ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
ano hoši, psal jsem to všeobecně a teď si uvědomuju, že je to zavádějící, samozřejmě to o spojkovém válečku neplatí pro automatickou převodovku a pro auta která mají ovládání vypínání spojky lankem... já mám scenika a neuvědomil jsem si že clio nemá hydraulickou spojku.. Omlouvám se.
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net
http://grandscenic.forumn.net
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Takže? V mojom prípade? Mám manuálnu prevodovku.
Renault Clio III (2009) 1,2 D4F 48kw
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
co myslíš, když jsi to v servisním manuálu nenašel...?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Mýslím že to tam nemám ale niekde som videl že aj moje auto ma niečo spoločne aj so spojkou. Snáď nie keď v servisnom manuály sa o tom nič nepíše a vôbec clia by neamli mať.
Renault Clio III (2009) 1,2 D4F 48kw
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Připojuji se k Makymu, též jsem se nechal strhnout a nevšiml si, že se jedná o 1,2 . Zřejmě mít hydrauliku nebudeš, ale koukni a uvidíš jestli ti od pedálu jde bowden nebo tam máš válec a trubky.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1024
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Nexon,
Co vsetko menil majitel pred tvojou kupou ? Resp. co vsetko chces menit na aute v ramci udrzby ?
Co vsetko menil majitel pred tvojou kupou ? Resp. co vsetko chces menit na aute v ramci udrzby ?
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
mudr - ja som prvý majiteľ... Menené bolo všetke kvapaliny okrem prevodového oleja. Ostatné remeňe kladky atď aj baterka dokonca je pôvodné.
Chcel by som meniť tie kvapaliny v rámci údržby.
Chcel by som meniť tie kvapaliny v rámci údržby.
Renault Clio III (2009) 1,2 D4F 48kw
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Proc servisovat doma? Bud je to pro nekoho financne narocne, nebo ho to treba bavi.
Ja si servis ve znackovem servisu muzu dovolit, presto si vetsinu veci delam sam, protoze me to obcas bavi, vetsinou jim neverim. Mam dost osobnich negativnich zkusenosti. Pri oprave minimalne vse ocistim, casto se necham strhnout az k restaurovani.
Servisovat vetsinu mechanických casti neni v domácich podminkach problem. Vymenu provoznich kapalin je lepsi si delat doma, protoze vim co jsem vypustili, jak vypustena kapalina vypadala a kolik a ceho naleji.
Servisy a odborníci siri mantru, ze pouze oni jsou ti pravy, pro jakykoliv servis.
Vymena brzdove kapaliny a servisovani brzd je pri trose zrucnosti a selskem rozumu malina. Na internetu se da najit dost informaci k danému typu. Treba pouze rozumne filtrovat. Brzdova kapalina a dily brzd maji v dnesni dobe uplne jinou kvalitu a povrchovou upravu, jak na stovce. Kdo v dnesni dobe strhne, nebo zalomi odvzdusnovak je ..... Pokud nekdo resi deset let projiti STK tak, ze odsaje starou z nadrzky a doplni novou, muze mit pak problem. S jednim takovym jsem se setkal a kupodivu byla kapalina a odvzdusnovaky v mnohem lepsim stavu, jako na vyse pripojenem videu. (co bych prvni udelal, je vyndat nadrzku a poradne vyplachnout a vycistit, ne to splachnout do valce a potrubi.)
Pro pruplach soustavy se da pouzit zatracovane samoodvzdusnovani. (Jeste jedenactka se mi darila takto udelat, jednickovy megan byl jiz gumovy). Kompletni natlakovani vsak jiz ve dvojici. Staci osmilete dite co slape a drzi pedal. Mne, vetsinou s odporem, slape zena.
Po kazde oprave jeste prekontrolovat rozumne dotazeni vsech sroubku a udelat si testovaci jizdu. Pokud nevite, u koupene jezdenky, co se drive delalo, je dobte po nejake tisicovce km opet udelat pruplach. Muzou se z valecku a trubek uvolnit usazeniny.
Stale se nam vsemezne narizeni , vyhlasky a zakony snazi tlacit pouze do pozice uzivatele. Pokud nemas na vsem homologacni znacku a na kazdou operaci hramadu papiru, nemas vyjet na komunikaci. Na Slovensku bez STK nesmis stat ani v garazi.
Kdo je pouze uzivatel vozidla, at se drzi narizeni vyrobce a doporuceni znackovych servisu, kupuje si prodlouzenou zaruku.
Kdo ma auto jako potrebu i zabavu, ma delat vse, podle sveho nejlepsiho svedomi a vedomi, pro to, aby se jeho stroj nestal nespolehlivou zbrani.
Ja si servis ve znackovem servisu muzu dovolit, presto si vetsinu veci delam sam, protoze me to obcas bavi, vetsinou jim neverim. Mam dost osobnich negativnich zkusenosti. Pri oprave minimalne vse ocistim, casto se necham strhnout az k restaurovani.
Servisovat vetsinu mechanických casti neni v domácich podminkach problem. Vymenu provoznich kapalin je lepsi si delat doma, protoze vim co jsem vypustili, jak vypustena kapalina vypadala a kolik a ceho naleji.
Servisy a odborníci siri mantru, ze pouze oni jsou ti pravy, pro jakykoliv servis.
Vymena brzdove kapaliny a servisovani brzd je pri trose zrucnosti a selskem rozumu malina. Na internetu se da najit dost informaci k danému typu. Treba pouze rozumne filtrovat. Brzdova kapalina a dily brzd maji v dnesni dobe uplne jinou kvalitu a povrchovou upravu, jak na stovce. Kdo v dnesni dobe strhne, nebo zalomi odvzdusnovak je ..... Pokud nekdo resi deset let projiti STK tak, ze odsaje starou z nadrzky a doplni novou, muze mit pak problem. S jednim takovym jsem se setkal a kupodivu byla kapalina a odvzdusnovaky v mnohem lepsim stavu, jako na vyse pripojenem videu. (co bych prvni udelal, je vyndat nadrzku a poradne vyplachnout a vycistit, ne to splachnout do valce a potrubi.)
Pro pruplach soustavy se da pouzit zatracovane samoodvzdusnovani. (Jeste jedenactka se mi darila takto udelat, jednickovy megan byl jiz gumovy). Kompletni natlakovani vsak jiz ve dvojici. Staci osmilete dite co slape a drzi pedal. Mne, vetsinou s odporem, slape zena.
Po kazde oprave jeste prekontrolovat rozumne dotazeni vsech sroubku a udelat si testovaci jizdu. Pokud nevite, u koupene jezdenky, co se drive delalo, je dobte po nejake tisicovce km opet udelat pruplach. Muzou se z valecku a trubek uvolnit usazeniny.
Stale se nam vsemezne narizeni , vyhlasky a zakony snazi tlacit pouze do pozice uzivatele. Pokud nemas na vsem homologacni znacku a na kazdou operaci hramadu papiru, nemas vyjet na komunikaci. Na Slovensku bez STK nesmis stat ani v garazi.
Kdo je pouze uzivatel vozidla, at se drzi narizeni vyrobce a doporuceni znackovych servisu, kupuje si prodlouzenou zaruku.
Kdo ma auto jako potrebu i zabavu, ma delat vse, podle sveho nejlepsiho svedomi a vedomi, pro to, aby se jeho stroj nestal nespolehlivou zbrani.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Presne tak jednak nechcem tam platiť nehorázne sumy veď raz som bol po roku aby som nestratil zaruku alebo niečo sa menil olej + olej filter. Olej stal 40€ a filter 15 + že tam auto stalo 2 hodiny = okolo 113 € čo je vyše 3000SK. Nechcem ani vedieť akú sumu by som musel zaplatiť keby sa menila aj chladiaca kvapalina, brzdová kvapalina a prevodový olej.
A chcel by som si to robiť sám tiež.
Ty ako meníš brzdovú mýslím ako zdvihneš auto máš jamu alebo?
Inak za 50€- 1500 SK som objednal veci z netu : 4L Oleja syntetický nie ten semi čo leju a stal 17€ namiesto 40 v servise, olejový filter 6€ MANN, Vzduchový filter MANN 11,80€, brzdová kvapalina elf frelub 650 1l 5,90€, chladiaca kvapalina 2l okolo 4€.
To všetko za 50€ a v Renaulte len olej za 40€
A chcel by som si to robiť sám tiež.
Ty ako meníš brzdovú mýslím ako zdvihneš auto máš jamu alebo?
Inak za 50€- 1500 SK som objednal veci z netu : 4L Oleja syntetický nie ten semi čo leju a stal 17€ namiesto 40 v servise, olejový filter 6€ MANN, Vzduchový filter MANN 11,80€, brzdová kvapalina elf frelub 650 1l 5,90€, chladiaca kvapalina 2l okolo 4€.
To všetko za 50€ a v Renaulte len olej za 40€
Renault Clio III (2009) 1,2 D4F 48kw
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Brzdovku delam vzdy s celyma brzdama. Treba vymenit desky, nebo ma byt STK. Neresim, jestli jsem ji menil pred dvema roky, nebo uz pred peti. Jak jsem psal, jsem nekdy spise restaurator. Zvedam postupne od nejvzdalenejsiho kola. Minimalne ocistim dosedaci plochy, srazim hrany na kotoucich, neco striknu, neco namazu, prekontroluji tesneni, vse v podbehu je OK a jdu na dalsi kolo. Trva mi to hodne dlouho, vyhoda je, ze klidne muzu udelat jeden okruh a jindy druhy.
Motorove oleje menim pouze v garazi bez jamy. Staci zvednout jednu stranu, zajistit trijnozkou sundat spodni kryty, pokud tam jsou, Kvalitnim GOLA ctyrhranem povolit vypoustak, pokud je filtr odspodu, jako na 2dCi , tak jemne povolit i ten, podsunou specialni placatou nadobu na olej, Nebo seriznuty kanistr do ktereho se vejde motorova napln plus rezerva. Spustit autak na zem vytocit vypousteci sroub, pozor na ruky, protoze vypoustim vzdy poradne zahraty olej. Na odpadni nadobe mam sitko, tak se nezabyvam sroubem a necham jej padnout. Povolim a povytahnu vicko a merku oleje. Vysroubuji olejovy filtr, vzdy pod nej natlacit hadru, protoze se nezabrani vyteceni oleje. Kdyz nemam klic na filtr, tak na prasaka propichnu konzervu sroubovakem.
Pokud mam cas necham par hodin odkapat, Kdybych mel jeste vice casu, tak muzi na hodinku zvednout jednu stranu, pak druhou stranu, at toho vytece co nejvic.
Pak povytiram dosedaci plochu filtru, novému maznu olejem tesnici gumu, dotaknu rukou. Kdyz zacne odpor jeste rukou dam pul az jednu otacku. Vypousteci sroub ani podlozku nemenim. Odmastim, nanesu tesnici pastu pod i na podlozku (nevim jak se jmenuje, stale lepkava zelena v tube, neda se naredit benzinem, ani C6000, poze mechanicky otrit). Otru dosedaci plochu na vane, jemne dotahu sroub. Momentak mam spise pro paradu. Naleji olej, vzdy tak o litr mene, protoze se nikdy nepodari vypustit dosucha. Nastartuji, necham natlacit do filtru a kanalku, par minut odstat pak doplnim olej podle merky. Po par stovkach prekontrolovat hladinu podle merky, pripadne doplnit. Teply novy olej je na merce spatne viditelny. Po par stovkach se zbytky stareho trochu uspini a nejlepe kontrolovat, kdyz je studeny.
Udelam renovaci celého spodku, nahodim kryty, spustim, nastavim servis na PC, pro jistotu dam poznamku do servisni knizky a na cca 15 000 km, nebo dva roky klid.
Protoze se povaluji po zemi, neni vhodne takto pracovat v teto dobe. Ledviny si neumim opravit.
Motorove oleje menim pouze v garazi bez jamy. Staci zvednout jednu stranu, zajistit trijnozkou sundat spodni kryty, pokud tam jsou, Kvalitnim GOLA ctyrhranem povolit vypoustak, pokud je filtr odspodu, jako na 2dCi , tak jemne povolit i ten, podsunou specialni placatou nadobu na olej, Nebo seriznuty kanistr do ktereho se vejde motorova napln plus rezerva. Spustit autak na zem vytocit vypousteci sroub, pozor na ruky, protoze vypoustim vzdy poradne zahraty olej. Na odpadni nadobe mam sitko, tak se nezabyvam sroubem a necham jej padnout. Povolim a povytahnu vicko a merku oleje. Vysroubuji olejovy filtr, vzdy pod nej natlacit hadru, protoze se nezabrani vyteceni oleje. Kdyz nemam klic na filtr, tak na prasaka propichnu konzervu sroubovakem.
Pokud mam cas necham par hodin odkapat, Kdybych mel jeste vice casu, tak muzi na hodinku zvednout jednu stranu, pak druhou stranu, at toho vytece co nejvic.
Pak povytiram dosedaci plochu filtru, novému maznu olejem tesnici gumu, dotaknu rukou. Kdyz zacne odpor jeste rukou dam pul az jednu otacku. Vypousteci sroub ani podlozku nemenim. Odmastim, nanesu tesnici pastu pod i na podlozku (nevim jak se jmenuje, stale lepkava zelena v tube, neda se naredit benzinem, ani C6000, poze mechanicky otrit). Otru dosedaci plochu na vane, jemne dotahu sroub. Momentak mam spise pro paradu. Naleji olej, vzdy tak o litr mene, protoze se nikdy nepodari vypustit dosucha. Nastartuji, necham natlacit do filtru a kanalku, par minut odstat pak doplnim olej podle merky. Po par stovkach prekontrolovat hladinu podle merky, pripadne doplnit. Teply novy olej je na merce spatne viditelny. Po par stovkach se zbytky stareho trochu uspini a nejlepe kontrolovat, kdyz je studeny.
Udelam renovaci celého spodku, nahodim kryty, spustim, nastavim servis na PC, pro jistotu dam poznamku do servisni knizky a na cca 15 000 km, nebo dva roky klid.
Protoze se povaluji po zemi, neni vhodne takto pracovat v teto dobe. Ledviny si neumim opravit.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Zdvíhaš postupne tým myslíš že zdvíhaš každé jedno koleso heverom alebo dáš tam tie kozy (podpery) na zadnú a potom prednú nápravu?
Ja by som to dal aj tak napr. začnem od najvzdialenejšieho kolesa (zadné pravé) dám dole koleso odzvdušním namontujem, dám dole zadné ľavé koleso odvzdušním a namontujem.... Predné kolesa sa nemusia dať dole za predpokladu dobrého prístupu k ovzdušňovakom (stačí natočiť kolesa do strany). Viem je to prácne ale malo by to pôjsť so základným náradím...
Ja by som to dal aj tak napr. začnem od najvzdialenejšieho kolesa (zadné pravé) dám dole koleso odzvdušním namontujem, dám dole zadné ľavé koleso odvzdušním a namontujem.... Predné kolesa sa nemusia dať dole za predpokladu dobrého prístupu k ovzdušňovakom (stačí natočiť kolesa do strany). Viem je to prácne ale malo by to pôjsť so základným náradím...
Renault Clio III (2009) 1,2 D4F 48kw
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Tomu, co ho povoluje z hliníkového prasátka, se to rozhodně stát může a pěti tečkama bych ho nenazývalRenaulťák píše:...Kdo v dnesni dobe strhne, nebo zalomi odvzdusnovak je .....
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
R8 mela hlinik vpredu i vzadu a odvzdusnovaky mizerne, nebo vubec ne povrchove upravene, tak tam to byl problem, Zavity jsem natiral grafitovkou. Tam byl spis problem s hlavou, protore to asi vyrabeli z hrebikove desitky a hrany se pak trhaly i nastrcakem.
Jiz skoro ctrnact let, od L II, se vzadu opet hrabu v hliniku a opravdu zadny problem. Minuly rok jsem opet jedny patnactilete repasoval a odvrdusnovaky na zavitech jako nove. Mozna je to tim, ze pri kazdem prehazovani kol vse minimalne vydrhnu a pokud to neni zasvinene, nedrzi se v tom pres zimu sul a tim to mene rezne. U hliniku bych rekl, je spise problem s dorvavanim a nacatim zavitu. Po par letech pak neni problem to vyndat i s nim.
Jiz skoro ctrnact let, od L II, se vzadu opet hrabu v hliniku a opravdu zadny problem. Minuly rok jsem opet jedny patnactilete repasoval a odvrdusnovaky na zavitech jako nove. Mozna je to tim, ze pri kazdem prehazovani kol vse minimalne vydrhnu a pokud to neni zasvinene, nedrzi se v tom pres zimu sul a tim to mene rezne. U hliniku bych rekl, je spise problem s dorvavanim a nacatim zavitu. Po par letech pak neni problem to vyndat i s nim.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: ako svojpomocne urobiť servis na aute?
Tak buď rád, že máš štěstí. Já jsem takhle odvzdušňovák nepovolil naposled před třemi lety na zadním brzdiči LII z r. 2002. Asi byl někdo přede mnou šikovnej.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů