Renault Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
myschovip
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned črc 09, 2017 21:50

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od myschovip » úte črc 18, 2017 09:41

vo Svete motoru c. 25/2016 je dlhodoby test Renaultu Megane vo vybave Intens ale s motorom 1.2 TCe, dlhodoby test s motorom 1.6 SCe som zatial nenasiel

tigi2508
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: stř dub 12, 2017 22:03

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od tigi2508 » úte črc 18, 2017 19:10

amat píše:
pon črc 17, 2017 19:14
pedroo píše:
pon črc 17, 2017 18:30
tak já bych si dovolil velmi ale velmi se ohradit k tomu že 1.6 Sce je na dálnici špatný či dokonce uřvaný a nevím co ještě,, tak při 135km-h točí 3800ot, hluk leda od kol při špatném povrchu silnice ..rádio dávám na st.hlasitosti 6- až při 150km-h ! Svezu Tě chceš...
Vozit mě nemusíš, já jsem tím autem jel (ten hluk od kol potvrzuju u všech MIV). Asi mě ale dost dobře nechápeš, já netvrdím, že je ten motor špatný na dálnici. V otáčkách je pak opravdu čiperný. Já jen tvrdím, že podle mých měřítek je už dost slyšet (aby ne kdy ž točí 4000ot. při 130kmh) a cestovat bych takhle 1100km do Ženevy prostě nechtěl, akustická pohoda je klíčový parametr komfortního cestování. Není to auto určené na daleké dálniční přesuny. Ostatně při svižné jízdě po dálnici se navíc dostaneš na nesmyslnou spotřebu.

Aby bylo jasno jak mám nakalibrované měřítka - jezdím opravdu silným 2.0dCi 127kW 380NM, lítám hodně dálky na dálnici. Dálniční rychlosti pro mě nekončí 130kmh, ale teprve začínají s opravdu četnými výlety ke 200kmh - když to situace umožní a je to bezpečné. 2.0dCi je i díky vyvažovacím hřídelím na dálnici absolutně tichá - při 130kmh točí motor 2400ot a prostě o něm nevíš. Ikdyž fičíš 170kmh tak motor vůbec neslyšíš, protože ho přehluší aerodynamický hluk. Takže touto optikou říkám, že SCe se mi na dálnici vůbec nelíbí - stejně jako v předchozích generacích 1.6 16V.

pedroo píše:
pon črc 17, 2017 18:30
a do města ten krouták156NM je fakt dostatečný tedy pokud nejsi ten co vystřelí od semaforu jako první a na dalším zase počkáš na zelenou na ostatním..
Tohle tvrdím taky! Ono tedy SCe umí uspokojit i toho co opravdu rád vystřelí ze semaforu. Jen to chce trochu umu, rychlou ruku na šaltrpáce a "sportovní" a tedy trochu brutální zacházení se spojkou. Pak je dynamika toho auta opravdu slušná.
pedroo píše:
pon črc 17, 2017 18:30
ale ten cenový rozdíl není v motoru dle mého opodstatněný,
Tohle si musí každý zvážit sám, pro někoho je to příplatek velký, někdo prostě chce moderní turbo, takže jej obětuje. Člověk se musí povozit oběma vozy, aby si to mohl srovnat.
pedroo píše:
pon črc 17, 2017 18:30
spotřebu beru jako to co píšou a realitu a to se potom u Tce a jiných podobných rozchází klidně o 1.5-2l to Sce je na tom v tomto lépe to se dá dočíst i v různých testech Auto časopisů..
SCe nemá moc široký rozptyl spotřeby, ať se na to šlape nebo ne, pořád se pohybujeme v relaci 6-7l. To je vlastnost atmosfér. Stejně jako je vlastnost turbomotorů to, že rozptyl spotřeby závisí na práci s plynem. Ten motor umí jet za pět, ale klidně i za devět. Člověk se s tím musí naučit. Ten motor se prostě musí ovládat úplně jinak než atmosféra, jinak majitele vytrestá spotřebou.
Trepes hovadiny vlastnim motor 1,6 Sce pri 130 km/h toci cca 3500-3600 ot./min.Momentalne som na Zeplinskej sirave z Bratislavy som isiel do Rohacov po dialnici,par km po kopcoch v Zapadnych Tatrach,z Oravy po dialnici + okresky na Zemplin spotreba priemer 6,2 l.Po dialnici pohodlna cesta ziadne hucanie motora ani si neuvedomujes tych 3600 ot.Ak chces auto na 4-5 rokov tak 1,2 tce je dobra volba aj ked s rizikom ze sa bude jebkat,ak chces auto na dlhsie 1,6 Sce je lepsia volba moj nazor ja som nadmieru spokojny a to som jazdil uz s kadecim vlastnil som autopozicovnu a kamarat pokracuje v tomto biznise takze mam pristup k autam na porovnanie.
Renault megane grandtour 1,6 SCe Intense,Blue cosmos,Pack Navigacia Plus,poloautomaticka brzda

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » úte črc 18, 2017 20:35

amat píše:
pon črc 17, 2017 17:11
1.5dCi je už od dob Meganu 3 naprosto fenomenální motor. Měli jsme ho i v Laguně 3 a to auto jezdilo fantasticky a za špičkovou spotřebu. V Meganech to opravdu naftu vyrábí. S jeho nejnovější evoluci jsem najel cca 6000km v novém Grand Scenicu kde byl navíc spojený se sedmikvaltovým EDC - tohle je unikátní spojení, žádný jiný Renault jej nemá se sedmikvaltem. I u MIV je spojený výhradně s EDC6. Panečku, to byla jízda - suverénně nejlepší motor a převodovka, kterou můžete v novém Scenicu koupit. Kam se hrabe dCi160!!! Nejen, že ho Mercedes nakupuje, ale snad většina prodaných Aček jezdí s tímto motorem, takže tohle se Mercedesu opravdu vyplatilo.

Jinak já si myslím dokonce i to, že s TCe100 bude jízda příjemnější než s SCe. Píšu to všude - SCe je super motor a buďme rádi, že ho máme v nabídce - poslední atmosféra ever. Nástupce ji už nedostane. Nicméně tento motor uspokojí jen opravdu nenáročného uživatele - a kolik takových je! Takže jsem za tento motor opravdu rád. Nicméně i TCe100 má 175NM dostupných dokonce už při 1500ot. Takový krouťák SCe nevygeneruje nikdy (končí na 156NM), takže městská a meziměstská jízda bude s tímto motorem příjemnější než s SCe. Ke všemu výborný šestikvalt TL4. Papírově vzato má SCe lepší dynamické parametry, ale vždy jich dosahuje za kraválu ve vysokých otáčkách. TCe si hned dole foukne mocných 175NM člověk to vytočí na 2500ot. a už řadí výš. Skoro jako u dieselu, jede tedy krásně a o motoru posádka na palubě vůbec neví. To je zásadní výhoda TCe o které se nikde moc nepíše. Je to holt nová generace motoru. Kdo se s tím naučí jezdit, tak navíc dosáhne spotřeby kterou bude majitel SCe jen závidět. To jsou fakta z praxe. Takže za mě se netřeba bát i TCe100, jede v praxi lépe než SCe.

Jenže - TCe mají vysokou účinnost, takže se hůře zahřívají a zejména v zimě to tedy znamená, že tyto motory jedou déle studené a déle jedou na obohacenou směs. To při krátkých cukačkách po městě vede k tomu, že se olej ředí benzínem a motor se vyloženě trápí. Takže to máme krásně rozdělené - kdo lítá hlavně město, tak pro toho tu je SCe, kdo toho najede víc, tak potom TCe a kdo je vyloženě dálniční letec, tam je doma dCi.
Přesně. Spousta lidí tu 1.6 Sce odsuzuje, ale ne každý jako já jezdí stovkový štreky. Tady u nás na vsi jezdí fabrikanti a ti by se z těch TSI, Tce ap. posrali. Jezdí 10km tam a odpo zpět. Stejně to zkurvili, že nedali možnost připlatit si za 6 M/T. Já měl kdysi 1.6 105ps a byl jsem spokojen. Dnes asi půjdu do 1.6, ale dci. Jsem ňákej rozmazlenej. V Intensu předváděčky už za půl míče.
Renault Mégane Grandtour 103 kw tce EDC Intens černá etoilé.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » úte črc 18, 2017 23:53

1.6dCi je doslova raketa. Motor, který je opravdu neuvěřitelně úsporný. Dokázal jsem s tím jet 100km okruh pod 4l!!!! Přitom dynamika toho auta je doslova dechberoucí. Ten motor se umí tak opřít o krouťák, že jsem fakt zíral. Na dálnici nezná bratra a kopec nekopec umí držet 170kmh jak nic, přitom je spotřeba při takovém jízdním stylu furt do 7l. Neskutečné. Totálně. Když jezdí člověk slušně tak se pohybuje lehce nad 5l. Asi nejlepší diesel jakým jsem kdy jel. Navíc je vysoce kultivovaný a tichoučký. Za mě jednoznačná volba pro Megane IV.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » úte črc 18, 2017 23:58

Ten test ve světu motoru vyšel pro Megana 1.2TCe velmi slušně. Redaktoři to určitě nešetřili, takže výsledná spotřeba je na jejich trochu bezohlednější styl fakt dobrá. My jsme náš okruh zajeli dokonce za 5,3l: http://rnews.cz/?page_id=1781 Je to spotřeba za kterou pojede každý kdo rezignuje na naháněčky a pojede podle předpisů (a se zahřátým motorem). Takže na benzín fakt skvělé, tady nemá 1.6SCe šanci zajet to takto úsporně. Ovšem běda tomu kdo na 1.2TCe začne šlapat, pak dostane vysoko nad spotřebu SCe. Přitom není zde nutné jet pomalu, na dálnici tempomat 130kmh a jede se s větrem o závod. Jde o to, nezrychlovat prudce. Prudší akcelerace jsou u TCe zabijákem spotřeby. Kdo se ovládne, nebude se honit s okolím a na třeba i vysokou rychlost se dostane plynule a "na půl plynu" pojede u TCe za opravdu skvělé hodnoty.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Milrinon
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: úte črc 18, 2017 22:38

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Milrinon » stř črc 19, 2017 09:28

Zdarec! Tak já mám se svým Meganem GC 1,6 SCe v Zenu s paketem design najeto už 7600km a zatím spokojenost, zatím jsme měli jeden problém že se zasekl zámek pravých zadních dveří a nešlo při tom stáhnout okno nadoraz, ale to vyřešili na počkání v servisu (nabídli i přistavení náhradního vozidla, to mi přišlo zbytečné), pak mě ještě malinko vadí že při akceleraci mi něco drnčí v palubce někde pod předním sklem, jinak se zpracovánim a slícováním problém nemám. Další věc co mě trochu vadí je že stěrač mohl stírat vlevo blíž ke sloupku, když fakt leje tak to dost snižuje výhled ve městě.

Jinak s autem dojíždím do práce asi 30 minut po dálnici, nejezdím každý den, tak mě benzin stačí a jezdím 114km/h na tempomatu, točí to 3200 otáček a tu trasu v podstatě jen po dálnici takhle jedu za 5,8l/100, jinak dlouhodobý průměr město, okresky, dálnice (ale pomalu) mám 6,4l/100

Ještě sem se chtěl zeptat, nevíte jestli do těch aut Renault montuje takový ten falešný zvuk motoru? Předtím jsem měl starý leon 1,6 a ten zvuk byl dost jiný, uměl si hezky zařvat, Megane má zvuk takový hluboký, možná je to jen tím dobrým odhlučněním že se do kabiny dostane jen ten hluboký tón... nevím, ale jinak je ten motor fakt tichý :)

Uživatelský avatar
wp.stranky
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: pon kvě 29, 2017 15:02
Bydliště: okr.Humenné

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od wp.stranky » stř črc 19, 2017 10:46

Ještě sem se chtěl zeptat, nevíte jestli do těch aut Renault montuje takový ten falešný zvuk motoru? Předtím jsem měl starý leon 1,6 a ten zvuk byl dost jiný, uměl si hezky zařvat, Megane má zvuk takový hluboký, možná je to jen tím dobrým odhlučněním že se do kabiny dostane jen ten hluboký tón... nevím, ale jinak je ten motor fakt tichý :)
musel by si mať multisence. ten je v autách s motormi tce130 + dci110 a vyššie. skúšal som to na verzii tce130, pri navolení režimu šport. zvuková kulisa motoru bola ostrejšia a aj dynamika bola citeľne lepšia (prepnutie z režimu eco). pri sce to nie je k dispozícii.
Renault Mégane GrandCoupe IV 1.6 SCE 115k, Hnedá Vision; INTENS; Pack Navigácia+; Pack Easy Plus; Design Pack,
Predtým: Daewoo Lanos rv98; 64kW/86 PS > Grand Modus rv08; 55kW/75PS - PREDANÉ
Renault Scenic IV 1.3 160

Lagi
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » stř črc 19, 2017 10:49

Sce ve výbavě má jen tlačítko ECO které k dnesku nevím co pořádně dokáže ušetřit.

Další příjemnou věci v mě výbavě je, že když nechám otevřené okna, tak při dvojstisku zamykani se automaticky zavřou... Což mi v Renaultu tvrdili při koupě auta, tlze tato funkce tam není
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16

Milrinon
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: úte črc 18, 2017 22:38

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Milrinon » stř črc 19, 2017 10:52

To eco si pro dobry pocit zapnu v kolone, ale asi je to naprd :-)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » stř črc 19, 2017 12:23

1.6SCe je obecně tichošlápek, na volnoběh člověk ani neví jestli to běží nebo ne. :-)

Generátor zvuku Renault má, ale pouze když je ve voze R-Link2.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
wp.stranky
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: pon kvě 29, 2017 15:02
Bydliště: okr.Humenné

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od wp.stranky » stř črc 19, 2017 14:10

amat píše:
stř črc 19, 2017 12:23
1.6SCe je obecně tichošlápek, na volnoběh člověk ani neví jestli to běží nebo ne. :-)

Generátor zvuku Renault má, ale pouze když je ve voze R-Link2.
čo myslíš tým generátorom zvuku? vieš v r-link2 nastaviť zvuk, ale iba pre média: prirodzený, naživo, hala.... . ale nič pre kulisu zvuku motora.
Renault Mégane GrandCoupe IV 1.6 SCE 115k, Hnedá Vision; INTENS; Pack Navigácia+; Pack Easy Plus; Design Pack,
Predtým: Daewoo Lanos rv98; 64kW/86 PS > Grand Modus rv08; 55kW/75PS - PREDANÉ
Renault Scenic IV 1.3 160

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » stř črc 19, 2017 15:20

V R-Linku by měla jít stáhnout aplikace R-Sound Effects, ta ti následně nabídne na výběr z asi deseti různých zvuků motoru.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
wp.stranky
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: pon kvě 29, 2017 15:02
Bydliště: okr.Humenné

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od wp.stranky » čtv črc 20, 2017 10:06

amat píše:
stř črc 19, 2017 15:20
V R-Linku by měla jít stáhnout aplikace R-Sound Effects, ta ti následně nabídne na výběr z asi deseti různých zvuků motoru.
dávnejšie som pozeral v r-link2 dostupné aplikácie, ale toto som nenašiel. pozriem teda znovu.
Renault Mégane GrandCoupe IV 1.6 SCE 115k, Hnedá Vision; INTENS; Pack Navigácia+; Pack Easy Plus; Design Pack,
Predtým: Daewoo Lanos rv98; 64kW/86 PS > Grand Modus rv08; 55kW/75PS - PREDANÉ
Renault Scenic IV 1.3 160

danielik82
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: sob dub 15, 2017 23:02

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od danielik82 » čtv črc 20, 2017 13:59

neviete ci a kde sa predavaju na M4 aj vysuvacie ochrany na bocne dvere?
https://www.youtube.com/watch?v=2E9Fgfup9CE&t=0s

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » čtv črc 20, 2017 14:11

Tohle na žádného Renaulta nejde, není to příslušenství, musí to být navrženo přímo výrobcem na konkrétní dveře.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Lagi
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » čtv črc 20, 2017 16:24

Tak po necelých 19 000 km mám špatné tyčky stabilizátorů, "klepou" při projíždění nerovností...
Bude vyřešeno v rámci záruky.
chci koupit - Grand Scenic III (nabídněte)
aktuálně - Škoda Roomster 1.6
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 > Mégane Grandtour IV rv16

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Novotka » čtv črc 20, 2017 20:20

danielik82 píše:
čtv črc 20, 2017 13:59
neviete ci a kde sa predavaju na M4 aj vysuvacie ochrany na bocne dvere?
https://www.youtube.com/watch?v=2E9Fgfup9CE&t=0s
Fuj to byla přeci Skodovka.
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
wp.stranky
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: pon kvě 29, 2017 15:02
Bydliště: okr.Humenné

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od wp.stranky » pát črc 21, 2017 20:15

amat píše:
stř črc 19, 2017 15:20
V R-Linku by měla jít stáhnout aplikace R-Sound Effects, ta ti následně nabídne na výběr z asi deseti různých zvuků motoru.
dalo sa to stiahnuť už dávnejšie. ale bolo to asi iba pre clio gt. pre rlink2 už takéto niečo nie je.
Renault Mégane GrandCoupe IV 1.6 SCE 115k, Hnedá Vision; INTENS; Pack Navigácia+; Pack Easy Plus; Design Pack,
Predtým: Daewoo Lanos rv98; 64kW/86 PS > Grand Modus rv08; 55kW/75PS - PREDANÉ
Renault Scenic IV 1.3 160

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » sob črc 22, 2017 01:34

My tu aplikaci máme normálně v R-Linku1 u Laguny 3. Matně pamatuju, že jsem ji snad viděl i ve storu nového Espace, u dalších modelů jsem po tom už nepátral, tak nevím jestli to náhodou nestáhli.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

skyver
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: pát črc 21, 2017 22:25

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od skyver » sob črc 22, 2017 07:35

amat píše:
sob črc 22, 2017 01:34
My tu aplikaci máme normálně v R-Linku1 u Laguny 3. Matně pamatuju, že jsem ji snad viděl i ve storu nového Espace, u dalších modelů jsem po tom už nepátral, tak nevím jestli to náhodou nestáhli.
U R-linku 2 to ve storu nemam. Vlastne v tom storu nejsou temer zadny aplikac :D Jen samy blbosti krome map.
Renault Megane Grandtour IV 1.5 dci EDC

skyver
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: pát črc 21, 2017 22:25

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od skyver » sob črc 22, 2017 07:46

Tak jsem si taky koupil M4 lehce zanovniho.

Pali me stejne veci jak vas:
- pri jemnem brzdeni lehce piskaji brzdy
- FM radio prakticky k nicemu, spatny prijem. Zlaty scenic2
- ostrikovace, ktere jsou spis na okrasu

Jinak jsem ale spokojen. Mam 1,5dci EDC

Nema nekdo tu zraloci antenu misto prutu? Neni s ni prijem lepsi?

A mam v aute jen zadni senzory, propojene s R-Linkem. Docela bych rad i predni, dle ceniku tam za cca 5500 (bez prace) jde dodelat predni senzor. To je ale jen piskajici blbost, nepropojena se systemem vozu. Byl bych radsi kdyby se tam dala dodelat varianta propojena primo s rlinkem.
Renault Megane Grandtour IV 1.5 dci EDC

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » pon črc 24, 2017 08:43

myschovip píše:
úte črc 18, 2017 09:41
vo Svete motoru c. 25/2016 je dlhodoby test Renaultu Megane vo vybave Intens ale s motorom 1.2 TCe, dlhodoby test s motorom 1.6 SCe som zatial nenasiel
Ten test Megana Tce 130 v roce 2016 začal. Skončil letos na jaře po více než 30 k. Bez ztráty kytičky se spotřebou 6.2l a 144 ps a nějak 220 Nm na brzdě. Mimochodem vzali na brzdu Kia rio 1.0 88kw 171Nm a naměřili přes 95kw a DOKONCE 211Nm... Tzn., že dobrá potrava, Verva plus VIF a zajetí i z Trabanta udělá M3 :)
Renault Mégane Grandtour 103 kw tce EDC Intens černá etoilé.

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » pon črc 24, 2017 08:52

amat píše:
úte črc 18, 2017 23:58
Ten test ve světu motoru vyšel pro Megana 1.2TCe velmi slušně. Redaktoři to určitě nešetřili, takže výsledná spotřeba je na jejich trochu bezohlednější styl fakt dobrá. My jsme náš okruh zajeli dokonce za 5,3l: http://rnews.cz/?page_id=1781 Je to spotřeba za kterou pojede každý kdo rezignuje na naháněčky a pojede podle předpisů (a se zahřátým motorem). Takže na benzín fakt skvělé, tady nemá 1.6SCe šanci zajet to takto úsporně. Ovšem běda tomu kdo na 1.2TCe začne šlapat, pak dostane vysoko nad spotřebu SCe. Přitom není zde nutné jet pomalu, na dálnici tempomat 130kmh a jede se s větrem o závod. Jde o to, nezrychlovat prudce. Prudší akcelerace jsou u TCe zabijákem spotřeby. Kdo se ovládne, nebude se honit s okolím a na třeba i vysokou rychlost se dostane plynule a "na půl plynu" pojede u TCe za opravdu skvělé hodnoty.
Na youtube jsem někdě natrefil na docela zajímavej test od Poláků, nějak Tce 130 consumption, kde jedou dlouhodobě konstantně různýma rychlostma s kamerou na okamžitou spotřebu. Nevím už jestli byla zajetá, ale ta spotřeba byla super.
Renault Mégane Grandtour 103 kw tce EDC Intens černá etoilé.

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » pon črc 24, 2017 11:18

amat píše:
úte črc 18, 2017 23:58
Ten test ve světu motoru vyšel pro Megana 1.2TCe velmi slušně. Redaktoři to určitě nešetřili, takže výsledná spotřeba je na jejich trochu bezohlednější styl fakt dobrá. My jsme náš okruh zajeli dokonce za 5,3l: http://rnews.cz/?page_id=1781 Je to spotřeba za kterou pojede každý kdo rezignuje na naháněčky a pojede podle předpisů (a se zahřátým motorem). Takže na benzín fakt skvělé, tady nemá 1.6SCe šanci zajet to takto úsporně. Ovšem běda tomu kdo na 1.2TCe začne šlapat, pak dostane vysoko nad spotřebu SCe. Přitom není zde nutné jet pomalu, na dálnici tempomat 130kmh a jede se s větrem o závod. Jde o to, nezrychlovat prudce. Prudší akcelerace jsou u TCe zabijákem spotřeby. Kdo se ovládne, nebude se honit s okolím a na třeba i vysokou rychlost se dostane plynule a "na půl plynu" pojede u TCe za opravdu skvělé hodnoty.
https://youtu.be/Srx6AIXpKZU
https://youtu.be/fJLwgRG2k1I
https://youtu.be/xzJP7squju4
Za mě super.
Renault Mégane Grandtour 103 kw tce EDC Intens černá etoilé.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » pon črc 24, 2017 12:09

Možná jsem to nenapsal úplně srozumitelně - potvrzoval jsem, že TCe se umí dostat na spotřebu o které si SCe může nechat jen zdát. Spotřeba tohoto motoru je vážně skvělá, jen se s tím chce naučit jezdit.

Jinak na tyto videa pozor, spotřebu nelze posuzovat takto ustálenou rychlostí na nějaké dálnici. Vždy totiž extrémně záleží na povětrnostních podmínkách, okolní teplotě a taky tom, že ačkoliv se daný úsek zdá rovný, může být mírně do kopce nebo naopak. Klidně s větrem v zádech pojedete za 4,1l a druhý den bude foukat protivítr a budete mít 6,1l. U dieselů se třeba do spotřeby zásadně promítá i stav zaplnění filtru pevných částic.

Nejlepší je mít danou trasu, kterou si pro srovnání zajíždíte vždy stejným jízdním stylem a ideálně obsahuje všechny běžné typy silnic. My máme takovou trasu a vždy když testujeme nějaké auto, tak okruh zajíždíme. Vždy stejným stylem, vždy s přísným dodržováním pravidel, takže se mezi jednotlivými vozy dá srovnávat, protože jsme se snažili co nejvíce sjednotit podmínky: http://rnews.cz/?page_id=1781

Pak tam vyplývají velmi zajímavé srovnání, třeba právě 1.6 16V v Meganu 2 (je to jiný motor než SCe, ale spotřeba bude +- stejná) v porovnání s Meganem 4 TCe130, jasně se ukazuje jak je moderní TCe úspornější - o dost! Nebo třeba 3.0V6 v L2 versus Megane GT 1.6TCe - stejná pohádka, motory mají stejný výkon, stejný krouťák, ale spotřeba se liší doslova brutálně. A rozhodně zde nejde argumentovat - nojo, dyť je to šestiválec to nejde srovnávat. Na to říkám kategoricky, že jde! Když mají motory stejný výkon a dokonce i krouťák tak prostě není o čem a patří do stejné kategorie.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů