Po výměně baterie nestartuje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.
Odpovědět
fishbet
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv črc 16, 2020 17:33

Po výměně baterie nestartuje

Příspěvek od fishbet » úte črc 25, 2023 16:23

Popíšu to celé. Je to Clio 1,2 16V benzín. Auto je 8 let staré, baterka původní. Nastartovalo normálně a po ujetí cca 30km přestalo jet a hlásilo zkontrolovat vstřikování, asistenta rozjezdu do kopce, brzdový systém a ESC (to je ESP). Startér točil, ale nechytlo, po 4-5 pokusech (krátkých, do 5s) už ani nestartovalo, tak jsme to odtáhli domů. Googlil jsem a prý, že by to mohlo být baterkou, změřil jsem ji a měla 7,4V. Takže jsem koupil novou, diagnostikou vymazal chybová hlášení (low voltage mezi nimi taky bylo), nyní to žádné chyby nehlásí, startér točí, ale nechytne. Jsou při výměně baterky potřeba ještě nějaké další úkony (imobilizér...).

Je to normální, že se vadná baterka projeví tím, že auto přestane jet po 30km poté, co normálně nastartovalo?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Po výměně baterie nestartuje

Příspěvek od kotasekh » stř črc 26, 2023 00:03

Pokud se clanek baterie dostane do zkratu, tak ano, je normalni, ze auto prestane jet. Prvni se pri nizkem napeti odpojuji “nepotrebne” jednotky (treba ta abs/esp), pote i jednotka motoru a auto se vypne. Udela to tak kazda znacka, kazdy model. Proc nasledne nestartuje po vymene baterie, to je otazka. Diagnostikou se da pripojit na vsechny jednotky?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

fishbet
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv črc 16, 2020 17:33

Re: Po výměně baterie nestartuje

Příspěvek od fishbet » stř črc 26, 2023 08:33

Ano diagnostika načte vše (nebo aspoň nehlásí, že něco nemohla načíst). Trochu divné je, že po zastavení to ještě chvíli startovalo (točilo startérem), ale ne zas tak dlouho, abychom tím zničili dobrou baterku (bylo to asi ty 4-5 pokusů). Ještě mě teda napadá, že docela dlouho blikaly výstražné a to je cca 10A, což taky není málo, takže původní příčina může být jiná. DTC kódy jsou pouze z ŘJ motoru a krom nízkého napětí se to hodně motá kolem tlaků (senzor barometrického tlaku...), kódů bylo celkem 8.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Po výměně baterie nestartuje

Příspěvek od kotasekh » stř črc 26, 2023 12:04

Chyb to pri nizkem napeti vyhodi hromadu, vetsinou byvaji nesmyslne. Chapu spravne, ze diagnostika se pripojuje jen na motorovou jednotku? Jednotky UCH, ABS, klimu a pod nenajde? To jede pres klasicky elm327? Pokud ano, tak zkusit aplikaci PyClip, je to nahrazka originalni aplikace a umi vycist temer vse.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

fishbet
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv črc 16, 2020 17:33

Re: Po výměně baterie nestartuje

Příspěvek od fishbet » stř črc 26, 2023 13:52

jj ELM327 a aplikace ta co doporučuje výrobce. PyClip mi nejde nainstalovat (asi mám moc novej Android), zkusím sehnat jiný tel.

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů