Prehodenie klimy z buracky...
Moderátor: Moderators General
-
- Experienced member
- Příspěvky: 981
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
Prehodenie klimy z buracky...
Vlastna skusenost je najlepsia....obcas aj najdrahšia
Ide leto, a predpokladam, ze som neni jediny koho napadla myšlienka kúpiť buračku s digi klimou s tým, že to prehodím do mojho auta...omyl.
Natvrdnutá sada riadiacich jednotiek vám to neumožní ani spustiť.
Jediná možnosť je taka, že by ste prehodili komplet elektroinštaláciu auta.
Podobne je to s doplnením el. vyhrievania sedadiel a detto tempomat....
Pri troche šťastia sa podarí rozbehnúť elektrický ohrev predného skla.
A tak trikrát meraj a 1krát rež....
Na druhú stranu som si aspon zrenovoval od slnka vypalenu palubovku, vyčistil radiator kurenia (už keď auto nechladí, tak nech aspoň riadne kúri ) a inovoval stredovy tunel o odkladaciu skrinku.
Ide leto, a predpokladam, ze som neni jediny koho napadla myšlienka kúpiť buračku s digi klimou s tým, že to prehodím do mojho auta...omyl.
Natvrdnutá sada riadiacich jednotiek vám to neumožní ani spustiť.
Jediná možnosť je taka, že by ste prehodili komplet elektroinštaláciu auta.
Podobne je to s doplnením el. vyhrievania sedadiel a detto tempomat....
Pri troche šťastia sa podarí rozbehnúť elektrický ohrev predného skla.
A tak trikrát meraj a 1krát rež....
Na druhú stranu som si aspon zrenovoval od slnka vypalenu palubovku, vyčistil radiator kurenia (už keď auto nechladí, tak nech aspoň riadne kúri ) a inovoval stredovy tunel o odkladaciu skrinku.
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
taky jsem to kdysi řešil na R25, měl jsem komplet klimu z jiný V6 takže všechny držáky pasovali, problém byl s elektronikou na kterou jsem nikde nesehnal schéma a tak jsem to předělal z původní automatické klimy na manualní a hotovo, stejně běžela vždy na max. bylo jen třeba ošetřit hlídání teploty výparníku a tlaky v systému.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
-
- Experienced member
- Příspěvky: 981
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
K schémam sa dá dostat (nahliadnut), stačí dlhšiu dobu otravovat v Renaulte. V Trenčíne mi to jeden technik velmi podrobne a OCHOTNE vysvetloval, prešli sme od klimy, cez tempomat, radiovy central az po el. ohrev sedadiel....jakub píše:taky jsem to kdysi řešil na R25, měl jsem komplet klimu z jiný V6 takže všechny držáky pasovali, problém byl s elektronikou na kterou jsem nikde nesehnal schéma a tak jsem to předělal z původní automatické klimy na manualní a hotovo, stejně běžela vždy na max. bylo jen třeba ošetřit hlídání teploty výparníku a tlaky v systému.
Ale späť k veci: Ako sa ti podarilo digi klimu oživiť aspon ako manualnu?? U mna je najväčší problém so vstrekovaním (hlavne riadiacou jednotkou). Jednoducho klima by zopla, ale ako nahle to spravi, motor "zdochne"=> nevie o klime a jednoducho na nu nedokaze pruzne zareagovat. .
No nič, Renault by si zaslúžil po XXXXXXXX...do 900.000ového auta nedať samozrejmosť ako klíma... .
Vcera som sa obhliadal aspon po nezavislej klíme, ale najlukratívnejšia ponuka čo mám, je 68000sk . Este cakam na jednu odpoved z Diavie, kde jeden znami hovoril o cca 15000sk...co sa mi uz ale nezda ako realne.
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
sdělit to ECU je to nejmenší, ECU má na to nějaký pin tam přivedeš 12V a otáčky se automaticky zvýší (používá se taky na tlakový spínač serva) kterej to je pin si najdeš ve schematu k ECU tvého motoru, jinak manuální klimy funguje tak jako když je venku zima a ty si přitápíš topením (aut. to dělá stejně ale nastaviš jen stupně zbytek si dělá sama) no a zapínal jsem ji tlačítkem z kterého šlo 12V do jednoduché elektroniky která měla za ůkol nepustit těch 12V dál pokud svítí kontrolka mazání,je sepnut snímač min. tlaku v klimě, je sepnut snímač max. tlaku v klimě,teplota venku je menší než asi 1C,je "namražený" výparník no a když to tudy prošlo tak to seplo elmgn. spojku na kompresoru.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
-
- Experienced member
- Příspěvky: 981
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
Tak dnes som menil olej, filtre, opravoval rozbytú kabeláž ABS atď.jakub píše:sdělit to ECU je to nejmenší, ECU má na to nějaký pin tam přivedeš 12V a otáčky se automaticky zvýší (používá se taky na tlakový spínač serva) kterej to je pin si najdeš ve schematu k ECU tvého motoru, jinak manuální klimy funguje tak jako když je venku zima a ty si přitápíš topením (aut. to dělá stejně ale nastaviš jen stupně zbytek si dělá sama) no a zapínal jsem ji tlačítkem z kterého šlo 12V do jednoduché elektroniky která měla za ůkol nepustit těch 12V dál pokud svítí kontrolka mazání,je sepnut snímač min. tlaku v klimě, je sepnut snímač max. tlaku v klimě,teplota venku je menší než asi 1C,je "namražený" výparník no a když to tudy prošlo tak to seplo elmgn. spojku na kompresoru.
Už som bol takmer hotový a pre istotu som ešte rukami kontroloval ako som dotiahol olejovy filter. Brnknul som po kabloch okolo alternatora. Zrazu mi tam odniekal vypadol taký ten husí krk a z neho sa vyvalil kablik. Hladal som kam patril...patril nikde. Kukol som na motor z buračky a ejha!!! Je to jednoznačne kablik od KLIMAKOMPRESORA !!! To je to co ho zopina a zvysuje otacky!!! Teda kabeláž mám dokonca natiahnutu, ale bola niekde skrytá, takže o klime by mohla vedieť aj RJ motora(tam ten káblik asi končí). Takže rychlo pozhanam zas ventilator klimy, až budem mať čas, auto znovu rozhádžem a tentoraz to tam už narvem všetko a za akúkolvek cenu....musí to bežať!
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 981
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
Tak oživujem toto téma.... Nedalo mi to a od 25.12.2006 som spolu s otcom rozhadzal Lagunu az na plech a nikoho sme nepocuvali . Podrobnosti úprav zatial nebudem hovoriť - to asi spravím dáky návod, ale zatial je stav taký, že panel digiklímy kompletne svieti, všetky klapky fungujú, ohrev predného, skla, zadného skla a zrkadiel tiež funguje. Klima zatial neni naplnená a tak keď som nastavil v garáži (bolo tam cca 15°C) teplotu na klíme na mini, rozsvietil sa mi SERVICE. V utorok to dám naplniť (dúfam že bude tesná) a dám vedieť či klíma náhodou nezačne fungovať v plnom rozsahu. Zatial som však veľmi spokojný a optimista. Vidím to tak na 90% že to pobeží. Prácu sme skončili 31.12.2006 o cca 16:00, kedy sme auto na prvý krát naštartovali a bez problémov.
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 981
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
Táááákže . Klíma bola pred pár minutami naplnená a FUNGUJE V PLNE AUTOMATICKOM REŽIME!!!!!! .
Klimatizáci pochádza z Laguny 7/99 a funguje v Lagune 12/96 .
Lepší pocit som snad ešte nikdy nemal . Stálo to more nervov, more času, more penazí, ale stálo mi to za to.
Finančne to vyšlo po rozpredaji búračky na cca 17.000Sk bez mojej a otcovej práce a ceny energií, ktoré sa minuly. To je myslím skvelá cena oproti firmám, ktoré vám za 70.000Sk dorobia mechanickú klímu .
Klimatizáci pochádza z Laguny 7/99 a funguje v Lagune 12/96 .
Lepší pocit som snad ešte nikdy nemal . Stálo to more nervov, more času, more penazí, ale stálo mi to za to.
Finančne to vyšlo po rozpredaji búračky na cca 17.000Sk bez mojej a otcovej práce a ceny energií, ktoré sa minuly. To je myslím skvelá cena oproti firmám, ktoré vám za 70.000Sk dorobia mechanickú klímu .
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
GratulujiVladoOC_cz píše:Táááákže . Klíma bola pred pár minutami naplnená a FUNGUJE V PLNE AUTOMATICKOM REŽIME!!!!!! .
Klimatizáci pochádza z Laguny 7/99 a funguje v Lagune 12/96 .
Lepší pocit som snad ešte nikdy nemal . Stálo to more nervov, more času, more penazí, ale stálo mi to za to.
Finančne to vyšlo po rozpredaji búračky na cca 17.000Sk bez mojej a otcovej práce a ceny energií, ktoré sa minuly. To je myslím skvelá cena oproti firmám, ktoré vám za 70.000Sk dorobia mechanickú klímu .
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
taky gratuluji, už jsem ani nedoufal, že se ti to podaří, tak tě vítám mezi klimakternímy laguňáky.VladoOC_cz píše:Táááákže . Klíma bola pred pár minutami naplnená a FUNGUJE V PLNE AUTOMATICKOM REŽIME!!!!!! .
Klimatizáci pochádza z Laguny 7/99 a funguje v Lagune 12/96 .
Lepší pocit som snad ešte nikdy nemal . Stálo to more nervov, more času, more penazí, ale stálo mi to za to.
Finančne to vyšlo po rozpredaji búračky na cca 17.000Sk bez mojej a otcovej práce a ceny energií, ktoré sa minuly. To je myslím skvelá cena oproti firmám, ktoré vám za 70.000Sk dorobia mechanickú klímu .
Ivan
Historie:
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
Renault 19 RTE
Laguna 2.0i 8V Baccara
Laguna II Initiale 1.8 16v, kůže, tempo, park senzor, tažné, Xenon
-
- Experienced member
- Příspěvky: 981
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
Díky moc! Teraz už keď je teplo, tak dostáva zabrať...Ivico píše: taky gratuluji, už jsem ani nedoufal, že se ti to podaří, tak tě vítám mezi klimakternímy laguňáky.
Ivan
Medzičasom už ubehli 4 mesiace, klima ide stále bez závad, chladí, zopína, diriguje si to všetko perfektne. Čo som si všimol, tak cca prvé 2 mesiace sa správala tak, že si nepamatala posledné nastavenie, po naštartovaní si nastavovala všetky klapky, prepla na automaticky prednastavený tok vzduchu .... Teraz už akoby sa vžila do auta a už si pamatá posledné nastavenie, nevŕže po naštartovaní s klapkami....už je "ako doma" .
Aj investovaná cena sa medzičasom znížila, lebo búračka sa stále rozpredáva, takže tá klíma ma stála už len cca 4-5.000Sk, možno ani to nie....
Fakt spokojnosť
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 981
- Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
- Bydliště: Považská Bystrica občas Brno
to je dobrá vec, ale nie v horúcich dňoch . Naposledy som pri jazde v neklimatizovanom aute dostal z otvoreneho okna zapal hrdla....Slavec píše:Stejně je nejlepší otvírací střecha
BTW: Klima furt 100% stav.
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.
Právě pro tyto horké dny ! Není nad to srolovat celou střechu, nasadit kšiltovku, sluneční brýle a vyrazit. Ale na pohodu 60-70 km/h. Přitom koukat na přírodu - slečny a pod. Onemocnění nehrozí. Ten kdo se chce uhnat, užene se s klimou i bez.
Přiznávám - když mám jet někam po dálnici, raději si vezmu megana s klimou. Ale stejně raději větrám 4.
Přiznávám - když mám jet někam po dálnici, raději si vezmu megana s klimou. Ale stejně raději větrám 4.
Slavec
- hobitt
- Junior member
- Příspěvky: 225
- Registrován: pát led 02, 2004 11:06
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
klima
Ahoj Vlado,VladoOC_cz píše:Táááákže . Klíma bola pred pár minutami naplnená a FUNGUJE V PLNE AUTOMATICKOM REŽIME!!!!!! .
Klimatizáci pochádza z Laguny 7/99 a funguje v Lagune 12/96 .
Lepší pocit som snad ešte nikdy nemal . Stálo to more nervov, more času, more penazí, ale stálo mi to za to.
Finančne to vyšlo po rozpredaji búračky na cca 17.000Sk bez mojej a otcovej práce a ceny energií, ktoré sa minuly. To je myslím skvelá cena oproti firmám, ktoré vám za 70.000Sk dorobia mechanickú klímu .
jelikož se ti podařilo skoro nemožné, mohl by jsi sem hodit návod a co je potřeba všechno sehnat. Začínám uvažovat, že bych se dotoho taky pustil, stačila by mi klima - manuální.
dík
Petr, Laguna 1.8i r.v.97
Re: Prehodenie klimy z buracky...
Zdravím cca před měsíce jsem taky dodělával klimatizaci do laguny, ale jenom manuální.
Klima funguje bez problému, klimuje řekl bych dobře, měl jsem v aute připravenou kabeláž a všechny držáky pasovaly jenom jsem musel řezat díru na trubky ven z kabiny.
Chtěl bych si dodělat automatickou klimu, pokud to bude pasovat tak dát to tam problém nebude jde mi hlavně o elektroinstalaci, myslím že u digi klimy jsou navíc jen motory na klapky a možna jedno dvě čidla na teplotu ne?
Klima funguje bez problému, klimuje řekl bych dobře, měl jsem v aute připravenou kabeláž a všechny držáky pasovaly jenom jsem musel řezat díru na trubky ven z kabiny.
Chtěl bych si dodělat automatickou klimu, pokud to bude pasovat tak dát to tam problém nebude jde mi hlavně o elektroinstalaci, myslím že u digi klimy jsou navíc jen motory na klapky a možna jedno dvě čidla na teplotu ne?
Laguna I 2.0 83kw - Xenony z espace III (12000K), elektrické kožené sedačky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti