Diskuse o FAPU

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Diskuse o FAPU

Příspěvek od Jirke » sob srp 02, 2014 17:30

zefku, skoda zes nebyl tak vzdelanej (nebo se to tu tak neresilo) pred 3 rokama, usetril bych si investice spojene s odstranenim FAPu.
Tenkrat byly L III. jako ojetiny dost raritni, nikdo nevedel poradne na co kouknout kdyz FAP casto regeneroval... tak se FAP vyhodil a byl za 6000,- klid.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Zefek » sob srp 02, 2014 22:15

Dost mě v tomhle problému vyškolila jedna L2 s fapem, která po vykuchání katu začala při regeneraci hořet :D No, legrace to nebyla, ale zvládli jsme to.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Jirke » ned srp 03, 2014 21:30

:shock:
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

t-pac9999
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 14, 2014 12:07

Re: 2.0 Dci divný klepot pri naštartovaní (video)

Příspěvek od t-pac9999 » pát srp 08, 2014 08:09

Jirke píše:Neas auto chipovane nebo odstraneny FAP ?
Nemam auto nachipovane, ale v servise mi vraveli "ževraj" predchadzajuci majiteľ nejak vykuchal FAP filter... neviem ako na to prišiel ... ale aspoň mam o starosť menej :)

a ešte otázočka, nemože sposobovať chybovu hlášku aj zanesený EGR ventil?
Renault Laguna Grandtour III :)

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 Dci divný klepot pri naštartovaní (video)

Příspěvek od Jirke » pát srp 08, 2014 08:54

chybovou hlasku ti zpusobuje odstraneny FAP...resp. SW v ridici jednotce, ktery neni dostatecne upraven (rozumej oblbnutej). Proto nefunguje i tempomat nekdy... mel jsem to same po odstraneni FAPu, ale po case jsme to vyladili..
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » pon srp 11, 2014 12:13

Na vykuchání FAPu není nic pozitivního. Naopak jsem nadšený, že na svém autě FAP mám. Je to úžasný pocit, když na to šlápnu a za autem není žádný dým. Tohle si doslova užívám. Osobně mě překvapilo, že nejen, že za autem není dým, ale výfukové plyny jsou cítit úplně jinak než v běžném nafťáku. O tom jsem předtím neměl vůbec tušení, když jsem zajel poprvé do garáže opravdu jsem se divil.

Defapizace bude do budoucna velkým problémem zejména u 1.6dCi. Tento motor má totiž nejen vysokotlaký okruh EGRu, ale taky nízkotlaký. Spaliny jsou tedy svedeny z výfuku až za fapem do sání před turbo (tedy mezi filtrbox a turbo). Pokud se FAP vykuchá, půjdou na lopatky turbodmýchadla saze z výfuku. Když vidím lehoulince nahlodané lopatky svého turba po 200 000km, které způsobily smítka prachu jež pronikly skrz vzduchový filtr, nechci si představit co s turbem způsobí vysoce abrazivní částečky sazí.

Naštěstí FAPy jsou dnes už cenově dostupné a originály vydrží opravdu hodně (to spíše dříve selžou ty hadičky do snímače, které vedou k mylné identifikaci vadného FAPu).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Jirke » pon srp 11, 2014 21:47

amat: kdyz pominu to, ze FAP motoru vylozene skodi, tak je jasny, ze nulova kourivost auta s FAPem pri plynu na podlaze ma svy kouzlo... specialne u velkych motoru 3.0d apod..
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Zefek » úte srp 12, 2014 05:39

Čím FAP škodí? Kdyby to škodilo, měli by to inženýři nějak blbě spočítané. Když vezmu to, že auta s fapem jsou schopné najet půl miliónů kilometrů a fap je stále funkční, tak si nemyslím, že to motoru škodí. Jen je potřeba používat oleje s nízkým podílem popelavých složek (fosfor, síra, ...).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Jirke » úte srp 12, 2014 22:34

dej si pred pusu neco co ti stizi vydech vzduchu z plic...nebavime se tady o vydrzi FAPu, ale o motoru, jak se mu pracuje atd atd. Ne to nemusim byt strojni inzenyr anebo konstrukter motoru abych si domyslel ze FAP motoru nepomaha...
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Zefek » úte srp 12, 2014 23:45

To je asi jak s egr ventilem :D Proč motor, který je totálně bez výfuku, tedy i bez výfukových svodů, jde nastartovat jen s velkými obtížemi, i přesto, že nemá na výfuku žádnou překážku? Právě proto, že tam není ten výfuk!! Celé je to spočítané, aby to fungovalo, jak to fungovat má. Pokud do výfuku začne hrabat nějaký jouda, tak to fungovat přestane. Pokud by to totiž spočítané nebylo, tak by byl problém v tom, že do motoru by nebylo možné dostat požadované množství vzduchu, protože by fap vytvářel významnou překážku a zhoršilo by se vyprazdňování válce. Z důvodu nedostatku vzduchu by se zvýšila produkce sazí, což by urychlilo zanášení filtru. Výkon by byl taky nic moc. Takže by se řešilo, jak do motoru dostat více vzduchu, zvedl by se tlak turba se všemi důsledky. Takže se to musí řešit jinak a ten výfuk se musí udělat tak, aby ve válci nebyl výfukový plyn.

Je potřeba si uvědomit, že kontrola kouřivosti na stk není homologační test, kterým ten motor musí projít. Ten se totiž skládá i z toho, jak motor plní emise, ale ne jen co do kouřivosti, ale i do COx, NOx a HC. Ano, je to stejné jako u benzínu, jen se to na stk nekontroluje. Zhoršený výplach válce by znamenal zvýšení COx a motor by nedostal homologaci.

Když už jde o ty emise, tak taková technická poznámka, protože se může zdát, že nafta má přísnější emise, než benzín. Není tomu tak. EURO6 totiž jen dorovnává emise NOx na úroveň benzínových motorů. Je to prostě naopak - EURO5 byla přísnější pro benzín než pro naftu ve smyslu vyššího limitu NOx u nafty. EURO6 ten rozdíl stírá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

davidus139
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv srp 14, 2014 12:11
Bydliště: okres Opava

Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od davidus139 » stř srp 20, 2014 11:11

Zdravíčko pánové,
jedna možná hloupá otázečka. Nemám Fap, tudíž ani výfuk duplex.
Problém je v tom, že se mi Laguna s duplexem líbí. Prostě to auto dělá ještě více atraktivnější než už je.
Tak mě napadlo, jestli je možné, sehnat si prostě zadní tlumič s duplexem a jednoduše vyměnit. Samozřejmě i ze zadním spoilerem na nárazníku.
Na Allegru by to vyšlo na relativně směšné peníze.
Jedná se mi o to, jestli je nějaký rozdíl mezi tlumiči pro Fap a bez něj. Aby to třeba nějak neovlivnilo vlastnosti motoru.

Dík za info.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dci, 110kw, Dynamique, r.v.2008

Ex:
Renault 11 1.4 , červená r.v.1985
Renault 19 1.8 RN fc, stříbrný r.v.1994
Renault Laguna I 2.0 RN, vínověčervená r.v.12/1998

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » stř srp 20, 2014 12:08

U turbomotorů obecně není zase tolik důležitý výfuk. Takže změna tlumiče by neměla být vůbec žádným problémem. Jediný problém, který nastane je čistě estetický... budeš mít černý zadek od sazí. Díky tomu, že mám FAP, tak vlastně ani nevím jak na tom jsou 2.0dCi s kouřivostí. Možná si jenom sem tam malinko odfouknou, pak to nemusí být takový problém. Záď potom ani nemusí být černá, ale co bude očazené určitě tak koncovky výfuku. Vydrží lesklé chromované asi měsíc až dva.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

davidus139
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv srp 14, 2014 12:11
Bydliště: okres Opava

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od davidus139 » stř srp 20, 2014 12:35

No s tím trochu počítám a moc mi to nevadí. Navíc stávající koncovka je kolem krásně čistá, myslím dookola, jen uvnitř jsou jemně saze.
Jinak si to taky myslím, že výměna tlumiče nebude mít žádný vliv, krom vzhledu, což vlastně chci.
Už stávající tlumič má vlastně v místě druhého vývodu(duplex), zavařenou záslepku.
Tak i proto si myslím, že tlumič konstrukčně je totožný, jen má dva, nebo jeden vývod.
Ale, jen se chci v tom ujistit, než do toho šáhnu.
Prostě víc hlav víc ví.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dci, 110kw, Dynamique, r.v.2008

Ex:
Renault 11 1.4 , červená r.v.1985
Renault 19 1.8 RN fc, stříbrný r.v.1994
Renault Laguna I 2.0 RN, vínověčervená r.v.12/1998

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » stř srp 20, 2014 13:11

Správný odpor výfukového potrubí je klíčový u atmosférických motoru, kde je to přesně spočítáno tak, aby nedocházelo k hoření mimo válec. U turbomotoru je odpor výfuku dán turbodmychadlem, takže co je za turbem už nehraje zase takovou roli. Určitě se tedy duplexu bát nemusíš. Máme doma ještě jednu L3 s 1.5dCi bez FAPu a ani ta skoro vůbec nekouří. Když tomu v pátek šlápnu na krk po týdnu ježdění ve městě, tak si lehce odfoukne to co se ve výfuku za celý týden nahromadilo a pak už nezakouří ikdyž to opravdu ženu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

orgasmic
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv říj 31, 2013 21:32

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od orgasmic » pon zář 08, 2014 16:21

Jen mala technicka. Duplex s DPF nesouvisi. Duplex mam taky a DPF nikoliv ;)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » pon zář 08, 2014 19:27

A jsi si jisty, ze mas auto v originalnim stavu?
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Jirke » úte zář 09, 2014 19:27

Renault nevyrobil L III. s duplexem bez FAPu, paklize se nejedna o benzin..

A pokud tady nekdo tvrdi, ze to tak ma, tak at poskytne VINko a ja si to overim :)
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Kajman
Advanced member
Příspěvky: 265
Registrován: čtv bře 03, 2011 10:07

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Kajman » úte zář 09, 2014 20:41

Souklasim s Jirke. Už jen samotná logika věci, kdo nemá FAP má fajfku do země, aby kouřil do země a ne na auto za sebou.
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw

orgasmic
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv říj 31, 2013 21:32

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od orgasmic » stř zář 10, 2014 07:38

Panove, vite o tom prd, tak si nejdrive zavolejte do Renaultu, kde vam to potvrdi, at tu ze sebe nedelate sasky.
Povinost FAP byla od roku 2011, ja mam posledni model bez FAP, rv 11/2010 a samozrejme s duplexem ;)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Zefek » stř zář 10, 2014 07:57

Žádná povinnost FAPu nebyla. Auta, které jsou homologované pro euro 4 se dál vyrábí v normě euro 4, i když je už v platnosti euro5. V té chvíli je jen na výrobci, jestli do toho začne dávat motor, který splňuje euro 5. Problém je, že takové auto znova podléhá homologaci a celé homologační kolečko se opakuje.

A co se týká informací z Renaultu, k tomu bych se stavěl velmi střídmě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

orgasmic
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv říj 31, 2013 21:32

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od orgasmic » stř zář 10, 2014 08:05

Bavime se o Lagune? Jsme na Renault foru? 2x ano, tudiz ta informace o FAP je vztazena k LIII ;)

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Jirke » stř zář 10, 2014 09:02

rikas vyroba 11/2010 ? Kdyz jsem v prosinci 2009 odchazel z pozice prodejce novych vozidel (nahodou to byly Nissany a Renaulty), tak vim ze na sklade jiz nebyl zadny bezFAPovy vuz, protoze od 01/2010 byla povinnost uz i v CR aby auta mela FAPy a DPFka..

Orgáč: Muzes tady delat chytryho a obelhavat nas (a mozna i sebe) jak chces, ale dokud tvoje auto neuvidim nebo neposles VIN, tak ses sasek ty.
A pokud sis koupil nejakyho lezaka bez FAPu a nechal na nej namontovat duplex, i kdyby to bylo v ramci predprodejniho servisu, tak sorry, ale to je to samy jako kdyz ja jsem vyndal FAP a taky sem se mohl chlubit ze mam duplex bez FAPu..
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Kajman
Advanced member
Příspěvky: 265
Registrován: čtv bře 03, 2011 10:07

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Kajman » stř zář 10, 2014 22:51

:) hezky řečeno
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv zář 11, 2014 11:49

Zefek píše: Auta, které jsou homologované pro euro 4 se dál vyrábí v normě euro 4, i když je už v platnosti euro5. V té chvíli je jen na výrobci, jestli do toho začne dávat motor, který splňuje euro 5. Problém je, že takové auto znova podléhá homologaci a celé homologační kolečko se opakuje.
Nie je to celkom tak.
od roku 2005 plati norma euro 4 to znamena, ze na euro 3 je zakazany predaj, resp. ho neprihlasis na policii. Samozrejme jedna sa o prvu registraciu.
viď : http://cs.autolexicon.net/articles/emisni-norma-euro/
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Diskuse o FAPU

Příspěvek od Kuno » čtv zář 11, 2014 20:26

Hezká debata,zastávám názor,že FAP je drahá,poruchová a zbytečná věc s téměř nulovým efektem,co se ekologie týká.
Už jen drastická spotřeba při regeneraci a....kolik aut jezdí s jeho špatnou funkcí-to teprve ekologové pláčou.

Výfuk,jeho restrikce má samozřejmě vliv na výkon,spotřebu,emise a hluk. Konstrukter s tím počítá a musí se vlézt do stanovených norem. Hledá tedy mezi těmito kriterii kompromis. Pokud nám ale na některém z nich nezáleží,lze laborací s výfukem a to hlavně jeho první třetinou délky od hlavy dosáhnout zlepšení výkonu ale i spotřeby.
Úpravy mají význam na atmosferickém motoru ale i na turbomotoru-i když tam není bez dalšího výsledek tak markantní.
Pokud tema výfuk někoho z Vás více zajímá,rad se o to málo,co o tom vím s Vámi podělím.

Dokonce se to i rýmuje. :D

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů