Chip tuning motoru?

Upravovali jste svého Renaulta? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Kuno » čtv pro 25, 2014 20:50

chip někde kolem 3-5 tis. je jen flaschlá mapa stažená někde z netu- podobný efekt lze dosáhnout s patřičnými znalostmi a investicí za 2kč. Na jedno auto sedí,na druhé ne. Pokud chcete opravdu výkon,je třeba ind.přístup,brzdu nebo aspon nějaký G-tech pro jízdní zkoušky. Cena od 10 tis. Ti co chtějí extrem, "zaplacený" sice oblaky dýmu ale raketovými starty si ještě připlatí za turbo,vstřiky,větší cooler. Zde začínáme někde na 30 tisících. Takže? :)

muffmartin
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned lis 09, 2014 18:31

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od muffmartin » pon pro 29, 2014 21:02

Zdravím mám Lagunu ll 2.0 IDE 103kw, privilege r.v 2002. Mám ji v dobrém stavu, motor se neklepe, otácky a výkon nekolísá. Samozřejmě do ní musím lít to nejkvalitnější palivo co u nás seženu a pro jistotu do nadrže občas kápnu taky aditiva, to je nejduležitější starost o tento motor janak super. Máte někdo zkušenost s chiptuningem této motoryzace. Moc díky za každou odpověd.

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Krovak » pon pro 29, 2014 23:54

Čipují se vesměs přeplňované motory, což ty nemáš. Upravovat tímto způsobem atmosféricky plněný motor je naprosto zbytečné. Smysl to má, pokud vyměníš půlku komponent motoru v řádu desetitisíců, takže je to opět nesmysl. Pokud chceš vyšší výkon, vyměň auto.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Patejl
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř pro 11, 2013 18:19

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Patejl » sob led 17, 2015 21:03

Zdravím, nikdy jsem žádné auto nečipoval, ale láká mě to čím dál víc :)

Někdo mi tady radil, abych po čipu zkrátil interval výměny oleje tak okolo cca 15 000km. Jakou máte zkušenost s opotřebením mechanických částí motoru, jde to výrazně nahoru?
Taky mě láká zaslepit EGR ventil, máte to tady někdo? Co např. emise, není s tím problém, bez FAP filtru jen se standartním katalyzátorem?

Taky bych rád znal váš názor na tyto dvě firmy (uvažuju že pojedu k jedné z nich):
AutoChip (http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... dci-150hp/)
PowerTec (http://www.chiptuning.cz/detail/Osobn%C ... -dci-110kw)

Poslední věc trošku mimo - čistíte turbo u dCiček? A pokud ano jak často? V servisním manuálu na tenhle interval poněkud pozapoměli... anebo jsem ho přehlédl :)
Renault Laguna III 2.0 dCi 110kW (r.v. 2007)

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Krovak » ned led 18, 2015 16:08

Autochip 195 HP a 445Nm? To jsou hodně optimistická čísla. Od powertecu jednu čiplou 110kw lagunu znám, zatím jezdí v pořádku. Naměřili tomu 178 koní. Interval výměny nad 15000km je hovadina už bez čipu. Čistit turbo? Proč?
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Patejl
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř pro 11, 2013 18:19

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Patejl » pon led 19, 2015 10:38

Krovak píše:Autochip 195 HP a 445Nm? To jsou hodně optimistická čísla. Od powertecu jednu čiplou 110kw lagunu znám, zatím jezdí v pořádku. Naměřili tomu 178 koní. Interval výměny nad 15000km je hovadina už bez čipu. Čistit turbo? Proč?
Takže bys doporučoval spíše PowerTec? I hodnoty sedí s tím co tam mají napsané...

No a k tomu turbu -> Já nevím :D Někdo mi to poradil. Protože mi přijde že auto tolik netáhne v nižsích rychlostech jako dřív a bylo mi řečeno, že se u nafťáků turbo čas od času má vyčistit (proto se ptám, páč jsem o tom nikdy předtím neslyšel, což samozřejmě neznamená že se to nedělá :lol: )
Renault Laguna III 2.0 dCi 110kW (r.v. 2007)

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Krovak » pon led 19, 2015 19:22

Tak doporučoval, nedoporučoval... s PowerTec mám osobní zkušenost, s Autochipem ne. Krom toho navýšení výkonu skoro o 25% mi přijde nadnesené. Tohle není VW TDI. Netvrdím, že by z toho motoru nešlo takový výkon vydolovat s použitím sériových komponent, otázkou by spíš byla životnost, kouřivost a s tím spojené i zanášení EGRu a FAPu. Čištění turba mi přijde jako blbost, protože dmychadlové kolo čistit netřeba, turbínové v případě správné funkce motoru taky ne. Variabilní geometrie může zatuhnout opět v důsledku nesprávné funkce motoru nebo dlouhodobého podtáčení. Takže preventivně ho vyndavat - zbytečné.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od EfineSS » pon led 19, 2015 20:21

Já mám na chipu viz podpis najeto okolo 50 tis km a musím zaklepat žádné problemy nemám. Držím se ale několika zásad. Olej menim po 12 tis, nehonim to studený, při každém tankování liju VIF aditivum, žádný prudký rozjizdeni a žádný podtaceni motoru.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » úte led 20, 2015 16:52

mám taky najeto 40 - 50 tis nikdy jsem nezkoušel pořádně zahrabat co to dá ani před čipem natož teď . Dávám tomu ale asi tak 20 tis kdy to spojka už neunese , tenhle pocit mám při větší akceleraci na 2-3 rychlost už od samého začátku po čipnutí ale pořád drží.Věřím že při větším využití čipu by šla spojka do háje hodně rychle. Olej měním max po 10tis po celou dobu co auto mám.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Šamša » úte led 20, 2015 23:05

Mám na čipu najeto 120 tis. Využívám max. potenciálu a nepřelezu 7l na spotřebě, spojka samozřejmě s pevným setrvákem a odpruženou lamelou. Při rozjezdu musím dávkovat forsáž, jinak to rozhrabu, u 16" gum to není vůbec problém na 17" je to už horší, tam musím už prasit abych dostal kola to prokluzu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od EfineSS » stř led 21, 2015 14:14

To já taky využívám jeho potenciálu, ale raději až na vyšší kvalty. :D
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Davidak79 » stř led 21, 2015 16:49

3-4-5 se to dá dobře využít
mě nešlo ani tak o zvýšení výkonu ale o ten krouťák že se trochu posunul níž. U toho benzínu je to na hov.. , teď je to lepší ale na naftu to nemá :lol: příště jdu do nafty , teda už na tom lehce pracuju. Abych šel ale do benzínového Gtčka musel bych narazit na hodně dobrej kousek za slušnej peníz.
Auto okamžitě čipnu a když to bude nafta dostanu se o kousek menších hodnot než u benzínu.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Pohlud
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob led 24, 2015 12:19

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Pohlud » sob led 24, 2015 12:30

Zdravím nemá někdo zkušenosti s Chipem motoru 1.9dti 72kw ?

Patejl
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř pro 11, 2013 18:19

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Patejl » sob led 24, 2015 13:41

Krovak, EfineSS, Davidak79, Šamša, díky za názory a postřehy :)

Ještě bych se chtěl zeptat na ten EGR filtr, respektive jeho zaslepení. Pokud to tady někdo máte, zajímalo by mně jestli je to opravdu tak poznat na "živosti" motoru, jak píšou. Je k tomu případně nutná nějaká speciální údržba? Díky! :)
Renault Laguna III 2.0 dCi 110kW (r.v. 2007)

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Krovak » sob led 24, 2015 18:05

Pohlud píše:Zdravím nemá někdo zkušenosti s Chipem motoru 1.9dti 72kw ?
Jo, víc to hulí, víc to jede, co dál by tě zajímalo? :D
P.S. na brzdě jsem to neměl, takže netuším, o kolik se navýšil výkon, nicméně proti sériovce tam znatelný nárůst byl. Že musí ven ř.j. a odpájet/přeprogramovat/zapájet EPROM doufám víš?
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Pohlud
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob led 24, 2015 12:19

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Pohlud » sob led 24, 2015 19:29

Jak se říká ,,není dým není zábava,, :D jj o jednotce vim že musí ven,bude mi to dělat borec co to dělá.
Jen mě zajímá jak potom dlouho vydrží ten motor po chipu :-/

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Šamša » sob led 24, 2015 20:53

Neboj vydrží.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od EfineSS » sob led 24, 2015 21:20

Patejl: U těchto motorů obecně s EGR ventilem problém nebývá. Na svém autě mám od koupi najeto skoro 100 tis (celkem asi 202 tis) a neměl jsem potřebu ani důvod do něj vrtat. Na případné zanášení má vliv hned několik věcí, a to méně kvalitní nafta, krátké popojizdeni, časté studene starty, podtaceni a vůbec celkový stav motoru (vstriky, turbo, komprese).
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Krovak » ned led 25, 2015 13:47

Tak jinak, já koupil LI už s čipem, stočenou na 130, tipuju tak z 220tkm. Najezdil jsem minimálně 50tkm, pak na ní najel brácha 40tkm stylem prase. Co se týká motoru tak kašlal na rozvody, po výměně těsnění pod hlavou vrátil starej řemen a jezdí dál. Takže ten motor má najeto minimálně 300tkm a z toho stoprocentně přes 100tkm s čipem.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Rossa08
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: úte črc 02, 2013 16:36
Bydliště: Hranice

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Rossa08 » ned led 25, 2015 17:53

Znamy měl l1 čipnutou, najeto něco přes 700000!! a min. 180000 s čipem, a motor šlapal jako hodinky. Pouze turbo odešlo - neni divu u toho nájezdu, a měnil lamelu na spojce. Před rokem ji prodal a klukovi praskl rozvoďák :-( . Jinak jsem měl taky čiplou lagunu, po měsíci začala klouzat spojka tak jsem vyměnil lamelu a bez problemu :-) narust vykonu velky, spotřeba cca stejna, najeto 250000

Uživatelský avatar
mawerick 81
Experienced member
Příspěvky: 907
Registrován: pát dub 26, 2013 21:11
Bydliště: Žilina Slovensko

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od mawerick 81 » ned led 25, 2015 18:21

aky typ chipu si mal? CO som pozeral, tak niektore firmy ponukaju dva typy chiipov,, prvy na narast krutiaceho a minimalne vykonu, a druhy na narast vykonu.. Mne by stacil aj ten prvy,, ale neviem co s motorom,, podla vsetkeho mam auto ktore byvalo taxikom,,
Ford Mondeo kombi, 2.0 TDCI, Tiptronic, GHIA X, Zetec-S packet.

ex. Renault Laguna
ex. Ford Escort TD
ex. Toyota Celica
ex. 3x Peugeot 405

Rossa08
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: úte črc 02, 2013 16:36
Bydliště: Hranice

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Rossa08 » ned led 25, 2015 18:26

Přesne parametry čipu bohužel nevim, pouze papírový nárust výkonu o 15 procent, ja osobně jsem to nebyl čipovat, byl jsem s vykonem spokojeny :-D mužeš se podivat na firmu profichiptuning v brně, tam mi to dělali ;-)

Patejl
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř pro 11, 2013 18:19

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od Patejl » ned led 25, 2015 23:48

EfineSS --> OK, dík za info. Každopádně, pokud už bych to čipoval (jakože asi budu :) ), tak mě taky zajímalo jestli tam bude znát nějaký výkonnostní rozdíl v nižších rychlostech, případně ve spotřebě, když nechám ten EGR ventil zaslepit.
Renault Laguna III 2.0 dCi 110kW (r.v. 2007)

kemor
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř kvě 08, 2013 11:18

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od kemor » sob led 31, 2015 21:03

Také jsem chtěl si nechat EGR ventil zaslepit (Scenic 2.0 Dci 184 PS/413 nm), ale bylo mi to rozmluveno, že to prakticky nic nepřinese.

becker7914
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: stř úno 22, 2012 09:50

Re: Chip tunning motoru?

Příspěvek od becker7914 » pon úno 02, 2015 14:43

Zdarec chlapi,chcel by som sa Vás niečo opýtať, po prípade mi to vyhovoriť alebo poradiť. Objednal som si novú lagunu grandtour 2.0dci 110kw fap s&s system a chcel by som ju dať chipovať. Lenže, po výbere firmy a jej konzultácií mi bolo povedané, že najrozumnejšie bude, (kedže auto je úplne nové) keď si dokúpim nejakú krabičku.... a len ju pripojím. Viete mi nejakú kvalitnú značku poradiť? Po prípade povedať jej mínusi? Či je to rozumné, dávať niečo také do toho auta? Páči sa mi myšlienka zvýšenia výkona :) ale nerád by som to robil na úkor auta! To sa radšej na to vykašlem. Ďíky za rady :)

Odpovědět

Zpět na „Tuning“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů