Koupě auta

Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Zde je možné povídat si na libovolné téma, třeba i takové, které nesouvisí s automobily.
Zde se neřeší technické dotazy. Ty patří do Technické sekce podle modelu.
Technický dotaz tady může být bez dalšího smazán.
Wolkertx
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv zář 05, 2013 16:29

Koupě auta

Příspěvek od Wolkertx » čtv zář 05, 2013 16:35

Zdravím, chci koupit auto od majitele. Neznám přesný postup co a jak. Mé první auto jsem kupoval z bazaru a něj jsem měl nějakou lhůtu na přihlášení, myslím 14 dní nebo možná i měsíc. Teď nevím přesně. A mohl jsem s ním do té doby v pohodě jezdit. U auta od majitele je to jinak? Někde jsem četl, že se musí odhlásit v místě majitelova bydliště, a pak nevím jestli se s ním může jezdit a přihlásit třeba až po 14 dnech? Nechci ho koupit, a pak aby mi třeba z časových důvodů, nebo jiných okolností stálo, nebo abych ho musel někam odtahovat, ale v klidu jsem si v něm vše zařídil pojízdnou cestou. Díky.

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Koupě auta

Příspěvek od Dan Black » čtv zář 05, 2013 17:02

Majitel auto v místě bydliště odhlásí a ty máš 10 dnů na přihlášení u sebe doma...
V praxi se nic nestane když auto přihlásíš třeba až za dva týdny, ale riskuješ pokud tě s ním potkaj na silnici PaChové.


A jinak...tohle je PRVNÍ odkaz, co nabídne Google: 8)
Blog: Krok za krokem - koupě a převod ojetého auta
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Koupě auta

Příspěvek od Šamša » čtv zář 05, 2013 20:30

Samo, že pojištění musíš vyřídit v den koupě.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Wolkertx
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv zář 05, 2013 16:29

Re: Koupě auta

Příspěvek od Wolkertx » pát zář 06, 2013 06:48

A jinak...tohle je PRVNÍ odkaz, co nabídne Google: 8)
Blog: Krok za krokem - koupě a převod ojetého auta[/quote]


Díky, ano přesně tohle jsem si našel a přesně kvůli tomu jsem zde postnul můj dotaz :-D Zmátlo mě tam právě ta kombinace povinného ručení a přihlášení vozu/evidenční kontrola...Bez zelené karty vyjet nemůžu, tzn. že si musím zajistit pojištění v ten den a navíc tam píše, že si ho mám zařídit až na den, kdy auto budu přihlašovat. Ale já s tím autem potřebuju odjet...Takže právě proto, jsem nevěděl, jestli můžu čekat těch 10 dní i bez pojištění atd...Takže kdybych jel pro auto třeba někam 100 km daleko, kde to neznám a ještě tam šachovat s pojištěním...to se mi právě nechce. Chtěl bych to koupit, jet do háje a zajistit si vše v klidu u sebe :-)

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Koupě auta

Příspěvek od Dan Black » pát zář 06, 2013 15:04

K vyřízení povinného bručení stačí VIN, typ auta, barva a to je snad všechno, RZ jsem pokaždé doplňoval dodatečně. Takže pro nové auto si můžeš jet už s vyřízenou pojistkou.
Já to zatím pokaždé řešil tak, že jsem věděl jaké auto kupuju - informace jsem poslal SMSkou pojišťovákovi (tetičce :D ) a při nejbližší příležitosti si vyzvednul pojistku a zelenou kartu...

Měl si napsat co přesně ti není jasné a případně hodit odkaz na ten článek-nečetl jsem ho celý. :allesgut:
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Koupě auta

Příspěvek od Zefek » pon čer 09, 2014 21:06

V poslední době čtu hodně článků o tom, jak je nefér stáčení kilometrů a následný prodej takového auta a jak každý křičí po tom, aby se to zakázalo ... Já jsem taky proti stáčení, ale u auta z bazaru se fakt nedívám na stav kilometrů a tak trochu souhlasím s tím, že kdo hledí jen na tyhle údaje, si za problémy po koupi může sám. Ale samotného mě to štve. Jenže upozornění na to, že kilometry jsou stočené nechá bazarníka relativně v klidu, protože mu to nikdo nedokáže a tak nelze prokázat úmysl, že se prodávající chtěl obohatit. Pro mě je to fenomén, který je už dnes překonaný a kdo poukazuje na stočení kilometrů je jaksi trochu out. Bazarníci jsou totiž filozofií prodeje dávno někde jinde, než jen u stáčení kilometrů. Když si totiž bazarník všimne, že si stavu počítadla nevšímáte, ale sledujete interiér, podvozek, auto opravdu testujete, ... začne se k celé věci stavět jinak. U testování a zkoušení (třeba u nafty kouřivost jako na emisích, nebo prohlídkou stavu) zjistíte nějaké problémy a začnete se ptát, jestli o tom ví a proč to není nikde uvedeno, řekne, že on o problému neví a že to takhle koupil. Tohle je věta, která mě vždy vytáčí k nepříčetnosti. Mimo to, když jsem zkoušel v bazaru kouřivost a vytočil jsem motor do omezovače, na dotaz bazarníka, zda takhle ničím i své auto, jsem mu s ledovým klidem řekl, že tohle na svém autě dělám denně.

Věta, že on auto koupil tak jak je a tak jak je ho prodává, vás totiž staví do pozice, kdy není moc možností vyjednávat. Je jasné, že pokud jde o auto, které má prodejní cenu 60 tisíc, musel ho bazarník koupit nejvýš za 40 tisíc. A musel vědět, že ho za těch 60 prodá, jinak by do toho nešel. Ale dost pochybuju, že to auto koupil, aniž by viděl jeho technický stav a aniž by ho projel. Ptám se tedy, jak může říct, že o technickém stavu auta neví a že to takhle koupil.
Pro příklad uvedu, co se mi doopravdy stalo. Na autě nešlo servořízení a bylo to inzerováno. Když jsem si pak auto prohlížel, zjistil jsem vadný silentblok motoru (kost), nefunkční tachometr, nešlo stahovat jedno z oken a nesvítilo jediné světlo vzadu a byl netěsný výfuk. Ten silentblok bych vzal, je to celkem přijatelná položka a o servu jsem věděl dopředu. Ale zjistil jsem, že bazarník vůbec neví o tom, že nejde stahovat okno a nefunguje tachometr, protože pak běhal kolem auta a kontroloval pojistky, samozřejmě jen aby to prodal.

A moje další otázka zní následovně. Když člověk celý život pracuje s auty, dělá na nich servis a opravy, ... dokáže zhruba posoudit technický stav a nutné další investice. Když se jim v bazaru točí x stovek aut ročně a někdo ty auta v bazarech musí přijímat, proč jsou všichni tak vyjeveni, když se jich člověk zeptá, co ten děravý výfuk, proč nejde tachometr? Copak oni s tím autem nejeli, nikdo to auto neprohlížel? Každý nákupčí bazaru by přece měl vědět v jakém stavu auto kupuje.

Když si vezmu do úvahy trochu absurdní situaci, že bych dal auto do servisu s tím, že něco tluče na nápravě a oni by to vrátili s tím, že tam nic není, já bych vyjel ze servisu a vyskočil by třeba čep a bylo by u toho těžké zranění, asi by byl s tím servisem pak problém. Ale co by se stalo, kdybych koupil auto z bazaru s tím, že tam něco tluče a než by dojel do prvního servisu, stalo by se to samé? Ano, je od toho STK, ale sami víte, že ani po těžké havárii nikdo nekontroluje, jak bylo auto opraveno, tak není problém na STK auto nalíčit a ... A bazar by řekl: My jsme to auto tak koupili, my nevíme, proč s tím jel ...

Nebylo by lepší, aby i v tom bazaru pracovali lidé, kteří nejsou jen prodejci, ale taky automechanici aspoň s nějakými základy (ověřeni třeba nějakou úrovní certifikátu)? Vždyť bazar, který prodá x stovek aut za rok, by měl znát zákony, kterými se řídí, musí vědět jak dovézt auto, jak ho zaregistrovat, ale neumí ověřit stav kilometrů (viz výmluva my jsme to tak koupili)? Proč nelze udělat to, že autobazary budou mít povinnost kontrolovat před koupí stav km? Pak by mohli sice říct, že to i přesto koupili a pokud by odpovídala prodejní cena technickému stavu a dalším věcem a pokud ne, šlo by o podvod? Proč ta odpovědnost padá na ty obyčejné lidi, kteří o autech nic neví a ne na ty, kteří se jimi den co den zabývají a mají v jejich hodnocení praxi. Proč někdo nepoukáže na to, že bazar o stáčení věděl, ale cena absolutně neodpovídá, nebo výkupní a prodejní cena je velmi rozdílná!? Vždyť už jen tohle musí poukazovat na pokus o podvod. Hm?

To auto jsem nakonec i s těmi vadami koupil. Servo jsem opravil asi za tři tisíce, udělal jsem servis a opravil dalších pár drobností včetně toho tachometru, ... Dohromady jsem do toho i s koupí strčil 25 tisíc. Za auto z roku 2001 je to dobrá cena.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Koupě auta

Příspěvek od Šamša » úte čer 10, 2014 08:58

Jo souhlas, měla by to být vázaná živnost s odbornou znalostí technického stavu, nebo prokazatelně smluvní vazbu na autoservis, který by ke každému vozu vystavil posudek technického stavu. Takhle by ke každému vozu byl vystaven seznam zjištěných závad a nedostatků a kupující měl přehled co kupuje, ne zajíce v pytli(např. nablýskané a vycíděné auto a pak zjistíš, že prošlo po střechu povodní). Sice by to o trochu navýšilo cenu, ale zase zprůhlednilo obchod a trochu napravilo reputaci. Dnes jsou v praxi všechna auta vykoupené a v majetku autobazarů, tudíž odpovědnost na sebe převzali autobazary a nemůžou se vytáčet výmluvou, že to tak koupili.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
adagio
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: čtv lis 25, 2010 12:18
Bydliště: Praha

Re: Koupě auta

Příspěvek od adagio » úte čer 10, 2014 09:45

Bazarníci jsou prostě obchodníci. Jde jim pouze o to snadno a levně nakoupit a rychle a výhodně prodat. Servisáci a kutilové, co znají auta do posledního šroubku, zas nemaj třeba obchodního ducha a radši dělaj co uměj, za hodinovou sazbu. To co tu popisuje Zefek, to by šlo asi v nějaký uzavřený burze pro fajnšmekry, něco jako bejvaly za totáče (a možná ještě jsou) burzy s modelama vláčků nebo třeba známkama. Sejdou se tam jen "pošahanci, fajnšmekři", vzájemně si pokecaj, vyměněj zkušenosti, ale všichni jsou do věci zapálený a přesně věděj, co prodávaj nebo co hledaj.
Do běžnýho bazaru může přijít úplnej neznaboh, koukne opravdu jen na km a na cenu a kolik to má škrábanců. Uchvátí ho elektrický okna a elektrony, což do teď na Felicie neměl, a už se v tom vidí někde s holkama před diskotékou... A koupí. Tak proč by se měl bazarník zdržovat nějakou hloubkovou analýzou? Dobrovolně zahlcovat neznalce nějakejma skrytejma problémama a tím si koledovat o menší marži? Aniž bych se chtěl všech těch prostoduchejch obchodníčků, co maj krom hroší kůže v hlavě jen základní školu, zastávat, tohle je prostě pravidlo trhu a umění podnikání - prodat co nejdráž, třeba i balamutit a blafovat. Často bohužel i podvádět a falšovat.
Změnit se musí zákazník. Má spoustu možností. Může vždycky odejít, může zkusit smlouvat, může si našetřit víc.
Obrázek Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Koupě auta

Příspěvek od Zefek » úte čer 10, 2014 11:22

Já to myslím jak to píše Šamša, živnost vázaná na odbornou znalost. Jde mi taky o to, že bazarník by měl být ten, který by měl prokázat původ a historii vozu. Takhle jsem to já, kdo to musí před koupí udělat. Proč bych to měl dělat já, když já jsem laik, nevím na koho se obrátit, neznám potřebné zákony? Když ti bazarník řekne, že o autě nic neví a že to takhle koupil ... Proč on o autě nic neví, když ho vykupoval a vykupoval to se zájmem to prodat? Tak musel vědět, že tam přece ta porucha je, ne? To je jako by koupil do bazaru auto, které nejde nastartovat a ty bys přišel, prohlídl by sis ho, líbilo by se ti, nezkoušel bys ho a prostě bys ho koupil tak jak je. Chtěl bys odjet z bazaru a ouha, nejde nastartovat. Jo, promiňte, já jsem o tom nevěděl, že to nejde nastartovat, minulý majitel s tím neměl problém a nic nám neřekl. A jako ten, který to auto vykupoval nemá nějaké technické vzdělání v oboru aut, že ho nenapadlo to nastartovat? Ano, je to situace ad absurdum, ale auta jsou věci, které dokáží i zabít. A já jsem laik, nemám o technickém stavu aut ponětí, tak proč je ta zodpovědnost odhalit všechny závady na mě?

Co se týká těch kilometrů, stáčí se to o dost a pak je zákazník postaven před hotovou věc, kup, nebo nech být. Ale kdyby se prokazatelně vědělo, že ten bazar si nechal kilometry ověřit před tím, než auto koupil, bylo by jasné, jestli kilometry stočil bazar, nebo předchozí majitel. Prostě bazar by měl povinnost nechat auto ověřit (klidně i po technické stránce) na km a udělal by se o tom zápis. Pak by se člověk podíval na zápis a v době, kdy se auto nechalo ověřit by auto mělo 250 tisíc km, ale v době koupě mělo 96 tisíc km. A naposledy ho ověřil daný bazar. Tak kdo ho asi stočil ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Koupě auta

Příspěvek od Novotka » úte čer 10, 2014 22:59

Nechci se taky bazarníků zastávat ale jak píše adagio bazarník je obchodník ,který sesnaží prodat.
Je na mě abych se nenapálil a a o autě si zjistil maximum.Třeba svým mechanikem nebo přes vin.
Je to jako v Asku. Ta slečna byla pěkná nábytek,vypadal pěkně cena rozumná,proč nekoupit.
Jako středoškolsky vzdělaný nábytkář vím že ten nábytek je ve skutečnosti šmejd a tu hodnotu nemá.
Jen proto má být prodavačka vyučenej truhlář aby mi vysvětlila,že to je nekvalitní a varovala mě.
Ne prodavačka je od toho aby mi to za každou cenu prodala.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Re: Koupě auta

Příspěvek od pivi » úte čer 10, 2014 23:39

Ne koupi za 40 vrazi do neho aby byl perfektni 30 a prodaho za 50 .Predtim udela jeste maturitu v oboru. :lol:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Koupě auta

Příspěvek od Šamša » úte čer 10, 2014 23:46

Sice máš pravdu, ale tady ti max. upadnou dvířka nebo prosedneš křeslo, ale z auta může být nebezpečný předmět na silnici, buď po majitele, nebo okolí, tudíž by se mělo hrát podle přísnějších pravidel. Teoreticky, by to i pročistilo trh i od vraků, které měli být už dávno zrecyklovaný a ne, že se naaranžují a prodají ťulpasovi.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

wali.el
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: sob zář 15, 2012 11:43

Re: Koupě auta

Příspěvek od wali.el » stř čer 11, 2014 12:12

staci nekdy sledovat inzeraty.. někdo prodava auto 5x otocene přes strechu a ještě obmotane ke sloupu.. jako bonus vam ktomu da zdarma i ten sloup.. za mesic to pak vidíte stat v ackach nebo nekde jinde kde je pekne nalestenej, narovnanej, ze dvou aut slepenej a je ktomu tucnym a velkym poznámka.. nikdy nehavarovano, pravidelne servisovano a ještě tam uberou minimalne 50.000km na tachaci.. takze tohle není umeni prodat.. tohle je podvod. obchod není otom kolik lidi napalim a podvedu.. ale otom jak kvalitni služby a výrobky dokazu prodat..

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Koupě auta

Příspěvek od Zefek » stř čer 11, 2014 12:50

Když jsem kupoval to auto, tak jsem při testování plného plynu (testoval jsem kouřivost), dostal otázku, co bych dělal, kdyby praskl rozvodový řemen. No nic, je to přece majetek bazaru a bazar by měl vědět, co vykupuje. A jestli je řemen na výměnu, měl mě na to upozornit. Řemen byl dost na hraně, protože byl popraskaný. Ale já mám při testovací jízdě zohlednit i to, že bazar neví v jakém stavu auto vykoupil? To by potom taky mohlo být tak, že tam bude stát auto, které nebude brzdit a půjdem to projet. Já to rozfláknu na první křižovatce, protože auto nebrzdilo. A bazar jen pokrčí rameny, my jsme to tak koupili, my jsme nevěděli ...

Napadla mě další věc ad absurdum. Někde najdu staré granáty a zanesu to do starožitnictví. Budu si myslet, jak jsem nenašel kus starožitných věcí a jakou to má hodnotu. Nechám se napálit a prodám to za pár korun. Slečna, protože to chce prodat, tak i přesto, že ví, že to jsou granáty, to bude prodávat jako vzácný kus starožitného umění a vymyslí si kdo ví jakou povídačku, jen aby prodala. Tak to někdo koupí za drahý peníz a doma mu to vybuchne.
Ta slečna, co to ode mě vykoupila, musí znát, co je starožitnost a co vykoupit může a co ne. Ale mohla to ode mě koupit s tím, že jde o granáty a že to zlikviduje a s vidinou zisku to okamžitě prodá. Myslím si, že kdyby se takových případů začalo množit více, okamžitě by se do toho nějakým způsobem zasáhlo.

Mi jde hlavně o to, že by se mělo udělat něco pro to, aby bazar, když auto vykupuje, udělal vše pro to, aby zjistil v jaké skutečném stavu to je a tomu odpovídala cena, kolik to má zhruba skutečně najeto, ... Aby když se potom provalí, že to má najeto třikrát tolik a cena byla nastavena na třikrát méně, aby bazar neměl možnost říct, my jsme to takhle koupili, nás to nezajímalo, kolik to mělo najeto. Ale aby se dalo prokázat, že ten bazar buď věděl, kolik to má najeto, nebo uvedl, že stav km není možné zjistit a nebo prostě ty kilometry stočil on.
I co se týká technického stavu, tak neříkám, že na autě musí něco opravovat, ale pokud se prokáže, že auto bylo bourané, tak aby bazar nemohl říct, že o tom nevěděl, že to takhle přece zamaskoval bývalý majitel. Oni s těmi auty dělají denně a na výkupu nepoznají, že je něco maskované? Že auto bylo bourané?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
adagio
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: čtv lis 25, 2010 12:18
Bydliště: Praha

Re: Koupě auta

Příspěvek od adagio » stř čer 11, 2014 14:24

Když najdeš granát, tak máš především zavolat policajty a né to nosit někam a prodávat. Porušuješ, už dva zákony - obecný ohrožení a přivlastnění si nálezu / jeho zpeněžení.

Životu nebezpečnou věc si můžeš koupit i u stánku rychlýho občerstvení, v podobě salmonely nebo methylu. Teoreticky i každý cigáro je smrtelný, tak by možná měl trafikant bejt radši MUDr.

Klidně můžeš prosadit zákon, který bude ukládat bazarníkům povinnost auta kompletně prolustrovat a zanalyzovat jejich technickej stav. Určitě se na tom rádo přiživí mnoho firem, který takovou testovací službu bazarům provedou. Akorát pak musíš počítat s tím, že z auta za 40 tis. bude rázem prokázanej šrot za 70 tis. A obávám se, že většina zákazníků, co tyhle vraky třeba na náhradní díly kupuje, o takovou ADAC atestaci šrotu za tučný příplatek moc nestojí, že si to rádi zanalyzují pak na zahradě sami a zdarma.

Zákon tvýho povinnýho testu by se pak vztahoval i na soukromé prodeje mezi třeba dvěma známejma nebo příbuznejma, který historii a technický stav auta dokonale znaj. Takže přepsat starý auto na svýho syna přijde tatínka na 30 litrů. Ceny všech ojetin vyletěj nahoru. Nikdo o ně nebude mít zájem, protože se ceny ojetin dotáhnou na ceny nových aut. Bazary zkrachujou a bazarníci se postavěj do fronty na pracovní úřady a stát do nich naleje miliardy ve formě dávek a podpor.
A to vše jen proto, že chce Zefek ke kupovanému vraku za 40 tisíc nějakej papír, kterej v Čechách stejně hnedka každej zmákne zfalšovat.
A až to se zfalšovaným papírem pošleš s nefunkčníma brzdama do toho sloupu, tak zažaluješ bazarníka. Ten hodí vinu na externí firmu, co papír vystavila. A ta už bude v likvidaci. Případ odložen, viník nezjištěn. Hurá.
Obrázek Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Koupě auta

Příspěvek od Šamša » stř čer 11, 2014 15:29

Tady nikdo nenabádá, aby prodej mezi dvěma osobami byl podmíněn nějakou lustrací, ale aby obchod s ojetými vozy, měl konečně nějaká pravidla a podvod byl označen jako podvod a pro bazarníka konečná, prostě půjde zametat. Pokud se s takovými živly a příživníky nezačne něco dělat(bazarníci, výkupníci železa, jakotaxikáři), budeme furt banánová republika a jednou se z toho tady xxxxxxxxxxxxx, nebo se budem klanět někde k jihu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Koupě auta

Příspěvek od Zefek » stř čer 11, 2014 16:15

Co se týká toho methylu, tak se podívej, kolik lidí si šlo sednout a na jak dlouho. A u soudu taky říkali, že nevěděli, co to může udělat. Mi jde o jiný princip, mi nejde o nějaké certifikáty, nebo lejstra. Jde mi o tuto situaci:
1) V bazaru stojí pěkné auto, řekněme s 95 tisíc km. Když se rozhlédnu kolem, zjistím, že v tom bazaru je cena +- stejná jako v okolních, nebo na internetu.
2) Zajdu si ověřit km a zjistím, že auto mělo před rokem najeto 295 tisíc km. Podívám se, jak jsou na tom ceny aut s takovým nájezdem. Logicky jsou nižší.
3) Bazarník pokrčí rameny a řekne, berte, nebo nechte být.

Je evidentní, že ty kilometry někdo stáhnul, bazarník bude říkat, že on to nebyl.
Kdyby bylo zapsáno, kdo všechno a kdy si stavy ověřoval, dalo by se zjistit, zda o těch kilometrech bazar věděl. Protože pokud by věděl, dopouštěl by se podvodu tím, že by neuváděl skutečný stav věci. Pokud by uvedl skutečný stav věci, nemohl by to prodat za takovou cenu.
To samé s technickým stavem. Jak jsem psal, opravdu pochybuju o tom, že ten, kdo to auto na bazaru vykupuje, nevidí, že by bylo nějak namaskované, nebo zakryté po havárce. Jen se prostě řekne, nám to tady někdo tak dal, když byl někdo tak hloupý, že si to koupil ... Když byl bazar tak hloupý, že to vykoupil ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Koupě auta

Příspěvek od kotasekh » stř čer 11, 2014 19:51

Kazda cesta do pekla je dlazdena dobrymi umylsly. Veskera slozitost zakonu neni zpusobena tim, ze nejaka vyssi moc (mysleno politici, "kmotri", vlivni lide) si zakony pise pro sebe, ale je to zpusobeno tim, ze lidi volaji po tom, aby byli pred necim chraneni. A chcou byt chraneni pred cim dal podrobnejsima vecma, a kazda vec ma byt zakotvena v zakone, proste at nemusim premyslet, vse za me zaridi zakon a zaroven "ochrani slabe". Pak z toho vznikaji situace, kdy lide si vykrici nejakou ochranu zakonem (povinna kontrola auta bazarem pred vykoupenim), zakon zacne platit, bazarnici to zacnou obchazet (vzdy se najde cesta, opravdu vzdy) a na zakon zacnou doplacet lide, kteri nikdy nepodvadeli nebo zakon puvodne nebyl urcen jim, jen se tam nejak "pripletli" (prodej aut mezi soukromniky, povinne registrace inzeratu, povinne placene certifikaty pred prodejem...) a pak to pujde vse do riti a lidi zase budou rvat, jak ten zakon napsal nejaky papalas sobe na miru... Staci vzit zodpovednost do vlastnich rukou, zacit premyslet a zadny zakon nepotrebuji. Kdo si koupi stocene auto z acek, trikrat bourane, prodane pomalu jako nove nepouzite, povazuju to za blbost kupujiciho...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
adagio
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: čtv lis 25, 2010 12:18
Bydliště: Praha

Re: Koupě auta

Příspěvek od adagio » stř čer 11, 2014 20:13

Šamša píše:Tady nikdo nenabádá, aby prodej mezi dvěma osobami byl podmíněn nějakou lustrací, ale aby obchod s ojetými vozy, měl konečně nějaká pravidla a podvod byl označen jako podvod a pro bazarníka konečná, prostě půjde zametat. Pokud se s takovými živly a příživníky nezačne něco dělat(bazarníci, výkupníci železa, jakotaxikáři), budeme furt banánová republika a jednou se z toho tady xxxxxxxxxxx, nebo se budem klanět někde k jihu.
Jak necháš nějakou skulinu, bazarníci si hned najdou okliku a pravidla obejdou. Bazary převedou na nějaký neziskovky a sdružení...
Kdo chce podvádět a krást, vždycky si cestu najde. Je spousta lidí, co jim poctivá práce a pomalý zisky nevoněj. Chtěj rychle a bez práce nahrabat co nejvíc. Nechce se jim z toho odvádět nějaký peníze státu. Bohužel tak celá republika je na šmelině a podvodech založená.
Bazarníci, železosběrači, jakotaxikáři... to jsou v mnoha případech prostě naturelem zloději. Začneš na ně vyvíjet nějaký tlaky a omezení a oni se vrátěj ke kapsářství, bytařině, čórkám aut a bude na ulici zas veselo. Většina hospod a obchodů je založenejch na platbě v hotovosti, bez paragonu. Oni nic nepřiznávají, neplatěj daně, neodváděj tak ani DPH. Zavedeš reg. pokladny a všichni zavřou krám a půjdou na pracák. Všichni řemeslníci dělaj dneska bez papíru, a na to málo co přiznaj, maj pro jistotu 80% paušál. Nikdo neplatí ani korunu daní. Prachy se jim naopak vracej ve formě slev na manželky a děti. To samý Vietnamci, ukrajinci, co jich tu je a mají početný rodiny, na který pobíraj dávky. A to jsme jen u samýho dna. Koukni na hospodářský výsledky, audity všech s.r.o. Žádná nekončí v plusu, přitom mají obraty v řádu desítek, stovek milionů ročně. Neplatěj daně, zisky šikovně odkloněj. Říká se tomu optimalizace daní. Jiné společnosti si pro jistotu udělaj sídlo rovnou na Kypru nebo ještě dál. Maj miliardový obraty, jezděj tu kamionama po českejch komunikacích, využívaj infrastrukturu, ale do ČR nedaj ani korunu. A pak už jsme u miliardovejch zakázek od státu a jejich předražení a přerozdělování kámošům bez vyběrovýho řízení. Atd.

Myslíš, že tenhle bordel, na kterým je celej stát založenej, spasí pár napravenejch bazarníků? Myslíš, že to je ve světě jinak, líp? Bohužel tenhle svět je založenej na principu, že život je krátkej. Můžeš bejt poctivej, blbej a svou dřinou a dodržováním pravidel dotovat ty druhé, kteří si bez práce a ojebem nahrabou a život si užijou. Chcípnou všichni, jen po těch poctivejch nic moc nezbude. A podvodníkovi nic za jeho život nedokážeš. Umře jako boháč a majetky přejdou na jeho rodinu, z který se stane úspěšná a respektovaná společenská vrstva. Každej sociolog hlásí, že nůžky mezi chudinou a elitou se stále víc rozevíraj. Neexistuje střední vrstva. Chudáci už víc dělat nemůžou a boháči si sami nikdy nic dobrovolně neuzmou. Celej systém prostě jednou zkolabuje.
Obrázek Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian

wali.el
Junior member
Příspěvky: 155
Registrován: sob zář 15, 2012 11:43

Re: Koupě auta

Příspěvek od wali.el » stř čer 11, 2014 20:58

Nechápu, že se tu brání justice atd.. V každém oboru ve kterým se podniká musí živnostník znát své práva a hlavně povinnosti. Je absolutně nepřijatelné aby bazarník vykoupil auto o kterém nic neví. To neexistuje v žádném oboru. Když přivezete auto do bazaru tak si ho technik prohlédne a najde sebemenší mouchu na něm aby snížil výkupní cenu. V jiném případě vám plácnou už u dveří směšnou částku a vykoupí to bez prohlídky. V obou případech jsou za tohle jednání zodpovědní bazarníci. Musí vědět co kupují a co prodávají. Živí se tím a nedělají to pro srandu. A netvrďte mi nikdo, že to vykoupí aniž by o tom něco věděl a pak to prodával pod cenou čí za reálnou hodnotu.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Koupě auta

Příspěvek od Zefek » stř čer 11, 2014 22:56

http://ostrava.idnes.cz/za-srot-od-ledn ... zpravy_dar

Tady to jde. A u aut ne. ...

Oni ví co vykupují, moc dobře to ví, jinak by to neprodali. Ale běhal jsem skoro měsíc po bazarech, abych vybral kloudné auto. Jen tak namátkou, auto stálo na ploše, přišel bazarník, bavili jsme se, prohlížel jsem si auto, zatáhnu za kliku a šup, dveře otevřené. Zbylé dveře byly zamčené. A teď ty kecy o tom, jak on zapomněl zamknout, jak to má pojistku proti zamčení ... Jen aby to prodal. Přitom to byl jasný vadný zámek. Další auto - po otevření kapoty byl nějak nápadně nalakovaný celý motorový prostor, motor byl jak z fabriky, chladiče nové, ... Zbytky laku byly i na gumě horního uložení tlumičů a dalších gumových prvcích. Tak se ptám na férovku, jestli to bylo bourané. Ne, pane, tohle auto nikdy bourané nebylo, podívejte se na ten motorový prostor, o to majitel pečoval, vždyť to nemá ani moc najeto, to je výborná koupě. ... Když jsem kupoval svoje auto, tak se dušoval, jak nikdy nebylo bourané. Pak to v servisu zvedli a hned se ve smlouvě objevilo, že karoserie je po opravě. Nefungovala jedna karta, ale je to jen slabou baterkou. Tak jsem přendal baterku z druhé karty. Hm, asi není ... Ten servis svítí jen kvůli servisnímu intervalu. A musím říct, že si toho nevšiml ani autorizák, oprava pak stála 12 stovek. Takže ani to, že si domluvíte v servisu prohlídku před koupí, nemusí zaručit, že koupíte dobře.

Člověk aby prostě byl natolik znalý věci, že každý argument bazarníkovi vyvrátí, aby se s ním nakonec domluvil na tom, že některé ze závad nechá opravit. Takhle jsem to třeba uhrál na svém autě s tou opravou za 12 stovek + asi jen načtení karty, protože novou kartu nemám a ta, co nešlapala, prostě po zásahu v servisu jde. A nebo bazarník prostě na tohle nepřistoupí a pak člověk hledá dál.
Je fakt, že jsem vždycky kupoval starší auta, u kterých nemělo moc smysl dívat se na nájezd, protože to prostě nebylo nikde dohledatelné. Takže bylo potřeba najít opravdu to, co je na tom autě vadné, co nefunguje, projít si fakt všechno a pak hrát prostě na to, že je to vergl, do kterého nemá moc smysl jít. A v hlavě si taky vytvořit nějakou cenovou kalkulaci za opravy, zda se koupě vyplatí, nebo tam nechám majlant, na což taky člověk musí mít nějakou zkušenost, nebo aspoň přehled cen dílů a taky jak to zhruba půjde opravit. Prostě v tomhle směru aby byl člověk, který jde kupovat auto znalý jak katalozích náhradních dílů, tak v úkonech a jejich provádění jako na STK. Jinak je to vždycky riziková koupě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Koupě auta

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 12, 2014 04:26

Citace z clanku, co postoval Zefek:
"Opatření nemá podle zástupců města směřovat proti majitelům sběren, nýbrž proti zlodějům."
"Komerční sběrny o odevzdané kovy nepřijdou, prodáme jim je."
To je ten krasny priklad toho, kdy si lidi vyhulakali zakon a ono se to tak nejak ZASE nepovedlo :-). Zlodej kovu si svuj vozik se srotem odtlaci bud dal, nebo svuj srot proda na cerno firme, ktera ma "povoleni" (registrace firmy, aby mela povoleni, bude neco stat a clovek bude muset litat po uradech) prodavat srot do sberny. Clovek, co ma doma srot, bude bity tim, ze ho bude muset bud vezt do vetsi vzdalenosti, nebo ho muze ZDARMA odevzdat radnici. Radnice nasledne srot PRODA vykupnim firmam.
Tak tu mame "zakon", kdy zlodej dal krade, sberny vydelavaji o trochu mene (ale zmeni se pomer kradené/poctivé zelezo, ubyde totiz lidi, kteri budou zdarma odevzdavat poctivé zelezo), radnice si nasla prijem z prodeje zdarma odevzdavaneho srotu a zamestnali uredniky tim, ze se bude muset vytvaret seznam registrovanych firem, ktere maji povoleni prodavat srot do sberen. Jo a co ten "obycejny poctivy clovek"? Ten dostene po zadnici, ten totiz sve zelezo ze zahrady muze bud vyhodit, nebo zdarma odevzdat :-D.
Pritom vse, co se tyce cerneho vykupu kovu, uz zakon davno resil a nebylo potreba pripisovat zadne dalsi prikazujici/zakazujici odstavce. Kdyby mestska policie misto schovavani se za stromem a mereni rychlosti na nesmyslnych mistech chodila po meste i v noci, pripadu by ubylo, ale to je jen rypnuti :-). Cele to je o tom, ze se statni policii nechtelo (nebo na to nemaji lidi) pripady resit. Nekdo nahlasi kradez kovu, tak se maji objet sberny a prohlednout dvur. Pokud tam onu vec najdou, tak chci po sberne nacionale toho, kdo to odevzdal. Pokud sberna nebude vedet, tak dame pokuticku, priste si vykup od pochybnych individui s vozikem nalozenym poklopy kanalu jiste rozmysli :-). Je to jen o praci policie...
To same staceni tachometru. Stoceni tachometru za ucelem zvyseni prodejni hodnoty auta je trestnym cinem jiz dnes. Ale lidi neeeee, lidi na to chcou dalsi zakon, misto toho aby sami premysleli a byli zodpovedni sami za sve ciny. Pokud si jdu koupit auto, tak to neni jako kdyz jdu koupit rohliky. Vezmu si s sebou nekoho, kdo se v autech vyzna, a kdyz bazar neni ochotny na neco pristoupit, jdu do jineho bazaru. Kdyz bazar nechce pristoupit na nejake ustanoveni ve smlouve, jdu do jineho bazaru - zakon trhu, kde neni poptavka, neni nabidka. Ale lidi kupuji auta podle toho jak jsou nalestena a pak chcou ochranu zakonem pred svou vlastni blbosti... :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Koupě auta

Příspěvek od Zefek » čtv čer 12, 2014 08:53

Ano, stáčení kilometrů je trestný čin, ale nikomu to nedokážeš. Ale máš pravdu, že pokud by se to vztáhlo jen na právnické osoby, hned by se změnila forma firmy a nazdar. Jedině pak při každé technické zapisovat km s tím, že půjde o celoevropský projekt, protože ty nemáš šanci dozvědět se o tom, kolik kilometrů auto najelo v cizině. A nebo pak budem ověřovat km u každého přepisu a pokud se stane, že km nebudou sedět, auto sešrotovat :D

Respektive nelze přímo dokázat, kdo to stočil. Je to asi jako s hrncema, které pán před supermarketem prodával za 25 tisíc. Paní je koupila, pak šla do obchodu na nákup a tam ty samé hrnce za 2,5 tisíce. Je to podvod, nebo není? Dle mého není, jen paní neprozkoumala trh.
Ale pokud se podívám na situaci na trhu u konkrétního modelu s určitým nájezdem, cena bude tak +- stejná a pak zjistím, že to bylo stočeno a o kolik a cena u takového nájezdu bude třeba o 50 tísíc kč méně, než jsem to koupil já, jde o podvod? Jde, ale je otázkou, jak to uchopit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Koupě auta

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 12, 2014 09:03

Ono je to taky pak o tom, co s autem, které má přetočené kilometry. Není možné je přetočit zpět, protože nikdo neví, kolik auto vlastně má. Takže si auto až do konce "života" ponese věcné břemeno, nebude možné mu nadále "registrovat kilometry" třeba na těch STK, nebude možné mu vystavit ony v budoucnu pravděpodobně povinné certifikáty kilometrů a jako takové ho nebude možné ani prodat, takže opravdu jedině sešrotovat, neboli zničit třetinu vozového parku ČR :D.
Jinak to stočení kilometrů nejde většinou prokázat, ale jen díky tomu, jaké smlouvy podepisujeme. Pokud já při prodeji svého auta, co mám od novoty, do smlouvy nedopíšu skutečný stav km, tak už pak nikdo nedokáže, kolik auto má. Pokud mi je někdo ochotný takovou smlouvu podepsat, opět jeho hloupost, nikdo ho nenutil a mohl jít jinam...
Koupě auta by měla probíhat tak, jaks to tu popisoval ty Zefku. Pořádně se připravit, vyzkoušet, nebát se zeptat a jen tak na něco nepřistoupit.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Koupě auta

Příspěvek od Dan Black » čtv čer 12, 2014 09:46

Zefek píše:Jedině pak při každé technické zapisovat km s tím, že půjde o celoevropský projekt, protože ty nemáš šanci dozvědět se o tom, kolik kilometrů auto najelo v cizině. A nebo pak budem ověřovat km u každého přepisu a pokud se stane, že km nebudou sedět, auto sešrotovat :D
To se ale dělá už dneska - odkud myslíš že bere data Cebia pro ten svůj slavný certifikát? (dáš 500,- za papír který za nic neručí, kvalitní výdělek!)
Když jsme sháněli Scenica prošli jsme hromadu bazarů. Často je nepoměr stav auta / ujeté km vidět na první pohled i pro lidi netechnické jako jsem já a jednou dokonce bylo zábavné spočítat průměrný roční nájezd...za prvních 5let mělo auto cca 10t km ročně a za další dva roky jenom 2t km dohromady. I kdyby stálo rok v bazaru, tohle si přece každý dokáže spočítat!
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Diskuse a pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 38 hostů