Kolona

Co se nám přihodilo.

Moderátor: Moderators General

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Kolona

Příspěvek od Maky » čtv čer 30, 2011 21:21

No tak to zkusím jinak, mám jednu půlcoulovou hadici na zalévání zahrady ( alegorie, na zůženou dálnici) do ní mám přes spojku zapojené 2 půlcoulové kohoutky ( alegorie na ty 2 jízdní pruhy) , myslí si někdo, že té vody tou půlcoulkou proteče víc vody když pustím oba kohoutky???? ( samo, že mají oba stejný tlak), no a navic, když ty kohoutky budu přepinat,? ( alegorie na zipování) nevidím možnost, že bych tímto způsobem tu zahradu, nebo sud napustil dřív. zrovna tak platí, že srovnaná kolona se zařazuje do další kolony rychleji, než když se zařazují 2 kolony před tou dálnicí. No a když se změří obě kolony, tak ano ve dvou jízdních pruzích budou kratší, ale počet aut je stále tentýž a po zipování se ta délka samozřejmě znovu sečte, tak,že podle selského rozumu ta varianta jedné kolony je podstatně rychlejší, teda pokud se to celé napojuje do jednoho pruhu jako v tomto případě, ale už to nechme být, celá věc tkví v tom, že za nějakou dobu se to zůžení na dálnici odstraní a pak máte úplnou pravdu a bude se najíždět oběma pruhy... ovšem vyčůránci a brzdiči zůstanou....
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

luccas
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv lis 26, 2009 14:10

Re: Kolona

Příspěvek od luccas » čtv čer 30, 2011 22:39

Přidám názor, a to ten, že po mnoha zkušenostech jsem vysledoval, pokud jede kolona v jednom pruhu, tak to jede. Jakmile se začnou "chytří" cpát nakonec (k zúžení),.. kolona se zastaví :wink:

A proto nemám problém s tím pánem na videu, který začal blokovat.

Ikdyž někdy se fakt spěchá, ale když nehoří, jedu hezky v pravém.
Laguna I, 1.8 68kW, LPG, 1996 - 430000 KM a stále a stále jede.
Laguna III, 2.0T 125kW, LPG, 2008 - 160000 KM

Uživatelský avatar
Smx
Experienced member
Příspěvky: 511
Registrován: ned dub 09, 2006 16:13

Re: Kolona

Příspěvek od Smx » sob črc 02, 2011 12:46

Problémem na českých cestách všeobecně je, že průměrný český řidič nikdy tak jednoduchou věc jako je pravidlo zipu nepochopí a ohleduplnost a bezohlednost se i díky různým mediálním kauzám za poslední dobu vykládá všelijak..

Souhlasím, že řidič Octy z původního videa je uberkokot a zasloužil by pověsit za koule do průvanu..

Bohužel ten největší problém je, že pravidlo zipu NENÍ zakotveno v našich zákonech a rozhodně tak ani není dovedeno k dokonalosti..

Pro úplnost, pokud jste z autoškoly už několik desítek let, tak jako já, schválně si zkuste pročíst zákon, co se asi tak stane, když se z pruhu, který končí pokusíte zazipovat do průběžného a řidič vedle nepustí a nabourá to do Vás..

:evil:
Renault Megane Grandtour GT220, Espace RFC..

Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolona

Příspěvek od Mr.Brain » ned črc 03, 2011 14:44

Tak to jsou zas názory... Ale nepřekvapuje mne vůůůbec nic. Předně - za tím místem kde se to takhle ucpe se běžně jezdí kolem 120 km/h (je ta 90) a je mnohem bezpečnější se nacpat do obou pruhů a "počkat", než zacpat pravý pruh na tý silnici, ale to tady nikdo neví, proto přesně tahle reakce některých jedinců. Pomůžu si citací z jiného fóra (AHC - někteří odtud tam chodí taky):
Ten pruh je tam jak sem jiz vyse napsal kvuli zkraceni kolony ,ktera saha az na tu vypadovku na svitavy a tam je to pak pekne nebezpecne, protoze tohle je odbocka na kurim a auta zustavaji stat az na tu rychlovku ,kde je tusim povolena 100km v hodine. ted kvuli stavbe je tam asi o neco min ,ale je to problem ,protoze z niceho nic tam najednou stoji auta. ten pruh je zkratka na to aby se eliminoval jev stojicich aut na te vypadovce na Svitavy. Znam to tam velmi dobre ,jezdim tama casto a kdyz je kolona tak si pis ze nez abych zustal stat na te vypadovce jako posledni tak to prejedu aji pres tu zebru a pekne se schovam a pak predjedu celou tu kolonu. nemam koule na to tam zustat stat na te rychlovce ,kdyz vidim jak tam kazdej leti a na posledni chvili se radi do leveho pruhu co pokracuje dale na svitavy , pricemz ten pravy odboci prave na kurim ,ale zaroven jeste kousek pokracuje a konci az kousek dal za tou odbockou na kurim...takze fakt fest nebezpecne..ten pruh tam neni pro srandu kralikum...bohuzel ovce ala ridici v CR to nechapou a pak se chovaji jako ten XXXXXX v te octavii...
A pro ty co nevěří, tak zde je i mapa toho místa... http://www.mapy.cz/#q=slavkov%20u%20brn ... 19_0_1&l=3

Ten v tý Oktávce i Citroenu by podle mne zasloužili přes hubu, na daném místě se měl použít jednoznačně zip a všichni kdo stáli v tom pravém pruhu a zablokovali ho, to měli použít, čímž by se ta kolona zkrátila na cca polovinu a na výše uvedené křižovatce by nevznikala nebezpečná situace (především pro ty, kteří to tam neznají). Podle mne se nejedná o žádného "vychcánka" a "vyjebávače", ale prostě o logicky uvažujícího člověka. Něco jiného by bylo, kdyby ten druhý pruh byl protisměr, ale v tomhle případě...škoda slov. A teď do mě, ale jsem rád, že se tu objevili i rozumné názory.

edit: zákonná úprava k této věci:
Zákon 361/2000 Sb. §17 odst. 4 Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.
§12 odst. 5 Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Kolona

Příspěvek od amater3 » ned črc 03, 2011 16:53

Nevím jak v ČR,ale na Slovensku je značkami určeno kdy se používá zip a kdy se při přejíždění z pruhu do pruhu dává přednost.
ZipObrázekPřednostObrázek
Podle značení cesty z videa 0´48´´ a 2´10´´ se o zipování nejedná(Ale zase nepoznám podrobně zákon platný v ČR)
:oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Kolona

Příspěvek od defuckto » ned črc 03, 2011 17:21

amater - tak teď jsi mě zarazil, já měl za to, že v podstatě stejná značka co máš napravo je u nás právě pro zip, dokonce to rozebírali i v TV, že správně jede ten, co jede až na konec a zařadí se na konci, narozdíl od toho, co se zařazuje třeba 100m před značkou/překážkou.. Tu značku vlevo jsem u nás nikde neviděl...
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Kolona

Příspěvek od amater3 » ned črc 03, 2011 17:45

Jak jsem zjistil platí i v ČR http://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3 ... na.C4.8Dky značka IP 29 :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Kolona

Příspěvek od defuckto » ned črc 03, 2011 17:48

Tak to asi platí no, ale asi jsem jí fakt nikde neviděl nebo si to nevybavuju, všude co si tak vzpomínám, máme tu modrou..
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Popenec
Advanced member
Příspěvky: 361
Registrován: úte úno 24, 2009 10:56
Bydliště: Orlová

Re: Kolona

Příspěvek od Popenec » ned črc 03, 2011 18:55

Ta první značka s těmi auty je tuším v Ostravě, když se jede z Marianohorské směrem k myší díře....

http://www.mapy.cz/#q=ostrava&x=18.2654 ... .845166_16
Fiat 500, r.v. 1956, opačné otevírání dveří a další chuťovky :-D Kdo ví kde je mu konec.
Škoda Forman - r.v. 1992, vynikající vůz to byl. Šroťák ukončil jeho 16-ti letý život.
<> Laguna III r.v. 2014 2.0 dCi 110kW
<> Scénic II r.v. 2005 1.6 16V 83kW
<> Twingo I r.v. 1999, 1.2 43kw, poloautomat, shrnovací střecha....

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Kolona

Příspěvek od HAPO » ned črc 03, 2011 20:57

Kolona v tomto případě patrně vznikla z důvodu velkého provozu, kdy po sjezdu z rychl. komunikace (do dvou pruhů) se asi po 150 m levý pruh napojuje do pravého a dále je nutné za horizontem dát přednost řidičům jedoucím po hl. silnici (je tam připojovací pruh). Již druhý řidič popojíždějící v té koloně by měl dostat pořádný flastr, že bezdůvodně blokuje plynulost silničního provozu tím, že používá pouze pravý jízdní pruh (a nevyužije levého) a za ním jsou jemu podobní... o řidiči octavie, kterému nestačí, že do té doby bezdůvodně tvořil kolonu v pravém jízdním pruhu a navíc protizákonně :!: zablokoval levý jízdní pruh, kam se měla logicky zařadit polovina aut z pravého (tím spíše, že kolona aut v pravém již tvoří nebezpečnou překážku řidičům jedoucím po rychl. komunikaci) a nikdy bych neriskoval se zařadit na její konec končící na té rychl. komunikaci - polovina řidičů (řekněme každý druhý přijíždějící) v pravém pruhu tvoří zbytečně svým vozidlem překážku siln. provozu. Stará a bohužel stále přetrvávající bolest drtivé většiny zdejších řidičů neznajících pravidla (i slušnosti) plynulosti (a tím i bezpečnosti) siln. provozu. Když jedu na motocyklu, tak se ve vší slušnosti snažím nacpat všude. Ale nedělám to proto, že pospíchám (... zbytečně se nechci dusit zplodinami popojíždějících aut, v jedné stopě se dost špatně neplynule popojíždí - rovnováha), ale hlavně nechci za sebou v jednom pruhu zbytečně prodlužovat kolonu a navíc tam nechci čekat na hňupa, který mě zpřeláme páteř naražením na předemnou stojící (popojíždějící) vozidlo, protože se před ním "znenadání" objevila nečekaná kolona a on to bohužel nedobrzdil..... :!: :!:
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolona

Příspěvek od Zefek » ned črc 03, 2011 21:54

Já proti nikomu na cestě nic nemám (krom metrové trubky a lopaty v kufru), ale vždycky mě dokážou naštvat takoví, kteří berou spravedlnost do svých rukou. Škodovkář se předvedl úplně typicky - vzal spravedlnost do svých rukou, abych ochránil všechny před ním a udělal ze sebe machra. Na sto metrech se ale minimálně třikrát dopustil přestupku. Přitom mohl všechny předjet stejným způsobem jako kameraman. Ale proč škodovkář nikoho nepředjel? Protože se choval jako stádo, přece on nebude ten, kterého budou mít všichni za vyvrhela silnic. A tak, když se nějaký vyvrhel objeví, on musí najednou všechny ochránit. Takovým lidem by se měly vzít papíry a už nikdy nevrátit. Jestli si to někdo neumí srovnat v hlavě, tak nemá na cestách co dělat. A nebo bych mu dal jeden týden instruktorství v autoškole, když tak moc chce vyučovat.

Já jsem taky pro, aby se auta řadila do všech pruhů, které to umožňují. Výhodou je lepší využití komunikace (celé její šířky) a při využití pravidla ZIP se auta seřadí v takovém pořadí, v jakém přijela. Čekání je sice stejné, ale délka kolony je menší. Ono je podle mě úplně jedno, jaká je tam značka, jenže to by na cestách muselo být více ohleduplnosti a zip by mohl fungovat. Jenže na cestách to funguje, že já jedu a nikdo nesmí přede mě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Re: Kolona

Příspěvek od mtv » pon črc 04, 2011 18:01

:supermouse: :t18:
Mr.Brain píše:Tak to jsou zas názory... Ale nepřekvapuje mne vůůůbec nic. Předně - za tím místem kde se to takhle ucpe se běžně jezdí kolem 120 km/h (je ta 90) a je mnohem bezpečnější se nacpat do obou pruhů a "počkat", než zacpat pravý pruh na tý silnici, ale to tady nikdo neví, proto přesně tahle reakce některých jedinců. Pomůžu si citací z jiného fóra (AHC - někteří odtud tam chodí taky):
Ten pruh je tam jak sem jiz vyse napsal kvuli zkraceni kolony ,ktera saha az na tu vypadovku na svitavy a tam je to pak pekne nebezpecne, protoze tohle je odbocka na kurim a auta zustavaji stat az na tu rychlovku ,kde je tusim povolena 100km v hodine. ted kvuli stavbe je tam asi o neco min ,ale je to problem ,protoze z niceho nic tam najednou stoji auta. ten pruh je zkratka na to aby se eliminoval jev stojicich aut na te vypadovce na Svitavy. Znam to tam velmi dobre ,jezdim tama casto a kdyz je kolona tak si pis ze nez abych zustal stat na te vypadovce jako posledni tak to prejedu aji pres tu zebru a pekne se schovam a pak predjedu celou tu kolonu. nemam koule na to tam zustat stat na te rychlovce ,kdyz vidim jak tam kazdej leti a na posledni chvili se radi do leveho pruhu co pokracuje dale na svitavy , pricemz ten pravy odboci prave na kurim ,ale zaroven jeste kousek pokracuje a konci az kousek dal za tou odbockou na kurim...takze fakt fest nebezpecne..ten pruh tam neni pro srandu kralikum...bohuzel ovce ala ridici v CR to nechapou a pak se chovaji jako ten XXXXXX v te octavii...
A pro ty co nevěří, tak zde je i mapa toho místa... http://www.mapy.cz/#q=slavkov%20u%20brn ... 19_0_1&l=3

Ten v tý Oktávce i Citroenu by podle mne zasloužili přes hubu, na daném místě se měl použít jednoznačně zip a všichni kdo stáli v tom pravém pruhu a zablokovali ho, to měli použít, čímž by se ta kolona zkrátila na cca polovinu a na výše uvedené křižovatce by nevznikala nebezpečná situace (především pro ty, kteří to tam neznají). Podle mne se nejedná o žádného "vychcánka" a "vyjebávače", ale prostě o logicky uvažujícího člověka. Něco jiného by bylo, kdyby ten druhý pruh byl protisměr, ale v tomhle případě...škoda slov. A teď do mě, ale jsem rád, že se tu objevili i rozumné názory.

edit: zákonná úprava k této věci:
Zákon 361/2000 Sb. §17 odst. 4 Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.
§12 odst. 5 Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

Uživatelský avatar
Smx
Experienced member
Příspěvky: 511
Registrován: ned dub 09, 2006 16:13

Re: Kolona

Příspěvek od Smx » pon črc 04, 2011 20:13

Mr.Brain píše:edit: zákonná úprava k této věci:
Zákon 361/2000 Sb. §17 odst. 4 Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.
To se na tuto situaci vůbec nevztahuje..
Mr.Brain píše:edit: zákonná úprava k této věci:
§12 odst. 5 Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Pořád z toho plyne, že když Tě při zipování někdo nepustí a nabourá Tě, viníkem jsi Ty.. :wink:
Renault Megane Grandtour GT220, Espace RFC..

Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolona

Příspěvek od martins » pon črc 04, 2011 22:16

amater3 píše:Nevím jak v ČR,ale na Slovensku je značkami určeno kdy se používá zip a kdy se při přejíždění z pruhu do pruhu dává přednost.
ZipObrázekPřednostObrázek
Podle značení cesty z videa 0´48´´ a 2´10´´ se o zipování nejedná(Ale zase nepoznám podrobně zákon platný v ČR)
:oops:
obe jsou znacky informativni a kazda znamena neco jineho.
Prvni informuje na stridave razeni druha obecne informuje o snizeni poctu jizdnich pruhu. Vzdy by mela byt ta druha a nekdy muze byt volitelne doplnena tou prvni, aby to doslo i lidem s nizsim intelektem.
vlastne - znacku druhou - tj dve sipky ktere se nedotykaji, jsem v cr nevidel. u nas mame variantu, kdy se dve cesty sbihaji do jedne.
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Kolona

Příspěvek od HAPO » pon črc 04, 2011 22:34

Mr.Brain píše:edit: zákonná úprava k této věci:
§12 odst. 5 Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Pořád z toho plyne, že když Tě při zipování někdo nepustí a nabourá Tě, viníkem jsi Ty.. :wink:[/quote]

Viníkem při "zipování" může být jeden nebo druhý, ale stejně tak i oba půl na půl, stačí se podívat o pár řádků výše, kde z par. 12 plynou pro oba účastníky siln. provozu práva, tak i povinnosti. Vždy bude při nehodě záležet na přesných okolnostech příčiny nehody, "svědcích" a v poslední řadě na vyšetřujícím příslušníkovi, který to nějak musí ukončit.... :wink: A jedině on to musí rozhodnout (pokud nedojde k ublížení na zdraví či škodě na majetku třetí osobě - přest. komise, potažmo soud..) a když bude důrazný, nikoho si do toho kecat nenechá... 8)
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolona

Příspěvek od Mr.Brain » úte črc 05, 2011 00:11

Smx píše:Pořád z toho plyne, že když Tě při zipování někdo nepustí a nabourá Tě, viníkem jsi Ty.. :wink:
Neplyne z jednoho prostého důvodu. Přejíždět z pruhu do pruhu atd... - neohrozí a neomezí-li > tohle přesně porušil jak řidič Octavie tak Citroënu. A o to jde. V tomhle případě se nejedná souběžnou jízdu neb levý pruh byl prázdný. Pokud by řidiči na daném místě užili to co mají v hlavě (někteří), tak by se pak jednalo o souběžnou jízdu a o průběžný pruh (to by byl ten pravý) a potom platí to střídavé zařazení. Pokud se jedná o situaci, kdy vedle sebe jedou dva souvislé proudy vozidel, pak se vztahuje druhá část mnou uvedeného ustanovení, kdy se vozidla řadí střídavě. Tj. jedno vozidlo z průběžného pruhu, jedno vozidlo z pruhu který končí atd.

Chápu, že je to krkolomné ustanovení a těžko prokazatelné, ale v tomto případě (jak jsem psal už nahoře) svou povinnost porušil jak řidič Octavie tak Citroënu. V případě nehody souhlasím s HAPOem, záleží na posouzení vyšetřujícího policisty (protože pochybuju, že by se na místě dohodli), pravděpodobně by se jednalo o spoluvinu (50/50).
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolona

Příspěvek od Zefek » úte črc 05, 2011 11:14

Mr.Brain píše:Neplyne z jednoho prostého důvodu. Přejíždět z pruhu do pruhu atd... - neohrozí a neomezí-li > tohle přesně porušil jak řidič Octavie tak Citroënu. A o to jde. V tomhle případě se nejedná souběžnou jízdu neb levý pruh byl prázdný. Pokud by řidiči na daném místě užili to co mají v hlavě (někteří), tak by se pak jednalo o souběžnou jízdu a o průběžný pruh (to by byl ten pravý) a potom platí to střídavé zařazení. Pokud se jedná o situaci, kdy vedle sebe jedou dva souvislé proudy vozidel, pak se vztahuje druhá část mnou uvedeného ustanovení, kdy se vozidla řadí střídavě. Tj. jedno vozidlo z průběžného pruhu, jedno vozidlo z pruhu který končí atd.
S tímhle souhlasím, přesně o to tam šlo. V situaci jaká je zachycena na videu se jedná o předjíždění a nejedná se o souběžnou jízdu. Navíc je to dost daleko od toho ukončení, takže se tam vztahují klasické paragrafy pro jízdu v jízdních pruzích (přejet z pruhu do pruhu lze ve chvíli, kdy nikoho neohrozím a neomezím). Co se týče zúžení, tak přesně, pokud jsou dva proudy souběžně jedoucích vozidel, má fungovat střídavé řazení.
Mr.Brain píše:Chápu, že je to krkolomné ustanovení a těžko prokazatelné, ale v tomto případě (jak jsem psal už nahoře) svou povinnost porušil jak řidič Octavie tak Citroënu. V případě nehody souhlasím s HAPOem, záleží na posouzení vyšetřujícího policisty (protože pochybuju, že by se na místě dohodli), pravděpodobně by se jednalo o spoluvinu (50/50).
Ale s tímhle souhlasit nemůžu. Záleží o jaký typ nehody by šlo. Pokud by kameraman nebrzdil a napálil do boku škodovky, byla by vina na straně kameramana. Ale pouze v případě, pokud by se prokázalo, že překážku mohl předvídat, nebo vidět a reagovat na ni s dostatečným předstihem. A to podle videa mohl. Nebo snad chcete říct, že když někdo postaví auto k pravému okraji (klasická dvouproudá cesta), splňujte to metry a další ustanovení a vy do toho auta napálíte, že je chyba na straně toho, kdo tam to auto postavil? Tohle je stejný případ. Škodovkář udělal překážku, na kterou se dalo včas reagovat - v tu chvíli nebude policii zajímat, co měl škodovkář v úmyslu (porucha auta, nechtěl zdržovat v koloně, zdravotní problémy, ...). Tohle je totiž klasickým typem překážky ve smyslu zákona.
A pokud by do něj napálil zezadu, tak je to opět neoddiskutovatelné, že je vina na straně kameramana, protože se jedná o klasické nedodržení bezpečné vzdálenosti. Škodovkář by zase mohl pomalou jízdu zdůvodnit jakýmkoliv argumentem (bylo mu špatně, chtěl na konci zastavit, auto nejelo, ...).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Smx
Experienced member
Příspěvky: 511
Registrován: ned dub 09, 2006 16:13

Re: Kolona

Příspěvek od Smx » úte črc 05, 2011 16:53

Argumentujte jak chcete, potom si zkuste na dálnici v zúžení vynutit přednost podle pravidla zipu a po bouračce sem napište, jak to dopadlo..

Já v tom mám jasno.. :wink:
Renault Megane Grandtour GT220, Espace RFC..

Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k

Maky
Člen RCČR
Příspěvky: 946
Registrován: sob pro 19, 2009 16:38
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Kolona

Příspěvek od Maky » čtv črc 07, 2011 18:14

taky včera jeden předjel stojící kolonu......akorát strojvedoucí neuměl zipovat
RGS dCi 1,9,2005,Skladací obytný přívěs, Babeta210.,domo kros PiČz 150., JAWA 250 1953., YAMAHA RD 80 kapotáž,kotouče, liťáky.,
http://grandscenic.forumn.net

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolona

Příspěvek od DDT » pát črc 08, 2011 01:36

Smx píše:Argumentujte jak chcete, potom si zkuste na dálnici v zúžení vynutit přednost podle pravidla zipu a po bouračce sem napište, jak to dopadlo..

Já v tom mám jasno.. :wink:
Tohle jsem nepochopil...
1.) proč vynutit?
2.) proč bouračka?

Myslíš tím, že se někdo bude domáhat zařazení tak úporně a ten v průběžném pruhu mu bude tak úporně bránit, až vědomně a záměrně způsobí dopravní nehodu tak, že do jiného najede a tak mu způsobí škodu? To se však nebavíme o přestupku, že?
Úmyslné poškození cizí věci, kde škoda převýší 5.000,- Kč ... atd... žeáno...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Kolona

Příspěvek od HAPO » pát črc 08, 2011 21:58

....jenže právě ten úmysl bude policista těžko dokazovat (jak jednomu, tak případně druhému....). Takže to nakonec může skončit 50/50 jako "obyčejné": .... účastníci siln. provozu se k sobě musí chovat ohleduplně......
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Smx
Experienced member
Příspěvky: 511
Registrován: ned dub 09, 2006 16:13

Re: Kolona

Příspěvek od Smx » sob črc 09, 2011 12:22

DDT píše:
Tohle jsem nepochopil...
1.) proč vynutit?
2.) proč bouračka?

Myslíš tím, že se někdo bude domáhat zařazení tak úporně a ten v průběžném pruhu mu bude tak úporně bránit, až vědomně a záměrně způsobí dopravní nehodu tak, že do jiného najede a tak mu způsobí škodu? To se však nebavíme o přestupku, že?
Úmyslné poškození cizí věci, kde škoda převýší 5.000,- Kč ... atd... žeáno...
Takže budeš argumentovat pravidlem zipu, který jak říkám v našem zákoně v podstatě neexistuje? :wink:
Renault Megane Grandtour GT220, Espace RFC..

Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolona

Příspěvek od DDT » sob črc 09, 2011 23:49

Smx píše:
DDT píše:
Tohle jsem nepochopil...
1.) proč vynutit?
2.) proč bouračka?

Myslíš tím, že se někdo bude domáhat zařazení tak úporně a ten v průběžném pruhu mu bude tak úporně bránit, až vědomně a záměrně způsobí dopravní nehodu tak, že do jiného najede a tak mu způsobí škodu? To se však nebavíme o přestupku, že?
Úmyslné poškození cizí věci, kde škoda převýší 5.000,- Kč ... atd... žeáno...
Takže budeš argumentovat pravidlem zipu, který jak říkám v našem zákoně v podstatě neexistuje? :wink:
Ale vubec ne.
Jestlize je provoz takovy, ze se auta pohybuji relazivne malou rychlosti, kdy je mozno kdykoliv zastavit a presto dojde k nehode, protoze jeden nechce pustit druheho, nejde o poruseni dopravnich predpisu - to je irelevantni, ale o umyslne poskozeni cizi veci, to je cele.
(Dokazovani neresim, to je dalsi vec - stale se bavime v teoreticke rovine, takze presumovat, ze vyhraje ten nebo jiny je zbytecne)
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Skupa
Člen RCČR
Příspěvky: 327
Registrován: pát lis 26, 2010 16:36
Bydliště: Plzeňsko

Re: Kolona

Příspěvek od Skupa » ned črc 10, 2011 01:47

Co dokáže jedno video :-)
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Smx
Experienced member
Příspěvky: 511
Registrován: ned dub 09, 2006 16:13

Re: Kolona

Příspěvek od Smx » ned črc 10, 2011 08:45

DDT píše:Ale vubec ne.
Jestlize je provoz takovy, ze se auta pohybuji relazivne malou rychlosti, kdy je mozno kdykoliv zastavit a presto dojde k nehode, protoze jeden nechce pustit druheho, nejde o poruseni dopravnich predpisu - to je irelevantni, ale o umyslne poskozeni cizi veci, to je cele.
(Dokazovani neresim, to je dalsi vec - stale se bavime v teoreticke rovine, takze presumovat, ze vyhraje ten nebo jiny je zbytecne)
Naprosto netuším o jakém "poškozování cizí věci" píšeš, protože pořád platí hlavně to, že při přejíždění z pruhu do pruhu nesmíš omezit ani ohrozit, takže pokud tam "není místo" nemáš se podle zákona kam cpát a vina je vždy Tvoje, tam ani není v dalším dokazování co řešit.. :lol:
Renault Megane Grandtour GT220, Espace RFC..

Ex: Renault Laguna Grandtour GT 205k

Odpovědět

Zpět na „Příhody ze silnic“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů