Renault Megane IV

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3764
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » čtv črc 13, 2017 18:57

Ale nenech si vzít radost z nového auta. Neexistuje krásnější sedan než je Grancoupé. Motor 1.6SCe je výborný do města (lepší než TCe, protože to nesnáší krátké jízdy), na dálnici je to sice mizérie, ale tam ten motor prostě není doma, od toho tady jsou TCe. Klidného řidiče SCe uspokojí. Rachocení převodovky se neboj, je to vlastnost (navíc někomu to dělá víc, někomu míň, někomu skoro vůbec) a nehrozí to zkrácením životnosti.
Laguna III liftback IP, 2.0dCi 127kW, 2009, 280 000km

Dále doma:
Laguna III GrandTour Dynamique, 2.0dCi 110kW Energy S&S, 2014, 50 000km
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 130 000km
Laguna II liftback IP, 1.9dCi 88kW, 2001, 370 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 135 000km

Novinky ze světa Renault: Renault News

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

kamil208
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: sob srp 13, 2011 12:22

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od kamil208 » čtv črc 13, 2017 19:43

ano,za ty penize neexistuje krasnejsi sedan na trhu, to mas pravdu. Ale musim se na nej divat z metrove vzdalenosti :D ...nesmirim se s tim,jake ma nedostaky, budu to resit...nekupoval jsem stocenou plecku za 20tis z bazaru. Kdyz dokazou udelat Thalii bez optickych vad ( dnes jsem si jednu prohlidnul),tak nechapu ze to takhle odflakli u jednou tak drazsiho auta...

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3764
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » čtv črc 13, 2017 20:10

V tom případě běž do nich a nenechej se odradit. Renault to umí udělat dobře, tak ať se kluci snaží.
Laguna III liftback IP, 2.0dCi 127kW, 2009, 280 000km

Dále doma:
Laguna III GrandTour Dynamique, 2.0dCi 110kW Energy S&S, 2014, 50 000km
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 130 000km
Laguna II liftback IP, 1.9dCi 88kW, 2001, 370 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 135 000km

Novinky ze světa Renault: Renault News

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Renaulťák
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Renaulťák » pát črc 14, 2017 21:31

Jiz jsem si myslel, ze jsem pochopil zvyklosti naseho regionu, co se tyka praciho prasku. Pereme na vyssi teploty a take mame jine slozeni skvrn. Samozrejme, ze mame jine skvrny, kdyz k nam dodavaji jinak slozene potravin. Z toho mi vychazi, ze nam musi dodavat i jine pracky, protoze by s nasim praskem na vyssi teploty nemecka s nizsi teplotou neoprala. To zatim nikdo nezkoumal. Myslel jsem ze tim se kruh uzavrel. Ted mi do toho zase nezapada dalsi zvyklost na mene kvalitni prevodovky a jinak licovane kastle.
Praci prasky maj levnejsi, potraviny maj taky levnejsi, pracky nevim, nase vsak musi zrat vic, protoze musi prat na vyssi teploty.
Panove, zacnete konecne menit nase zvyklosti, nebo se z tech sr&cek nikdy nevyhrabeme.
A to nas v budoucnu jeste cekaji kvalitnejsi vyrobky s delsi zivotnosti a levneji opravitelne. Co s tema prachama budeme delat. Predstavte si, ze misto komplet stahovacky vam u Renaulta vymeni plastove unasece za par centu.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza

Spartakus
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob kvě 13, 2017 09:33

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Spartakus » sob črc 15, 2017 11:32

kamil208 píše:
stř črc 12, 2017 21:34
zdravim vsechny,
mam motor1.6sce, stari auta 3 mes., najezd 4600km. Zacinam pozorovat jev hodny 10let stareho auta s najezdem 200tis. km - docela osklive chrasteni spojkoveho loziska, po seslapnuti pedalu spojky prestane. Dnes navstiven aut.servis, technikovi, mimo dalsich zavad (rozepisi je v sekci Grandcoupe) jsem to ukazal, jeho stanovisko : to je normalni,pane, Renault u M4 pry opet zacal pouzivat spojkove lozisko (u M3 bylo jine) stejne jako u Dacie, a tam se pry vzhledem k cene neni mozne divit ze je drobet hlucnejsi. Dalsi podivny zvuk vydava asi palivove cerpadlo- je to takovy hvizd pripominajici vysokofrekvencni pistalku pro psy. Duvod dle technika, proc to vnimam, je pry ze motory 1.6sce jsou velice tiche.
Chtel bych se proto zeptat jestli pozorujete tyto jevy taky, me to u noveho auta normalni neprijde.

Zdravím. Mám od února 2017 Grandtoura 1,6 SCE benzín, nyní najeto 5.000 km. Od počátku se objevuje za jízdy, když má zařazený rychlostní stupeň i bez přidání plynu, od motoru podružný zvuk, něco jako když je motor podtočený v nízkých otáčkách a přidá se plyn bez přeřazení, ozývá se však i ve vyšších otáčkách při vyšších rychlostech. Původně jsem si myslel, že pokud najedu více km, tak to po zajetí přestane ale nestalo se. Když stojím a je motor spuštěný, tak nic. Pokud zařadím a rozjedu se, tak ten zvuk začne, je to souvislý zvuk, jak říká manželka takové prdění. Když jedu se zařazením rychlostním stupněm bez plynu, tak je slyšet, sešlápnu spojku přestane, pustím spojku a opět je to slyšet. Zatlačím na plynový pedál řekl bych, že se zvuk maličko zvýší. Není to nic strašnýho ale každý zvuk, který nemá být mi vadí a chtěl bych to vyřešit. V Renaultu mi říkali, že to nic není a že to zkoušeli u Dacie Daster a tam je to prý horší. JInak jsem s autem spokojený. Tak mě napadlo jestli to nemůže být taky tím ložiskem a jestli se to dá odstranit.

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » ned črc 16, 2017 09:51

Když se člověk podívá objektivně na ty výkony, překvapivě má atmosféra Sce 115 blízko k Tce 130. A s tou s EDC je dokonce srovnatelný zatímco Tce100 nějak pokulhává. Jěště chci připomenou vytrvalostní test ve Světě motorů, kde na brzdě naměřili Tce dokonce 144 koníků. Myslím, že na zajetí a používání 100 oktanových benzínů plus aditiv (neplést si aditiva s oktany) záleží. Teď jsem na Autobild.de četl vytrvalostní test Golf 1.4 TSI 110kw (Dauertest a možno číst grátis) a můžete se mrknout jak vypadá přímovstřikáč po víc než 100 tis. km když tam nelejou český sračky.

myschovip
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned črc 09, 2017 21:50

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od myschovip » pon črc 17, 2017 13:14

tak, auticko je objednane, uz sa ho neviem dockat :)
zaujima ma ale odpoved na pre vas mozno banalnu otazku ale ako spravne sa zabehuje agregat? (zobral som 1.6 SCe)
nikdy som uplne nove auto nemal, preto sa pytam (otacky, kolko oktanovy benzin, vzdialenost atd.)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3764
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » pon črc 17, 2017 13:32

Ranndy píše:
ned črc 16, 2017 09:51
Když se člověk podívá objektivně na ty výkony, překvapivě má atmosféra Sce 115 blízko k Tce 130. A s tou s EDC je dokonce srovnatelný zatímco Tce100 nějak pokulhává.
Tohle může napsat jen člověk, který s oběma auty nejel. Já ano a proto ti můžu říct, že je to absolutní nesmysl. SCe 115 se nemůže s TCe130 rovnat ani omylem. Nemůžeš se dívat na papírové hodnoty, ty totiž nezohledňují co zažiješ na palubě. Zatímco TCe130 působí dojmem opravdu velmi dynamické motorizace, kdy máš pod nohou prakticky neustále 200NM (pocitově působí jako dvoulitr). S tímto motorem se tedy dá jezdit skoro jako s dieselem, který není třeba pro ekojízdu vůbec vytáčet a přesto jedeš rychle - když se trochu snažíš, dokážeš jet za spotřebu, kterou s SCe uděláš jen při asketickém jízdním režimu a kdo ví, jestli vůbec. Při potřebě svižné jízdy musíš SCe hnát do otáček kdy je v autě opravdu hluk od motoru a pak to aspoň jakž takž jede. Tohle TCe130 vůbec nezná, pro dynamické svezení nejsou vůbec vysoké otáčky potřeba - navíc i vytočený motor není tolik slyšet. A doslova kruciální rozdíly pak nastanou na dálnici. Zatímco SCe při 130kmh jede freneticky vytočená ke 4000ot. akusticky to vypadá jako kdyby motor seděl mezi posádkou. TCe130 je na dálnici jako doma, má skvělou přesnou převodovku TL4 (na rozdíl od trochu humpolácké JR5 u SCe) a při 130kmh díky delší šestce točí 2700ot. O motoru člověk vůbec neví, na palubě naprosté ticho a spotřeba krásná.

SCe se nemůže měřit s žádnými turbomotory, je to prostě jiný atmosférický starý svět. Ale buďme za něj rádi, na západě se nenabízí a nenáročným řidičům tento motor udělá radost. Navíc TCe nemá rádo krátké studené jízdy po městě, na takové použití je SCe mnohem vhodnější.
Laguna III liftback IP, 2.0dCi 127kW, 2009, 280 000km

Dále doma:
Laguna III GrandTour Dynamique, 2.0dCi 110kW Energy S&S, 2014, 50 000km
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 130 000km
Laguna II liftback IP, 1.9dCi 88kW, 2001, 370 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 135 000km

Novinky ze světa Renault: Renault News

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Lagi
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » pon črc 17, 2017 14:10

myschovip píše:
pon črc 17, 2017 13:14
tak, auticko je objednane, uz sa ho neviem dockat :)
zaujima ma ale odpoved na pre vas mozno banalnu otazku ale ako spravne sa zabehuje agregat? (zobral som 1.6 SCe)
nikdy som uplne nove auto nemal, preto sa pytam (otacky, kolko oktanovy benzin, vzdialenost atd.)
já zajížděl prvních 1000km velmi jemně nevytáčet ani nepodtáčet, po dálnici jsem nepřekročil 110km/h... různé trasy i dlouhé i krátké, po 1000km jsem sem tam na dálnici vytočil až na 130 km/h :-) ... ale dá se říci, že jsem plně motor protáhl až kolem 3000km ... benzín takový mix i prémiovější palivo i klasiku, nénikdy z nějaké neznáme pumpy).
Renault Mégane Grandtour IV 1.6 SCE 115k, ZEN, park.senzory F+R, vyhřívané sedačky, LPG Landi Renzo EVO + JLM
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 >

Lagi
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » pon črc 17, 2017 14:13

K těm TCe ano má to něco do sebe, mě i půjčená oturbena fábia připadal na první moment jako střela když se naložila tak už to bylo horší...
Já jsem velmi rád za atmosféru do které jsem mohl vrazit LPG, nebýt toho motoru tak jsem nejspíše i minulé generace i30 s 1.6MPI...
pro klidné řidiče kteří mají i dost krátkých tras je sce ideální motor...
Renault Mégane Grandtour IV 1.6 SCE 115k, ZEN, park.senzory F+R, vyhřívané sedačky, LPG Landi Renzo EVO + JLM
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 >

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » pon črc 17, 2017 16:54

Klíd. Já netvrdím, že 130 Tce, která při dobrým zajetí může mít 144 ps je stejná jako 1.6 Sce. Tady byl dotaz na 100 Tce. Mimochodem dobře jsem si zajel 1.6 105 ps Toyotu a jezdila jako z praku. Měla stejnej problém jako 1.6 Sce. Pětikvalt. Jinak přítelkyně má 1.5 diesel a ten snad tu naftu vyrábí. Ne nadarmo ho dává Mercedes.

myschovip
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned črc 09, 2017 21:50

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od myschovip » pon črc 17, 2017 17:02

Ranndy:
pises, ze si si dobre zajel motor 1.6, zaujima ma ako konkretne, nato smerovala moja otazka vyssie

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3764
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » pon črc 17, 2017 17:11

1.5dCi je už od dob Meganu 3 naprosto fenomenální motor. Měli jsme ho i v Laguně 3 a to auto jezdilo fantasticky a za špičkovou spotřebu. V Meganech to opravdu naftu vyrábí. S jeho nejnovější evoluci jsem najel cca 6000km v novém Grand Scenicu kde byl navíc spojený se sedmikvaltovým EDC - tohle je unikátní spojení, žádný jiný Renault jej nemá se sedmikvaltem. I u MIV je spojený výhradně s EDC6. Panečku, to byla jízda - suverénně nejlepší motor a převodovka, kterou můžete v novém Scenicu koupit. Kam se hrabe dCi160!!! Nejen, že ho Mercedes nakupuje, ale snad většina prodaných Aček jezdí s tímto motorem, takže tohle se Mercedesu opravdu vyplatilo.

Jinak já si myslím dokonce i to, že s TCe100 bude jízda příjemnější než s SCe. Píšu to všude - SCe je super motor a buďme rádi, že ho máme v nabídce - poslední atmosféra ever. Nástupce ji už nedostane. Nicméně tento motor uspokojí jen opravdu nenáročného uživatele - a kolik takových je! Takže jsem za tento motor opravdu rád. Nicméně i TCe100 má 175NM dostupných dokonce už při 1500ot. Takový krouťák SCe nevygeneruje nikdy (končí na 156NM), takže městská a meziměstská jízda bude s tímto motorem příjemnější než s SCe. Ke všemu výborný šestikvalt TL4. Papírově vzato má SCe lepší dynamické parametry, ale vždy jich dosahuje za kraválu ve vysokých otáčkách. TCe si hned dole foukne mocných 175NM člověk to vytočí na 2500ot. a už řadí výš. Skoro jako u dieselu, jede tedy krásně a o motoru posádka na palubě vůbec neví. To je zásadní výhoda TCe o které se nikde moc nepíše. Je to holt nová generace motoru. Kdo se s tím naučí jezdit, tak navíc dosáhne spotřeby kterou bude majitel SCe jen závidět. To jsou fakta z praxe. Takže za mě se netřeba bát i TCe100, jede v praxi lépe než SCe.

Jenže - TCe mají vysokou účinnost, takže se hůře zahřívají a zejména v zimě to tedy znamená, že tyto motory jedou déle studené a déle jedou na obohacenou směs. To při krátkých cukačkách po městě vede k tomu, že se olej ředí benzínem a motor se vyloženě trápí. Takže to máme krásně rozdělené - kdo lítá hlavně město, tak pro toho tu je SCe, kdo toho najede víc, tak potom TCe a kdo je vyloženě dálniční letec, tam je doma dCi.
Laguna III liftback IP, 2.0dCi 127kW, 2009, 280 000km

Dále doma:
Laguna III GrandTour Dynamique, 2.0dCi 110kW Energy S&S, 2014, 50 000km
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 130 000km
Laguna II liftback IP, 1.9dCi 88kW, 2001, 370 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 135 000km

Novinky ze světa Renault: Renault News

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

pedroo
Advanced member
Příspěvky: 436
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od pedroo » pon črc 17, 2017 18:30

tak já bych si dovolil velmi ale velmi se ohradit k tomu že 1.6 Sce je na dálnici špatný či dokonce uřvaný a nevím co ještě,, tak při 135km-h točí 3800ot, hluk leda od kol při špatném povrchu silnice ..rádio dávám na st.hlasitosti 6- až při 150km-h ! Svezu Tě chceš... a do města ten krouták156NM je fakt dostatečný tedy pokud nejsi ten co vystřelí od semaforu jako první a na dalším zase počkáš na zelenou na ostatním.. já mám taky ledas co odježděno netvrdím že Tce 100 je špatný ale ten cenový rozdíl není v motoru dle mého opodstatněný, no Tce 130 je výkonově opravdu jinde, ale to při ročním nájezdu cca 10-12tis.km nedává moc smysl... ty koně musí jezdit.. spotřebu beru jako to co píšou a realitu a to se potom u Tce a jiných podobných rozchází klidně o 1.5-2l to Sce je na tom v tomto lépe to se dá dočíst i v různých testech Auto časopisů..
Megane III 1.6.74 kW,100k,Expresion,R.v.2012, šedá casiopéé... JIŽ PRODANÝ
tel.60315329

10.2016- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.6Sce

Uživatelský avatar
Stowik
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: úte srp 26, 2008 17:32
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Stowik » pon črc 17, 2017 18:41

K tomu zajetí nového motoru ...
Cirka před týdnem jsem hledal informace o zajíždění nového auta (to čekání je děsný, už sem přečet oba manuály, jak pro auto tak i pro r-link).

Desatero pro správné zajetí nového motoru (výcuc z www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu)
  1. Nenechávejte běžet studený motor déle než tři minuty na volnoběh, ale ohřejte jej na provozní teplotu klidnou jízdou!
  2. Během prvních 1000 km nevytáčejte benzinový motor nad 3500 ot./min, diesel na více než 2500 ot./min!
  3. S nízkými otáčkami to nepřehánějte a udržujte motor ve středním pásmu. Podtáčení mu škodí nejen v záběhu, ale i po zajetí.
  4. Po ujetí cca 1000 km vyměňte olej včetně filtru!
  5. Při nájezdu od 1000 do 2000 km postupně a v kratších intervalech zvyšujte otáčky a zatížení!
  6. Nejezděte ustálenou rychlostí, ale tempo střídejte, aby se komponenty zaběhly v nejrůznějších rychlostech a při různém teplotním zatížení!
  7. V průběhu zajíždění brzděte a akcelerujte plynule, vyvarujte se razantních změn!
  8. V případě přeplňovaného agregátu nechte motor po větší zátěži před zhasnutím pár vteřin vydýchat na volnoběh! To platí i po zajetí.
  9. Prvních 2000 km netahejte za autem přívěs!
  10. Po zajetí, tedy cca od 2000 km, využívejte celý rozsah provozních otáček. Nebojte se motor občas pořádně prohnat, aby se stačil průběžně vypalovat od usazenin.
Stávající: Laguna II GrandTour 1.9dci 88kW 2002 Privilege
Objednáno: Megane IV GrandTour TCE130 Intens
Žádné práce se nebojím, klidně si i vedle ní lehnu. :-D
Neboť není umění přijít servanej z práce, to umí každej blb.
Umění je vracet se z práce odpočatej a přitom mít vyděláno.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3764
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » pon črc 17, 2017 19:14

pedroo píše:
pon črc 17, 2017 18:30
tak já bych si dovolil velmi ale velmi se ohradit k tomu že 1.6 Sce je na dálnici špatný či dokonce uřvaný a nevím co ještě,, tak při 135km-h točí 3800ot, hluk leda od kol při špatném povrchu silnice ..rádio dávám na st.hlasitosti 6- až při 150km-h ! Svezu Tě chceš...
Vozit mě nemusíš, já jsem tím autem jel (ten hluk od kol potvrzuju u všech MIV). Asi mě ale dost dobře nechápeš, já netvrdím, že je ten motor špatný na dálnici. V otáčkách je pak opravdu čiperný. Já jen tvrdím, že podle mých měřítek je už dost slyšet (aby ne kdy ž točí 4000ot. při 130kmh) a cestovat bych takhle 1100km do Ženevy prostě nechtěl, akustická pohoda je klíčový parametr komfortního cestování. Není to auto určené na daleké dálniční přesuny. Ostatně při svižné jízdě po dálnici se navíc dostaneš na nesmyslnou spotřebu.

Aby bylo jasno jak mám nakalibrované měřítka - jezdím opravdu silným 2.0dCi 127kW 380NM, lítám hodně dálky na dálnici. Dálniční rychlosti pro mě nekončí 130kmh, ale teprve začínají s opravdu četnými výlety ke 200kmh - když to situace umožní a je to bezpečné. 2.0dCi je i díky vyvažovacím hřídelím na dálnici absolutně tichá - při 130kmh točí motor 2400ot a prostě o něm nevíš. Ikdyž fičíš 170kmh tak motor vůbec neslyšíš, protože ho přehluší aerodynamický hluk. Takže touto optikou říkám, že SCe se mi na dálnici vůbec nelíbí - stejně jako v předchozích generacích 1.6 16V.

pedroo píše:
pon črc 17, 2017 18:30
a do města ten krouták156NM je fakt dostatečný tedy pokud nejsi ten co vystřelí od semaforu jako první a na dalším zase počkáš na zelenou na ostatním..
Tohle tvrdím taky! Ono tedy SCe umí uspokojit i toho co opravdu rád vystřelí ze semaforu. Jen to chce trochu umu, rychlou ruku na šaltrpáce a "sportovní" a tedy trochu brutální zacházení se spojkou. Pak je dynamika toho auta opravdu slušná.
pedroo píše:
pon črc 17, 2017 18:30
ale ten cenový rozdíl není v motoru dle mého opodstatněný,
Tohle si musí každý zvážit sám, pro někoho je to příplatek velký, někdo prostě chce moderní turbo, takže jej obětuje. Člověk se musí povozit oběma vozy, aby si to mohl srovnat.
pedroo píše:
pon črc 17, 2017 18:30
spotřebu beru jako to co píšou a realitu a to se potom u Tce a jiných podobných rozchází klidně o 1.5-2l to Sce je na tom v tomto lépe to se dá dočíst i v různých testech Auto časopisů..
SCe nemá moc široký rozptyl spotřeby, ať se na to šlape nebo ne, pořád se pohybujeme v relaci 6-7l. To je vlastnost atmosfér. Stejně jako je vlastnost turbomotorů to, že rozptyl spotřeby závisí na práci s plynem. Ten motor umí jet za pět, ale klidně i za devět. Člověk se s tím musí naučit. Ten motor se prostě musí ovládat úplně jinak než atmosféra, jinak majitele vytrestá spotřebou.
Laguna III liftback IP, 2.0dCi 127kW, 2009, 280 000km

Dále doma:
Laguna III GrandTour Dynamique, 2.0dCi 110kW Energy S&S, 2014, 50 000km
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 130 000km
Laguna II liftback IP, 1.9dCi 88kW, 2001, 370 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 135 000km

Novinky ze světa Renault: Renault News

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3764
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » pon črc 17, 2017 19:19

K tomu zajíždění jen dodám, že je blbost měnit olej a filtr po 1000km. To je moc brzy, obecně se doporučuje olej vyměnit po 5000km. Jinak po osobních zkušenostech můžu říct, že si motory opravdu sednou až mezi 10 - 15 000km. Po této porci výrazněji klesne spotřeba a motor trochu ožije.
Laguna III liftback IP, 2.0dCi 127kW, 2009, 280 000km

Dále doma:
Laguna III GrandTour Dynamique, 2.0dCi 110kW Energy S&S, 2014, 50 000km
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 130 000km
Laguna II liftback IP, 1.9dCi 88kW, 2001, 370 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 135 000km

Novinky ze světa Renault: Renault News

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Lagi
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: pát lis 05, 2010 01:56
Bydliště: okr.Karviná

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Lagi » pon črc 17, 2017 22:00

Že si motor sedá mezi 10-15 tkm začíná žít, na tom něco bude, já už mám najeto 19 tkm a poslední měsíc pozoruji, že motor sviha ziveji, dokonce kolikrát koukám, zda nejedu na benzín místo lpg.
Renault Mégane Grandtour IV 1.6 SCE 115k, ZEN, park.senzory F+R, vyhřívané sedačky, LPG Landi Renzo EVO + JLM
bejvávalo: S120L rv80 > S125M rv87 > Megane rv97 > Rover 114 rv96 > Primera rv00 > C5 rv01 > Mondeo rv01 > Primera rv03 > Picasso rv03 > BMW 530d rv99 > C5 rv04 >

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3764
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » pon črc 17, 2017 22:07

To jsou letite zkusenosti :)
Laguna III liftback IP, 2.0dCi 127kW, 2009, 280 000km

Dále doma:
Laguna III GrandTour Dynamique, 2.0dCi 110kW Energy S&S, 2014, 50 000km
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 130 000km
Laguna II liftback IP, 1.9dCi 88kW, 2001, 370 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 135 000km

Novinky ze světa Renault: Renault News

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

myschovip
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: ned črc 09, 2017 21:50

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od myschovip » pon črc 17, 2017 22:17

a co sa paliva tika, pri zabehovani sa smie sem tak dat aj nejaky ten 100 oktan? alebo striktne dodrziavat predpisane palivo vyrobcom?

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3764
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od amat » pon črc 17, 2017 22:44

Striktne predepsane palivo, 100 oktanovy benzin by mohl ten motor rozezrat.
Laguna III liftback IP, 2.0dCi 127kW, 2009, 280 000km

Dále doma:
Laguna III GrandTour Dynamique, 2.0dCi 110kW Energy S&S, 2014, 50 000km
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 130 000km
Laguna II liftback IP, 1.9dCi 88kW, 2001, 370 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 135 000km

Novinky ze světa Renault: Renault News

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 3660
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od kotasekh » úte črc 18, 2017 07:14

:D. A aby to neublizilo i prevodovce ;).
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 265 000km

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » úte črc 18, 2017 09:12

myschovip píše:
pon črc 17, 2017 17:02
Ranndy:
pises, ze si si dobre zajel motor 1.6, zaujima ma ako konkretne, nato smerovala moja otazka vyssie
[/quote

Tak v servisním návodu pro tuhle 1.6 atmosféru bylo prvních 2 000km držet motor mezi 2 až 4 tis. ot. Malá životní zkušenost. Tvhýně (svokra) si koupila funglovku Felicii a jezdila 70km/h na pětku i do kopce. Výsledkem po 30 000km byla rubikova kostka se zvukem vylágrovanýho dieselu. A i když nebudeš mít přímovstřik, tak těch pác centů obětuj a VIFku tam dávej. Dělám to léta a není náhoda, že mám motory jak v ruským zilu. (sejčas mám desátý auto).

Ranndy
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned črc 16, 2017 09:40

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Ranndy » úte črc 18, 2017 09:17

amat píše:
pon črc 17, 2017 19:19
K tomu zajíždění jen dodám, že je blbost měnit olej a filtr po 1000km. To je moc brzy, obecně se doporučuje olej vyměnit po 5000km. Jinak po osobních zkušenostech můžu říct, že si motory opravdu sednou až mezi 10 - 15 000km. Po této porci výrazněji klesne spotřeba a motor trochu ožije.
Nejlepší je si přečíst test Megana ve Světě motorů, kde ho měli na dlouhodobý test. Nejnižší spotřebu měl až při 30 000km. Asi 6.2l. (redaktorových, tj. jako prase). Začali na 7.5l.

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1108
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od septim » úte črc 18, 2017 09:19

Všetko je to pekné o motore Tce, len keby som tam mohol dať LPG, za 100.000km som usetril na LPG 5000€...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 97.000km, 7,5L LPG Tartarini

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host