OBDII - USB Interface pro DDT2000 - FT232R/SI9243
Moderátor: Moderators General
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
OBDII - USB Interface pro DDT2000 - FT232R/SI9243
OBDII - USB Interface pro DDT2000 – FT232R/SI9243
Asi všichni provozovatelé novějších automobilů někdy řešili problém, který vyžaduje připojení vozidla k diagnostickému přístroji. Níže popsaný Interface zajišťuje propojení PC (USB konektor) a vozidla (OBD II – 16-tipinový konektor). Na PC musí být nainstalovaný software DDT2000 a drivery od FTDI. Interface komunikuje po K-Line a byl testován na Renault Laguna II Phase I. Lze diagnostikovat řídící jednotky, jež používají tento druh komunikace. Není tedy možné diagnostikovat řídící jednotky využívající sběrnici CAN. To, jakou komunikaci konkrétní ŘJ používá, je možné zjistit v programu DDT2000. L-Line zatím nebyla testována. Funkce s VAG do verze 4.09 zatím také nebyla testována.
Interface je založen na obvodech firmy FTDI (FT232R) a VISHAY (SI9243). Mimo jedné součástky (Rezistoru 680R) a LED diod je vše v provedení SMD. Výrobu by tedy měli zvážit všichni, kdo nemají dostatečnou zkušenost s pájením těchto součástek a s výrobou DPS. Velmi kritickou součástkou je v tomto případě obvod FT232R. Mechanické rozměry jsou uvedeny v katalogovém listu.
Schéma zapojení
Schéma zapojení vychází z katalogových listů součástek. Příslušné Datascheety jsou dohádatelné na internetu. Zapojení je řešené s minimem externích součástek, k napájení je využito +5V z USB portu. Dalšími externími součástkami jsou LED diody a předřadné odpory, tyto součástky není z funkčního hlediska nutno osazovat, z provozního hlediska jsou praktické a zvyšují komfort (signalizují přítomnost napájecího napětí a komunikaci PC a řídící jednotky). Součástky, které není nutné osazovat, jsou v osazovacím plánu označeny zelenou barvou. Hodnoty předřadných odporů k LED diodám nejsou kritické a je možné použít obdobnou blízkou hodnotu. SMD součástky jsou velikosti 1206, Tlumivku jsem použil MURATA 10uH velikost 1210. Rezistor 680R bych nedoporučoval kvůli výkonové ztrátě v SMD provedení 1206 (0,25W),dala by se použít velikost 2512 (1W), já osadil miniaturní rezistor vel. 0204 (0,4W). Dioda 1N4148 je osazena ze slušnosti, aby nemohlo dojít k přepólování zařízení.
http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault/52645649
DPS
Plošný spoj je řešen jako jednostranný a neobsahuje žádné drátové propojky. Skutečný rozměr DPS je 34 x 35 mm. DPS je řešen tak, aby se vešel v případě ekonomické varianty do „zaklapávací“ krytky 25-tipinového CANON konektoru. K této variantě je zapotřebí vyrobit ještě další DPS s piny, které nahrazují OBDII konektor (dvě řady pinů po osmi, odstup pinů v řadě je 4 mm a odstup řad je 8,6mm). Tato DPS může být řešena např. tak, aby kopírovala profil krytky a po stranách byla po mechanické stránce přichycena dvěma šrouby. Konstrukční provedení, je věc víceméně individuální a hodlám se jí částečně zabývat až v závěrečné fázi. DPS doporučuji zhotovit fotocestou, Vzhledem k obvodu FT232R se asi plošný spoj kreslit fixem v potřebné kvalitě nepodaří. Případným zájemcům mohu DPS zaslat poštou za cenu cca 80,-Kč.
http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault/52645646
Osazovací plán
Zelené součástky není nutné z hlediska funkce interfejsu osazovat. U integrovaných obvodů označuje červená tečka pin č. 1. Předpokládá se připojení USB kabelu v levé dolní části s vyznačením standardních barev.
http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault/52645644
Mechanická konstrukce
Osazený plošný spoj lze umístit v případě ekonomické varianty do „zaklapávací“ krytky 25-tipinového CANON konektoru, DPS s piny je nutné propojit pomocí drátků se základní destičkou, dodatečně je vhodné proti poškození obě destičky a přívodní kablík zafixovat pomocí hmoty z tavné pistole. Nevýhodou této varianty je řešení mechanického klíče, který zabrání připojení „otočení“ ve vozidle.
Dražší varianta předpokládá použití krabičky U-KP39 a OBD konektoru MOLEX. Pokud si člověk dá práci, pak výsledek může vypadat jako na obrázku. V tomto případě se všechny součástky naletují pouze ze strany spojů na DPS. DPS se pro lepší manipulaci oboustrannou lepenkou přilepí na dno upravené krabičky (je zapotřebí do dna krabičky vyříznout otvor pro OBD konektor). Na závěr opět doporučuji z mechanického hlediska vše fixovat tavnou pistolí, eventuelně fixačním tmelem (např. FIX ALL).
http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault/52645654
Seznam součástek
Uvedu i přibližné ceny součástek a kde se dají zakoupit, aby byla zřejmá výsledná cena celého zařízení
Zdroj součástky - počet kusů - typ (cena v Kč)
*************************************
www.gme.cz - 1ks - FT232RL (140,-)
www.ges.cz - 1ks - SI9243 (130,-)
www.gme.cz - 1ks - 680R/0,5W (2,-)
www.gme.cz - 1ks - 2k2 (2,-)
www.gme.cz - 1ks - 1N4148 (2,-)
www.gme.cz - 2ks - SMD-C - 100nF (2,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-C - 10nF (5,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-C - 4,7uF (5,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-TL - 10uH (8,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-R - 4k7 (2,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-R - 10k (2,-)
www.gme.cz - 2ks - SMD-R - 560R (2,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-R - 1k5 (2,-)
www.gme.cz - 4ks - LED (3,-)
www.tme.cz - 1ks - OBD II Konektor (160,-)
www.gme.cz - 1ks - Průchodka (3,-)
www.gme.cz - 1ks - USB Kabel (33,-)
www.gme.cz - 1ks - Krabička U-KP39 (17,-)
vlastní výroba - 1ks - DPS (80,-)
*************************************
CELKEM - 613,- Kč
Instalace SW
Pokud se Vám podaří na internetu najít Renault-pack.rar, tak máte vyhráno. Nainstalujte jej podle pokynů umístěných v archívu. Dále je třeba instalovat ovladače pro obvod FT232R (http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm). Ty zajistí, že se po připojení interfejsu objeví virtuální COM port, který je třeba zvolit v DDT. Další nastavení virtuálního COM není třeba provádět, funguje v defaultním nastavení. Vlastní popis a používání SW DDT2000 není cílem tohoto návodu.
Závěr
Nechci tu polemizovat, zda má či nemá význam Interface stavět, to je věc každého. Já osobně nechtěl kupovat něco, co ve výsledku možná nebude fungovat a následně něco komplikovaně reklamovat a pokaždé zaplatit poštovné. Některé cenově dostupné interfejsy lze připojit pouze přes RS232, tento port je dnes již prakticky nedostupný, spolehlivé řešení přes PCMCIA je drahé a dnešní notebooky je už rovněž nenabízí a je třeba řešit další interface,.... Dalším faktorem je, že se mi cena za připojení na diagnostiku v servisu Renault zdá přemrštěná a dávat 700,-Kč za 5 minut práce je dle mého názoru příliš, vezmu-li navíc v potaz, že je třeba se několik dní předem ještě objednat. Bohužel lokalizovat určité závady a provádět určité opravy bez diagnostického nástroje dnes není prakticky možné (například kompletní odvzdušnění brzdového systému u Laguny).
Stavba a používání interfejsu je na vlastní nebezpečí a nenesu žádnou odpovědnost za případné škody. Komerční využití těchto podkladů pro další výrobu a prodej je bez mého svolení zakázáno. Za vývojem a testováním je spousta hodin práce a nerad bych, aby někdo z mé práce profitoval. Podklady jsou určeny pro studijní, eventuelně domácí použití, tak aby dotyčnému uživateli dokázaly v nesnázích ušetřit čas a peníze. Cílem není porušovat autorská práva, čehož se zřejmě člověk nainstalování DDT dopustí, proto instalaci a používání tohoto SW zvažte. Chci naznačit, že cesta k odstranění závady vede i jinudy, než přes servisní síť Renault, že zlatým českým ručičkám ještě definitivně neodzvonilo a že je ještě šance v garáži něco opravit. Přeju všem hodně úspěchů při realizaci a diagnostikování závad.
Edit 28.12.2009:
Zakládám web diag.ic.cz, tam se tomu zkusím ještě jednou trochu lépe pověnovat, tak aby to bylo včetně obrázků, postupů atd. Ale hlavně, aby ty důležité věci byly pohromadě, tady se v tom člověk snadno ztratí. Pokud budete mít postupem času nějaké připomínky a návrhy, rozhodně se o ně se mnou podělte buď zde nebo na "diagu".
Asi všichni provozovatelé novějších automobilů někdy řešili problém, který vyžaduje připojení vozidla k diagnostickému přístroji. Níže popsaný Interface zajišťuje propojení PC (USB konektor) a vozidla (OBD II – 16-tipinový konektor). Na PC musí být nainstalovaný software DDT2000 a drivery od FTDI. Interface komunikuje po K-Line a byl testován na Renault Laguna II Phase I. Lze diagnostikovat řídící jednotky, jež používají tento druh komunikace. Není tedy možné diagnostikovat řídící jednotky využívající sběrnici CAN. To, jakou komunikaci konkrétní ŘJ používá, je možné zjistit v programu DDT2000. L-Line zatím nebyla testována. Funkce s VAG do verze 4.09 zatím také nebyla testována.
Interface je založen na obvodech firmy FTDI (FT232R) a VISHAY (SI9243). Mimo jedné součástky (Rezistoru 680R) a LED diod je vše v provedení SMD. Výrobu by tedy měli zvážit všichni, kdo nemají dostatečnou zkušenost s pájením těchto součástek a s výrobou DPS. Velmi kritickou součástkou je v tomto případě obvod FT232R. Mechanické rozměry jsou uvedeny v katalogovém listu.
Schéma zapojení
Schéma zapojení vychází z katalogových listů součástek. Příslušné Datascheety jsou dohádatelné na internetu. Zapojení je řešené s minimem externích součástek, k napájení je využito +5V z USB portu. Dalšími externími součástkami jsou LED diody a předřadné odpory, tyto součástky není z funkčního hlediska nutno osazovat, z provozního hlediska jsou praktické a zvyšují komfort (signalizují přítomnost napájecího napětí a komunikaci PC a řídící jednotky). Součástky, které není nutné osazovat, jsou v osazovacím plánu označeny zelenou barvou. Hodnoty předřadných odporů k LED diodám nejsou kritické a je možné použít obdobnou blízkou hodnotu. SMD součástky jsou velikosti 1206, Tlumivku jsem použil MURATA 10uH velikost 1210. Rezistor 680R bych nedoporučoval kvůli výkonové ztrátě v SMD provedení 1206 (0,25W),dala by se použít velikost 2512 (1W), já osadil miniaturní rezistor vel. 0204 (0,4W). Dioda 1N4148 je osazena ze slušnosti, aby nemohlo dojít k přepólování zařízení.
http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault/52645649
DPS
Plošný spoj je řešen jako jednostranný a neobsahuje žádné drátové propojky. Skutečný rozměr DPS je 34 x 35 mm. DPS je řešen tak, aby se vešel v případě ekonomické varianty do „zaklapávací“ krytky 25-tipinového CANON konektoru. K této variantě je zapotřebí vyrobit ještě další DPS s piny, které nahrazují OBDII konektor (dvě řady pinů po osmi, odstup pinů v řadě je 4 mm a odstup řad je 8,6mm). Tato DPS může být řešena např. tak, aby kopírovala profil krytky a po stranách byla po mechanické stránce přichycena dvěma šrouby. Konstrukční provedení, je věc víceméně individuální a hodlám se jí částečně zabývat až v závěrečné fázi. DPS doporučuji zhotovit fotocestou, Vzhledem k obvodu FT232R se asi plošný spoj kreslit fixem v potřebné kvalitě nepodaří. Případným zájemcům mohu DPS zaslat poštou za cenu cca 80,-Kč.
http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault/52645646
Osazovací plán
Zelené součástky není nutné z hlediska funkce interfejsu osazovat. U integrovaných obvodů označuje červená tečka pin č. 1. Předpokládá se připojení USB kabelu v levé dolní části s vyznačením standardních barev.
http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault/52645644
Mechanická konstrukce
Osazený plošný spoj lze umístit v případě ekonomické varianty do „zaklapávací“ krytky 25-tipinového CANON konektoru, DPS s piny je nutné propojit pomocí drátků se základní destičkou, dodatečně je vhodné proti poškození obě destičky a přívodní kablík zafixovat pomocí hmoty z tavné pistole. Nevýhodou této varianty je řešení mechanického klíče, který zabrání připojení „otočení“ ve vozidle.
Dražší varianta předpokládá použití krabičky U-KP39 a OBD konektoru MOLEX. Pokud si člověk dá práci, pak výsledek může vypadat jako na obrázku. V tomto případě se všechny součástky naletují pouze ze strany spojů na DPS. DPS se pro lepší manipulaci oboustrannou lepenkou přilepí na dno upravené krabičky (je zapotřebí do dna krabičky vyříznout otvor pro OBD konektor). Na závěr opět doporučuji z mechanického hlediska vše fixovat tavnou pistolí, eventuelně fixačním tmelem (např. FIX ALL).
http://littleboy78.galerie.cz/3655236-renault/52645654
Seznam součástek
Uvedu i přibližné ceny součástek a kde se dají zakoupit, aby byla zřejmá výsledná cena celého zařízení
Zdroj součástky - počet kusů - typ (cena v Kč)
*************************************
www.gme.cz - 1ks - FT232RL (140,-)
www.ges.cz - 1ks - SI9243 (130,-)
www.gme.cz - 1ks - 680R/0,5W (2,-)
www.gme.cz - 1ks - 2k2 (2,-)
www.gme.cz - 1ks - 1N4148 (2,-)
www.gme.cz - 2ks - SMD-C - 100nF (2,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-C - 10nF (5,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-C - 4,7uF (5,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-TL - 10uH (8,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-R - 4k7 (2,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-R - 10k (2,-)
www.gme.cz - 2ks - SMD-R - 560R (2,-)
www.gme.cz - 1ks - SMD-R - 1k5 (2,-)
www.gme.cz - 4ks - LED (3,-)
www.tme.cz - 1ks - OBD II Konektor (160,-)
www.gme.cz - 1ks - Průchodka (3,-)
www.gme.cz - 1ks - USB Kabel (33,-)
www.gme.cz - 1ks - Krabička U-KP39 (17,-)
vlastní výroba - 1ks - DPS (80,-)
*************************************
CELKEM - 613,- Kč
Instalace SW
Pokud se Vám podaří na internetu najít Renault-pack.rar, tak máte vyhráno. Nainstalujte jej podle pokynů umístěných v archívu. Dále je třeba instalovat ovladače pro obvod FT232R (http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm). Ty zajistí, že se po připojení interfejsu objeví virtuální COM port, který je třeba zvolit v DDT. Další nastavení virtuálního COM není třeba provádět, funguje v defaultním nastavení. Vlastní popis a používání SW DDT2000 není cílem tohoto návodu.
Závěr
Nechci tu polemizovat, zda má či nemá význam Interface stavět, to je věc každého. Já osobně nechtěl kupovat něco, co ve výsledku možná nebude fungovat a následně něco komplikovaně reklamovat a pokaždé zaplatit poštovné. Některé cenově dostupné interfejsy lze připojit pouze přes RS232, tento port je dnes již prakticky nedostupný, spolehlivé řešení přes PCMCIA je drahé a dnešní notebooky je už rovněž nenabízí a je třeba řešit další interface,.... Dalším faktorem je, že se mi cena za připojení na diagnostiku v servisu Renault zdá přemrštěná a dávat 700,-Kč za 5 minut práce je dle mého názoru příliš, vezmu-li navíc v potaz, že je třeba se několik dní předem ještě objednat. Bohužel lokalizovat určité závady a provádět určité opravy bez diagnostického nástroje dnes není prakticky možné (například kompletní odvzdušnění brzdového systému u Laguny).
Stavba a používání interfejsu je na vlastní nebezpečí a nenesu žádnou odpovědnost za případné škody. Komerční využití těchto podkladů pro další výrobu a prodej je bez mého svolení zakázáno. Za vývojem a testováním je spousta hodin práce a nerad bych, aby někdo z mé práce profitoval. Podklady jsou určeny pro studijní, eventuelně domácí použití, tak aby dotyčnému uživateli dokázaly v nesnázích ušetřit čas a peníze. Cílem není porušovat autorská práva, čehož se zřejmě člověk nainstalování DDT dopustí, proto instalaci a používání tohoto SW zvažte. Chci naznačit, že cesta k odstranění závady vede i jinudy, než přes servisní síť Renault, že zlatým českým ručičkám ještě definitivně neodzvonilo a že je ještě šance v garáži něco opravit. Přeju všem hodně úspěchů při realizaci a diagnostikování závad.
Edit 28.12.2009:
Zakládám web diag.ic.cz, tam se tomu zkusím ještě jednou trochu lépe pověnovat, tak aby to bylo včetně obrázků, postupů atd. Ale hlavně, aby ty důležité věci byly pohromadě, tady se v tom člověk snadno ztratí. Pokud budete mít postupem času nějaké připomínky a návrhy, rozhodně se o ně se mnou podělte buď zde nebo na "diagu".
Naposledy upravil(a) littleboy78 dne pon pro 28, 2009 05:17, celkem upraveno 3 x.
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
No myslim ze keby si to nejako vymacgyveroval tak sa tu najde dost ludi ktori ti za to budu ochotni aj zaplatit, keby sa podarilo rozbehat CAN tak by to bolo skvele...littleboy78 píše:možná že by to šlo pořešit, zatím jsem nic netestoval. Budeš potřebovat nějaké rozhraní co bude převádět ze sériové linky na CAN H a L logiku. Chce to mít čas a peníze na hraní . Obojí mi zatím chybí, tak snad časem.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
problém No.1 je, že nemám v autě jedinou řídící jednotku s CAN, na které bych to mohl s DDT testovat.
Celkem si člověče dokážu představit, jak je mraky lidem líto, že si pomůžeš k pár stovkám korun. Už se vidím na lavici obžalovaných, za daňové úniky v řádech stokorun. Z velkých ryb to nedostanou, tak je třeba pořádně podusit ty malé Navíc když to dneska bude chodit a hodím to sem, tak to už zítra bude pleskat nějakej číňan za krátkej peníz a na mě zase nic nevypadne
Celkem si člověče dokážu představit, jak je mraky lidem líto, že si pomůžeš k pár stovkám korun. Už se vidím na lavici obžalovaných, za daňové úniky v řádech stokorun. Z velkých ryb to nedostanou, tak je třeba pořádně podusit ty malé Navíc když to dneska bude chodit a hodím to sem, tak to už zítra bude pleskat nějakej číňan za krátkej peníz a na mě zase nic nevypadne
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Ty v lagune nemas ani jednu jednotku ktora by bola diagnostikovatelna cez CAN? To sa mi nezda...
S tymi cinanmi by som to nevidel tak horuce Navyse keby si to chcel produkovat vo vacsich mnozstvach tak by sa to prave v tej cine dalo nechat vyrobit ale to by potom chcelo mat aj odbyt a to fakt neviem
S tymi cinanmi by som to nevidel tak horuce Navyse keby si to chcel produkovat vo vacsich mnozstvach tak by sa to prave v tej cine dalo nechat vyrobit ale to by potom chcelo mat aj odbyt a to fakt neviem
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Chlapci, nechcete si ty příspěvky překopírovat do sekce Manuály, schémata, diagnostika? Ať už do Laguny, nebo do vlákna o DDT2000?
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
V principu by to přesunout šlo, těch 5 kabelů, co jsem zatím postavil, tak schodou okolností bylo pro Laguny, to jak budou fungovat v jiných autech nemůžu zaručit. Z technického hlediska by problém být neměl. Ale jak se říká, myslet = houby vědět.Jan Kalina píše:Chlapci, nechcete si ty příspěvky překopírovat do sekce Manuály, schémata, diagnostika? Ať už do Laguny, nebo do vlákna o DDT2000?
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
Samozřejmě, že jednotky mezi sebou komunikují přes CAN, ale jsou diagnostikované přes K-Line. Takhle je to podle mě v DDT naprogramované. Nejsem si tak úplně jistej, že když budu mít funkční CAN interface, že se mi s autem přes DDT podaří spojit. Každopádně někdy v zimě to ještě postuduju a pak se uvidí.Dehumanizer píše:Ty v lagune nemas ani jednu jednotku ktora by bola diagnostikovatelna cez CAN? To sa mi nezda...
S tymi cinanmi by som to nevidel tak horuce Navyse keby si to chcel produkovat vo vacsich mnozstvach tak by sa to prave v tej cine dalo nechat vyrobit ale to by potom chcelo mat aj odbyt a to fakt neviem
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
No prave ze to je tak ze niektore jednotky su diagnostikovatelne len cez CAN a cim novsie auto tym viac jednotiek ide len cez CAN... Napriklad u mna v pofaceliftovej lagune pristrojova doska uz ide len cez CAN, takze s tym klasickym kablom co ide len cez K-Line sa s nou nespojim... V DDT sa to lisi tou farbou tej bodky pred nazvom jednotky, to co ide cez CAN je myslim zelene a co cez K-Line tak je oranzove alebo tak nejak.littleboy78 píše:Samozřejmě, že jednotky mezi sebou komunikují přes CAN, ale jsou diagnostikované přes K-Line. Takhle je to podle mě v DDT naprogramované. Nejsem si tak úplně jistej, že když budu mít funkční CAN interface, že se mi s autem přes DDT podaří spojit. Každopádně někdy v zimě to ještě postuduju a pak se uvidí.Dehumanizer píše:Ty v lagune nemas ani jednu jednotku ktora by bola diagnostikovatelna cez CAN? To sa mi nezda...
S tymi cinanmi by som to nevidel tak horuce Navyse keby si to chcel produkovat vo vacsich mnozstvach tak by sa to prave v tej cine dalo nechat vyrobit ale to by potom chcelo mat aj odbyt a to fakt neviem
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
rozdiely v zapojení
fakt pekný návod. mám len jeden dotaz. v zapojení som našiel nejaké rozdiely medzi osadzovacím plánom a schémou. podla čoho mam postupovať?
RENAULT LAGUNA II 1,9dci 120 HP PRIVILEG, Jak na to Renault Laguna II, Dialogys, VISU, DDT2000
- VanJ
- Advanced member
- Příspěvky: 379
- Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
- Bydliště: Zilina
- Kontaktovat uživatele:
Myslite, ze by mi toto mohlo fungovat?
http://www.mtaplus.cz/?stred=zbozi_info ... zit=&mena=
http://www.mtaplus.cz/?stred=zbozi_info ... zit=&mena=
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
ved si kup ten kabel od littleboya, on ho dava lacnejsieVanJ píše:Myslite, ze by mi toto mohlo fungovat?
http://www.mtaplus.cz/?stred=zbozi_info ... zit=&mena=
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
To littleboy78
postavil som si ten kabel podla tvojho navodu, ale neviem nainstalovat ovladace,pozapojeni do pc mi vypise "USB Device Not Recognized"!a v správcovi zariadeni zas unknown device!Co stym?nieco som zle zapojil?dik za odpoved
postavil som si ten kabel podla tvojho navodu, ale neviem nainstalovat ovladace,pozapojeni do pc mi vypise "USB Device Not Recognized"!a v správcovi zariadeni zas unknown device!Co stym?nieco som zle zapojil?dik za odpoved
Laguna II Initiale-full,2.0 16v IDE 103kw,K&N---EX
Laguna III Grandtour Black Edition 2.0DCI 110kw DPF 4control
Laguna III Grandtour Black Edition 2.0DCI 110kw DPF 4control
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
je třeba si stahnout ovladače ze stránek FTDI, po naistalování se v PC vytvoří virtuální sériový port, jednoduší je stahnout ten EXE, ten nakopíruje sám potřebné souborymarwill píše:To littleboy78
postavil som si ten kabel podla tvojho navodu, ale neviem nainstalovat ovladace,pozapojeni do pc mi vypise "USB Device Not Recognized"!a v správcovi zariadeni zas unknown device!Co stym?nieco som zle zapojil?dik za odpoved
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Po nainstalování se interface už přihlásí jako sériový port. V DDT se pak v CONFIGURATION a v DIAG PORT vybere např. COM4. Ve VEHICLES si vybereš svoje auto a je nakonfigurováno. Ještě poznámka k softwarovému vybavení. Funguje to na Win XP a SP2 s IE6, na exploreru 7 se to chová podivně. Na Win7 se třeba DDT vůbec nerozběhne.
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
-
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: úte čer 30, 2009 19:52
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
Zagoogli nebo se vrhni třeba na wikipedii a hledej OBD.Josef HORÁK píše:Kruci, chlapi, já vůbec nevím, o čem je řeč.
K čemu to vaše udělátko slouží?
Neměli byste nějaký link, kde bych si udělal nějakou přípravku? Tzn. úvod do diagnostiky?
Díky
nebo třeba rovnou
http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
Zdar pani, tak konecne som to spojazdnil aj v svojom novom notebooku!a to mi asi nebudes verit Littleboy78,ale funguje to aj na Windowse 7,kde instalovany IE8!koumal som nad tym 2dni,a pritom tom to stacilo naistalovat a riadit sa pokynmi prilozeneho navodu!ktory je obsiahnuty vtomto renault-pack.rar myslim
http://rapidshare.com/files/42549606/Re ... k.rar.html
vdaka za ten navod na ten kabel Littleboy78.
http://rapidshare.com/files/42549606/Re ... k.rar.html
vdaka za ten navod na ten kabel Littleboy78.
Laguna II Initiale-full,2.0 16v IDE 103kw,K&N---EX
Laguna III Grandtour Black Edition 2.0DCI 110kw DPF 4control
Laguna III Grandtour Black Edition 2.0DCI 110kw DPF 4control
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 554
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
Littleboy si zaslouší VELKÉ DÍKY Kabel mi šlape v pohodě a jak již psal už i L-Line Takže starší Scéniky atd...
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
rozumim tomu dobře, že když si sesmolim ten kabel a seženu si software, tak si připojim auto k pc a nemusim draze platit za diagnostiku?
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Zas tak růžový to není, ten kdo stvořil DDT, tak to byl softwarový XXXXXX. Kam se to hrabe na VAG nebo jiné tovární produkty.mtv píše:rozumim tomu dobře, že když si sesmolim ten kabel a seženu si software, tak si připojim auto k pc a nemusim draze platit za diagnostiku?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
Tak jest, pokud se Ti tedy jedná o Lagunu II. Ještě není od věci si stáhnout dialogys v češtině, abys byl chytrej z chybových kódů, co vyčteš z řídících jednotek.mtv píše:rozumim tomu dobře, že když si sesmolim ten kabel a seženu si software, tak si připojim auto k pc a nemusim draze platit za diagnostiku?
http://renault.hostuju.cz/dialogys_07.htm
Jinak je tam ještě spousta dalšího moudra na samostudium
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
A máte prosím vás někdo dialogys na Lagunu II ?
Jelikož v příspěvku nademnou je jen na lagunu I . Díky
Jelikož v příspěvku nademnou je jen na lagunu I . Díky
Renault Captur TCe 90 2017 intens RED Flamme/black Etoile (0km) do práce
Infiniti FX35 2006 full (0km) výletní auťák
Citroen C4 VTR 2006 (189 000km) prodán už není
Ford Focus 2000 (145 000km _ sešrotován za Captura) už není
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km) první auťák a už není prodán.
Infiniti FX35 2006 full (0km) výletní auťák
Citroen C4 VTR 2006 (189 000km) prodán už není
Ford Focus 2000 (145 000km _ sešrotován za Captura) už není
Renault Laguna II Grandtour 1,9DCi 88kw Dynamique 2002 (FR) (127 077km) první auťák a už není prodán.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů