ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akceleraci
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akceleraci
Ahoj Renaulťáci,
Vím, že to sem možná vůbec nepatří. Napsal bych dotaz na škodovácký forum, ale tam místo užitečných rad je každý akorát důležitý a jeden druhého ponižuje. Takže to píšu sem, protože tady se člověk vždy dozví rozumné rady.
Táta má Octavii 2 1.9 TDi 77kW. Nedavno jsem s ní jel asi 100km/h a náhle jsem potřeboval prudce brzdit. Tak jsem šlápl na brzdu, pedál mi začal hodně vybrobvat a celé auto se chvělo. Asi zkroucené zadní kotouče. Od té doby, táta zpozoroval, že při prudké akceleraci se auto chvěje, klepe, vibruje a to podobně jako při tom brždění. Jel jsem to projet a zpozoroval jsem, že to dělá mezi 2000 až 3200 otáček, pak to přestane. Auto táhne jinak úplně normálně. Dělá to při každé rychlosti kromě 1. Když ale zrychluji pomalu do 4000 otáček auto se chová normálně.
Táta si myslí, že to je od těch kotoučů, že se tam prostě mrskají tím, že jsou zkroucený. Ale to se mi moc nezdá, to by museli třeba přibržďovat a to se neděje. Co myslíte vy? Já si spíš myslím, jestli to není nějakej siletblok motoru. Když stojím na křižovatce, auto se chvilkama celý zaklepe. A když si zahejbu s motorem, tak se hejbe mnohem víc, než na mojí Laguně a to mám v p****i spodní silentblok. Další možnost mě napadla - Dvouhmotový setrvačník. Přece jen má auto najeto 230 000. Jenže takový to když vypnu motor a měla by se ozvat kovová rána, jako se všude píše, tak nic slyšet není. Auto jsem měl nedavno na zdvyži a vůle nebyla nikde, všechno bylo sůché, kolem poloos atd. Prostě v cajku.
Takže co myslíte? Je to těma kotoučema jak říká táta? Nebo silentbloky, dvouhmoťák? Beru každou Vaší radu. Děkuju Vám mockrát předem za vaše nazory.
Vím, že to sem možná vůbec nepatří. Napsal bych dotaz na škodovácký forum, ale tam místo užitečných rad je každý akorát důležitý a jeden druhého ponižuje. Takže to píšu sem, protože tady se člověk vždy dozví rozumné rady.
Táta má Octavii 2 1.9 TDi 77kW. Nedavno jsem s ní jel asi 100km/h a náhle jsem potřeboval prudce brzdit. Tak jsem šlápl na brzdu, pedál mi začal hodně vybrobvat a celé auto se chvělo. Asi zkroucené zadní kotouče. Od té doby, táta zpozoroval, že při prudké akceleraci se auto chvěje, klepe, vibruje a to podobně jako při tom brždění. Jel jsem to projet a zpozoroval jsem, že to dělá mezi 2000 až 3200 otáček, pak to přestane. Auto táhne jinak úplně normálně. Dělá to při každé rychlosti kromě 1. Když ale zrychluji pomalu do 4000 otáček auto se chová normálně.
Táta si myslí, že to je od těch kotoučů, že se tam prostě mrskají tím, že jsou zkroucený. Ale to se mi moc nezdá, to by museli třeba přibržďovat a to se neděje. Co myslíte vy? Já si spíš myslím, jestli to není nějakej siletblok motoru. Když stojím na křižovatce, auto se chvilkama celý zaklepe. A když si zahejbu s motorem, tak se hejbe mnohem víc, než na mojí Laguně a to mám v p****i spodní silentblok. Další možnost mě napadla - Dvouhmotový setrvačník. Přece jen má auto najeto 230 000. Jenže takový to když vypnu motor a měla by se ozvat kovová rána, jako se všude píše, tak nic slyšet není. Auto jsem měl nedavno na zdvyži a vůle nebyla nikde, všechno bylo sůché, kolem poloos atd. Prostě v cajku.
Takže co myslíte? Je to těma kotoučema jak říká táta? Nebo silentbloky, dvouhmoťák? Beru každou Vaší radu. Děkuju Vám mockrát předem za vaše nazory.
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Chveni pri jizde muzou delat i poloosy (klouby), ted to treba resime na mondeu mkiii. Jedes 30kmh a citis, ze se auto lehce hybe doleva doprava, neni to vylozene vibrace, spis velmi rychle cukani. Pri 100kmh pak auto vibruje. Kola prevazene, brzdy nove, podvozek taky. Po prozkoumani for lidi odkazuji na pravou delsi poloosu a jeji klouby.
Spatna dvouhmota se na mondeu projevovala spise prenosem vibraci do kabiny a nekultivovanosti pri rozjezdu na nizsi otacky.
Ja byt na tvem miste, necham to trochu vyhnit, az bude mozne to identifikovat 100%. Ale silentbloky si muzes prekontrolovat sam, jestli jdou aspon trochu videt.
Spatna dvouhmota se na mondeu projevovala spise prenosem vibraci do kabiny a nekultivovanosti pri rozjezdu na nizsi otacky.
Ja byt na tvem miste, necham to trochu vyhnit, az bude mozne to identifikovat 100%. Ale silentbloky si muzes prekontrolovat sam, jestli jdou aspon trochu videt.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Děkuji moc za Tvou odpověď. Na silentbloky bohužel vidět není. A myslíš že ta poloosa by takhle přenášela vibrace jen v určitém rozsahu otáček? Nebo to je závislé spíš na rychlosti auta?
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Pouze na rychlosti auta, kvalt ani motor to neovnilvni, poloosa se toci vzdy stejne s kolem.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
ještě na LI se poloosa projevila při akceleraci
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Tak jsem zkoušel na netu vyhledat něco o těch poloosách a prej když auto vybruje při největší akceleraci, je opravdu špatná poloosa. Že je přední náprava nejvíce zatížená. Asi pak záleži na typu auta jak se bude projevovat špatná poloosa. Nevím. Každopádně mockrát děkuji. Poloosa by mě samotného asi nenapadla. Díky, díky
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
no a na LII mi vibrovala vnější manžeta
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
A jeje, doufám, že mě to taky nečeká. Mám Lagunu s nájezdem 300 000, takže bych se tomu nedivil. a na kolik vyjde přibližně taková oprava?
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
manžeta stojí pár korun
brzdění a chvění mi nezmizlo ani po výměně předních brzd , ale po výměně ramen
další vibrace při akceleraci mi způsoboval hydraulickej silentblok
toť vše k mím vibracím
brzdění a chvění mi nezmizlo ani po výměně předních brzd , ale po výměně ramen
další vibrace při akceleraci mi způsoboval hydraulickej silentblok
toť vše k mím vibracím
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2005
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Na Sharanu jsem to samé nedavno řešil u známého. Měl v háji oba vnitřní klouby poloos. Spravila to jejich výměna.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
"Když stojím na křižovatce, auto se chvilkama celý zaklepe" ...tohle nevypadá na klouby, u tohoto motoru se rády uvolňují ojnice a taky rády vykukují ven
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2005
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Jediné, co se při stání vozu točí a tudíž může způsobovat vibrace nebo chvění, je motor. Takže odpověď znáš.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Tipnul bych poloosu.
Zmizí chvění při ubrání plynu?
Zmizí chvění při ubrání plynu?
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Ano, při ubrání plynu vibrace zmizí. Při klidné jízdě vibrace taky žádné. Vibruje to jen při plynu na podlaze a to cca od 2000 - 3200 otáček, pak to přestane a až do červnenýho na otáčkoměru už nezavibruje.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Pak to je poloosa
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Ok. Díky A myslíte, že je možné s tím nějakou chvíli jezdit, když se to nebude vytáčet a bude se jezdit v klidu?
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Dá, jen to nenech moc dlouho.
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
To určitě ne. Jen než se našetří. Díky za odpověď
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Tohle naštěstí není drahá oprava. Jen se blbě zjišťuje, která z poloos to je.
Obvykle se mění obě.
Obvykle se mění obě.
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Lidičky pomoc. A je hotovo. Taťka jel asi 40 na 3jku a z ničeho nic najednou hroznej rámus prej takové kovové rány pak to jen chvíli šustilo a už nic. Nejde nastartovat. Startér chce točit, ale ozve se jen taková malá kovová rána a ticho. Napadlo mě jestli nepraskl rozvoďák a motor se nepotkal a nebo přeci jen, jestli se nějak nerozlítla ta spojka. Je možné, že by to kvuli dvouhmoťáku nešlo natočit? Zejtra to odtahneme do servisu. Ach jo.
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Mohla se zlomit klika u setrvaku, to tyhle skodovacke motory rady delaji (samozrejme se o tom nemluvi a neni to pravda...), ale pak by motor mel furt kompres a startovani by znelo normalne, jen by nenaskocil. Kdyby se podivala ven ojnice (coz taky rady delaji ), bude pod autem olejovy flek. Ale to, ze by na tom motoru praskaly rozvodaky jsem neslysel. Vytahane retezy ano, ale jestli to ma rozvodak, tak jsem neslysel ze by byly problemove. Tak ci onak, tady neni pomoci. Pokud by se urvala ta poloosa, byly by to silene kovove rany, pod autem by bylo par litru prevodoveho oleje, ale urcite by sel motor nastartovat.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
No, tady to "startuje" tak, jako kdyby se píst opřel o ventil. To je teda asi opravdu konečná. Má cenu to opravovat myslíte ten motor? To by byla pálka. Jestli to má vůbec cenu když ma nalítáno 230 000. Nejlepší by bylo koupit 1.6Megána a byl by klid.
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
...u bráchova 1.9 TDi 77kW BKC motoru upadnul ventil, následkem rozpadených (propadených) hydroštelů a opotřebované vačky...nj předepsané super dlouhé intervaly výměny oleje dělají svoje, ojnice lítaly u jedné série těchto motorů... http://forum.skodahome.cz/uploads/post- ... 518277.jpg
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Ty jo. My teda nemáme rok 2008, ale 2007. Motor BXE ale máme. A je zajímavé, že jsem o tom nikdy neslyšel. Prostě na zlámaný klacky a slepice se nesmí říct nic špatnyho. Ale do Renaultů se opře každej. To je katastrofa. Jinak díky za odpovědi a za odkaz
Re: ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi 77 kW - klepání vozu při akcelerac
Tak jsem koukal na olej. Toho je tam na maximum. Pak jsem koukal na rozvoďák, ten je napnutej stejně tak jako já svou zvědavostí co tomu autu je Pak jsem zkoušel zařadit pětku a zkoušel jsem ho roztlačit to nešlo zkoušel jsem i na trojku taky nešlo roztlačit, tak komprese by mít motor mohl, což by mohlo být dobrý znamení, ale další možnost je, že komprese nemá, a při zatlačení do auta se to o něco opře. To už těžko říct. Servis dnes nakonec nebyl. Až zítra. To jen tak pro info. Pak jsem napíšu jak to dopadlo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů