Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Moderátor: Moderators General
Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Zdravím, chci vyměnit autobaterii a abych nemusel řešit kód rádia, naladěné stanice atd. tak chci zálohovat napětí během jeho výměny. Protože tu mám gelovou 12V baterii 7Ah, tak bych ji chtěl použít jako zálohu. CL zásuvku mám pod stálým napětím, takže bych to napojil přes ní. Lze to takto zapojit napřímo, nebo ne?
Prosím neraďte mi ať to neřeším a vyměním to bez zálohy, jde mi čistě o technický dotaz jestli to jde, nebo ne, případně na co si dát bacha. Díky
Prosím neraďte mi ať to neřeším a vyměním to bez zálohy, jde mi čistě o technický dotaz jestli to jde, nebo ne, případně na co si dát bacha. Díky
Re: Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Je otázkou v jakém stavu je ta baterka, kterou jdeš měnit, aby nevzala do sebe větší proud z té gelovky a krom zníčení té gelovky bych se bál o pojistku zapalovače, takže pak se ti to stejně odpojí...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Já bych se toho moc nebál, na tu chvilku, než odpojí stávající baterku (což se dá předpřipravit aby to netrvalo déle než pár desítek sekund, případně provést druhou osobou).
Už jsem to dělal, baterkou z motorky (21Ah) jsem držel dodávku, když jsme velkou a silnou baterku potřebovali k rozhejbání druhý dodávky..
Jinak doma jsem dřív tohle řešíval klasickou trafonabíječkou, prostě jsem ji připojil, nechal vrkat chvíli do baterky připojené k autu, pak opatrně sundat kontrakty na baterce, bezpečně uložit aby nic nešlusly.... a auto jelo "na přístroje" libovolně dlouhou dobu.
Už jsem to dělal, baterkou z motorky (21Ah) jsem držel dodávku, když jsme velkou a silnou baterku potřebovali k rozhejbání druhý dodávky..
Jinak doma jsem dřív tohle řešíval klasickou trafonabíječkou, prostě jsem ji připojil, nechal vrkat chvíli do baterky připojené k autu, pak opatrně sundat kontrakty na baterce, bezpečně uložit aby nic nešlusly.... a auto jelo "na přístroje" libovolně dlouhou dobu.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Díky za info. Pojistka zapalovače je tuším 10A. Mám připravený kabel s CL zástrčkou která má v sobě taky pojistku 8A, takže pokud by něco mělo shořet, tak spíš ta v zástrčce.
U tý nabíječky si ale nejsem jistej, mám CTEK MXS 5.0 a ta má inteligentní obvody, takže když není na baterku připojená, tak neprotéká žádný napětí. Zkoušel jsem to bez zátěže a multimetr neukázal nic. Teprve až ta vyšší řada, tuším 7.0 a 10 mají režim Supply, tedy náhradní zdroj které by mohl nahradit baterku. Škoda, protože k tý 5.0 mám i originál konektor do zapalovače přes který akumulátor dobíjím. To bych nemusel řešit tu baterku. Ale jedna se mi tu válí z vyměněné UPS, tak mě to nebude nic stát. Budu to muset zkusit, nic jiného mě nezbývá.
U tý nabíječky si ale nejsem jistej, mám CTEK MXS 5.0 a ta má inteligentní obvody, takže když není na baterku připojená, tak neprotéká žádný napětí. Zkoušel jsem to bez zátěže a multimetr neukázal nic. Teprve až ta vyšší řada, tuším 7.0 a 10 mají režim Supply, tedy náhradní zdroj které by mohl nahradit baterku. Škoda, protože k tý 5.0 mám i originál konektor do zapalovače přes který akumulátor dobíjím. To bych nemusel řešit tu baterku. Ale jedna se mi tu válí z vyměněné UPS, tak mě to nebude nic stát. Budu to muset zkusit, nic jiného mě nezbývá.
Re: Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Inteligentní nabíječky to většinou neumí, takhle "krmit" auto nebo jiné zařízení. Já mám kromě několika procesorek ještě klasickou starou trafačku, s tou to jde.
Zkus stávající baterku co nejvíc nabít, aby neměla tendenci "vycucnout" tu záložní a co nejrychleji odpoj / vyměň. Bude to v pohodě.
Zkus stávající baterku co nejvíc nabít, aby neměla tendenci "vycucnout" tu záložní a co nejrychleji odpoj / vyměň. Bude to v pohodě.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- Epic fail
- Starting member
- Příspěvky: 72
- Registrován: úte bře 15, 2022 09:52
- Bydliště: Doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Ano. Pokud zásuvka opravdu je pod stálým napětím, tak klidně i přes ní. Pokud je spínaná, také není problém: napojíš se dráty na akusvorky a v pohodě vyměníš akumulator. 7Ah baterie klidně udrží napěti i par dní, pokud ovšem nebudeš používat spotřebiče anebo startovat
Mégane III ph3 1,6dCi R9M Limited
Re: Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Tak hlásím úspěšnou výměnu baterie se zálohovaným napětím. Po výměně jsem nemusel nic znovu ladit, všechno zůstalo tak jak jsem to měl. Tu gelovku jsem zapojil do zásuvky v kufru těsně před odpojením kontaktů na baterce, + kontakt jsem obalil hadrem, aby se někde nedotknul kostry a do dvou minut byla baterka venku a zapojena nová. Pak hned gelovka odpojena a hotovo.
Jako největší porod se ukázalo sundání ramínek stěračů, protože baterka je zabastlená pod plasty čelního skla. Ručně dolů nešly, dva dny to bylo nastříklý MD sprejem a ani se nehly. Nakonec jsem za 200,- musel koupit stahovák a teprve pak vyskočily.
Jako největší porod se ukázalo sundání ramínek stěračů, protože baterka je zabastlená pod plasty čelního skla. Ručně dolů nešly, dva dny to bylo nastříklý MD sprejem a ani se nehly. Nakonec jsem za 200,- musel koupit stahovák a teprve pak vyskočily.
- Libor Mach3
- Starting member
- Příspěvky: 21
- Registrován: stř srp 15, 2018 10:01
- Bydliště: Kůsek od Vsetín
Re: Gelová baterie jako záložní zdroj při výměně akumulátoru?
Taky řešení. Já to dělal s nabiječkou zapojenou na káble... Manželka podržela, já vyměnil
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti