravda marty...novy system vzdy si seda a chce postupne dolazovat do dokonalosti a obzvlaste v tehle mrazech je to drobatko horsi....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: LPG a mráz...
Mám zvláštní poruchu. Venku bylo -14 °C a v pohodě jsem nastartoval na benzín. Když se auto automaticky přepnulo na LPG, tak asi 100 metrů jelo, jenže pak přišla křižovatka, kde jsem musel vyřadit a otáčky klesly na nulu a chcíplo to. Vzápětí už jsem auto nenastartoval. Startér točil, ale motor se nechytl. Zkoušel jsem to 10x. Navíc pod kapotou syčel unikající plyn a byl i cítit. Auto tam teď stojí a já nevím, cos tím ...
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG a mráz...
Mohl klidně i mrazem prasknout filtr plynné fáze. Mohl být zanesený kondenzátem, který mohl zmrznout a praskl a nebo jakákoli hadice.
Manuálně přepnout na benzin a mělo by to normálně chytit.
Manuálně přepnout na benzin a mělo by to normálně chytit.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: LPG a mráz...
Měl jsem zajmavou závadu. Mám Lagunu I po face, system Magic 3, reduktor Magic 3 compact, umístěný mezi baterií a vzduchovím filtrem. Vždy to automaticky přeplo mezi 3-4 Km, Jezdím do práce po jižní spojce 15 Km a potom 4 Km mezi barákama. Jak začali teploty pod -15 začali problémy, elektronika normálně přepla na LPG a hned zas na benzin při rychlosti cca 80Km. Jakmile jsem sjel z jižní spojky mezi baráky, tak plyn normálně naskočil.
Zajel jsem do dílny, tam nad tím dost dumali. Nekonec to vyřešili.
Redukdor je umístěn v přímém proudu studeného vzduchu, tak jen zabalili do hadrů, ještě na něj nasadily papírovou krabici od nějakého filtru. LPG začlo normálně fungovat i při teplotách pod -20. V reduktoru je teplotní snímač a při větší rychlosti se asi moc ochlazoval, přepnutí je nastaveno na 30st.
Tak toto je moje zkušenost s mrazem, snad to někomu pomůže v řešení.
Zajel jsem do dílny, tam nad tím dost dumali. Nekonec to vyřešili.
Redukdor je umístěn v přímém proudu studeného vzduchu, tak jen zabalili do hadrů, ještě na něj nasadily papírovou krabici od nějakého filtru. LPG začlo normálně fungovat i při teplotách pod -20. V reduktoru je teplotní snímač a při větší rychlosti se asi moc ochlazoval, přepnutí je nastaveno na 30st.
Tak toto je moje zkušenost s mrazem, snad to někomu pomůže v řešení.
Scenic Grand II 2,0L, 16v, r.v.2006, panorama, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů