Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Zdravím kolegové...
Něco mi začlo na masteru (2,5 DCi 100 73kw) bouchat na volnoběh a vycházelo to od rozvodů... V servisu mi říkali, že to bude řemenice na klice, že má silentblok a ten, že se urval... jenomže já tam mám od výroby jiný druh řemenice než myslel v servise a to bez silentbloku a řemenice na klice je tedy dobrá... Dál jsem zkusil sundat řemen od altíka a jen natočit bez něho, jestli není třeba čerpadlo na řízení, altík, nebo napínák v háji... stále klepeme... Sundám tedy rozvody a zděsím se... řemen mezi dvěma vačkami nahoře byl uplně volný, že bych s ním při troše snahy o zub popojel... pootočil jsem si motorem ručně a najednou se to nahoře doplo a povolilo zase u vodící kladky... Je možné, aby byl ten řemen natažený na jednom místě? Popř. je to normální? já se bojím, že ne... To jest první dotaz... a tím se plynule dostávám k druhému... jelikož toto problém cvakání nebude si myslím, rád bych se ještě podíval na vnitřní ozubené rozvody, které by to podle mě být mohli a hlavně mi kolem nich sákne olej, tak dát nová gufera... s touto operací i s výměnou rozvoďáku se ale spojuje další nemilá věc a to sice oddělání jednoho silentbloku motoru - kdo viděl tak určitě zná... Jenže když ho oddělám, tak mě nenapadá kde motor podložit aby nespadl? Pod vanu se mi nic dávat nechce a jinde není kam... Nebo myslíte, že mi to cvaká, protože už řemen třeba o zoubek poskočil?
Prosím Vás moc o pomoc, auto mi stojí v dílně a tím pádem utíkají koruny... Do místního servisu ho nechci dávat né protože bych byl škrt, ale protože ti dobří mají na měsíc nacvakáno, autorizovanej je nejblíže v HK a ještě jsou to bastliči a volno mají jen ti, kterým bych nedal ani pincka...
Děkuji moc!
Zdraví Pavel.
Něco mi začlo na masteru (2,5 DCi 100 73kw) bouchat na volnoběh a vycházelo to od rozvodů... V servisu mi říkali, že to bude řemenice na klice, že má silentblok a ten, že se urval... jenomže já tam mám od výroby jiný druh řemenice než myslel v servise a to bez silentbloku a řemenice na klice je tedy dobrá... Dál jsem zkusil sundat řemen od altíka a jen natočit bez něho, jestli není třeba čerpadlo na řízení, altík, nebo napínák v háji... stále klepeme... Sundám tedy rozvody a zděsím se... řemen mezi dvěma vačkami nahoře byl uplně volný, že bych s ním při troše snahy o zub popojel... pootočil jsem si motorem ručně a najednou se to nahoře doplo a povolilo zase u vodící kladky... Je možné, aby byl ten řemen natažený na jednom místě? Popř. je to normální? já se bojím, že ne... To jest první dotaz... a tím se plynule dostávám k druhému... jelikož toto problém cvakání nebude si myslím, rád bych se ještě podíval na vnitřní ozubené rozvody, které by to podle mě být mohli a hlavně mi kolem nich sákne olej, tak dát nová gufera... s touto operací i s výměnou rozvoďáku se ale spojuje další nemilá věc a to sice oddělání jednoho silentbloku motoru - kdo viděl tak určitě zná... Jenže když ho oddělám, tak mě nenapadá kde motor podložit aby nespadl? Pod vanu se mi nic dávat nechce a jinde není kam... Nebo myslíte, že mi to cvaká, protože už řemen třeba o zoubek poskočil?
Prosím Vás moc o pomoc, auto mi stojí v dílně a tím pádem utíkají koruny... Do místního servisu ho nechci dávat né protože bych byl škrt, ale protože ti dobří mají na měsíc nacvakáno, autorizovanej je nejblíže v HK a ještě jsou to bastliči a volno mají jen ti, kterým bych nedal ani pincka...
Děkuji moc!
Zdraví Pavel.
Naposledy upravil(a) Pavel100 dne ned pro 11, 2016 20:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Volný rozvoďák? Spěchá, prosím o pomoc
Ahoj, mám trafica 2.5 dci.
Motor jsem vypodložil pod kompresor klimatizace.
Dle mě by určitě neměl být rozvodový řemen v žádné poloze volný.
Nevím jak u Mastra, ale u Trafica je přístup z boku k rozvodům nic moc, teda pokud je motor v autě.
Pokud už budeš v "ozubenejch" kolech, tak by stálo za úvahu vyměnit vodní čerpadlo (s tím i olej, protože mám takový pocit, že při výměně vždy nateče kapalina do oleje).
Otázka: psal jsi že něco bouchá na volnoběh - bouchá to i v otáčkách?
Motor jsem vypodložil pod kompresor klimatizace.
Dle mě by určitě neměl být rozvodový řemen v žádné poloze volný.
Nevím jak u Mastra, ale u Trafica je přístup z boku k rozvodům nic moc, teda pokud je motor v autě.
Pokud už budeš v "ozubenejch" kolech, tak by stálo za úvahu vyměnit vodní čerpadlo (s tím i olej, protože mám takový pocit, že při výměně vždy nateče kapalina do oleje).
Otázka: psal jsi že něco bouchá na volnoběh - bouchá to i v otáčkách?
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
Re: Volný rozvoďák? Spěchá, prosím o pomoc
Ahoj! Motor podložen, rozvody jsem kuchnul a objednal... Mám teď problém s povolením řemenice na klice... zítra zomu zkusím domluviti povolovačkou...
Bouchá to do těch dvou tisíc, pak je ticho...
Bouchá to do těch dvou tisíc, pak je ticho...
Re: Volný rozvoďák? Spěchá, prosím o pomoc
Tak závada vyřešena a byla, řekl bych, docela raritní... Z napínací kladky ulítl kousek plíšku a hlodnul se do řemenu, cvakalo to potom o kovová kola vaček... řemen byl volný právě proto, že se vys*** napínací kladka... Tak nějako se divím, že sem s tím nalítal takových kilometrů a nepotkalo se to... v každym případě je to asi opravdu blbuvzdorný stroj, prostě to furt funguje... celá tato sranda vyšla na 2500 tisíce peněz českých (prý hodně kvalitní Continental sada rozvodů - docela mě překvapilo, že kladky jsou od stejné značky, jako mi tam dali v autorizovaném servisu...), přípravky sem si půjčil za flašku vína od známého a kdo se nebojí udělá uplně v klidu sám doma. Nic není tak složité, jak se nám snaží namluvit výrobce.
E: Ještě doplním, kdyby někdo měnil vodní pumpu, na výměnu není potřeba sundávat řemenici na klice, ani celý ten kryt vnitřních ozubených kol, stačí pouze oddělat takový ten malý kryt nad ní (3-4 šrouby, tuším..). Jednoduchým dvouramenným stahovákem potom stáhnout ozubené kolo...nejdřiv teda povolit matku uprostřed... pak už uplně jednoduše odmontovat pumpu jako takovou, je tam zas pár šroubků. Nejdřív si tedy vypusťte chladící okruh a i olej, protože po oddělání pumpy se vždy něco do oleje dostane... Já sem pro jistotku oddělal vanu, stejně bylo potřeba dát nové těsnění kolem ní, tak sem to vypucoval důkladně. Potom novou pumpu, určitě nový O kroužek kolem ní, ozubení, smontovat, nalejt vodu, olej (novej, voňavej, né, že tam polejete ty patoky!!!) a máte na 100tisíc zase klidný spaní...
E: Ještě doplním, kdyby někdo měnil vodní pumpu, na výměnu není potřeba sundávat řemenici na klice, ani celý ten kryt vnitřních ozubených kol, stačí pouze oddělat takový ten malý kryt nad ní (3-4 šrouby, tuším..). Jednoduchým dvouramenným stahovákem potom stáhnout ozubené kolo...nejdřiv teda povolit matku uprostřed... pak už uplně jednoduše odmontovat pumpu jako takovou, je tam zas pár šroubků. Nejdřív si tedy vypusťte chladící okruh a i olej, protože po oddělání pumpy se vždy něco do oleje dostane... Já sem pro jistotku oddělal vanu, stejně bylo potřeba dát nové těsnění kolem ní, tak sem to vypucoval důkladně. Potom novou pumpu, určitě nový O kroužek kolem ní, ozubení, smontovat, nalejt vodu, olej (novej, voňavej, né, že tam polejete ty patoky!!!) a máte na 100tisíc zase klidný spaní...
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Ahoj.
Dobra práce!
Díky za popis vodní pumpy.
Je vhodné ji vyměnit preventivně? Budu mít 300 tis. Km. Najeto.
DikY
Dobra práce!
Díky za popis vodní pumpy.
Je vhodné ji vyměnit preventivně? Budu mít 300 tis. Km. Najeto.
DikY
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Ahooj!
Jestli máš stále první, tak bych ji vymněnil.. Životnost ti říct nemohu, protože mě se nevysypala... Jestli to chceš dělat sám, tak ti to popíšu asi detailněji, toto sem psal včera v restauraci na ipadu, tak je to jen na důkaz, že to jde... já ji udělal, protože když už sem se v tom hrabal, tak abych měl klid, u aut, kde je přímo na řemenu se dělá při každé výměně rozvodů, což je od těch 60 do 110 tis... já si myslím, že ta moje byla původní, byla tam přes půl mega a nikdy sem s chlazením problém neměl.. Naopak mi příjde, že je tak nadymenzované, že je tam sahara uplně zbytečně... asi je to tím, jak je tahle moje verze 2,5 "uškrcená"... nakoňovanější verze si myslím, že už takové traktory nebudou, nevím...
Zase edit: Doplním jenom, že vodní pumpa mě vyšla na necelých 1200,- a koupil jsem Valeo, což je značka od které tam toho namontovali mnoho už frantíci v továrně. Nekoukal sem teda, jaká pumpa tam byla předtím, ale skoro bych se vsadil, že to bylo Valeo... i třeba startér tam je od Valea. Takže to taková investice není, jestli si to uděláš sám a budeš mít klid...
Jestli máš stále první, tak bych ji vymněnil.. Životnost ti říct nemohu, protože mě se nevysypala... Jestli to chceš dělat sám, tak ti to popíšu asi detailněji, toto sem psal včera v restauraci na ipadu, tak je to jen na důkaz, že to jde... já ji udělal, protože když už sem se v tom hrabal, tak abych měl klid, u aut, kde je přímo na řemenu se dělá při každé výměně rozvodů, což je od těch 60 do 110 tis... já si myslím, že ta moje byla původní, byla tam přes půl mega a nikdy sem s chlazením problém neměl.. Naopak mi příjde, že je tak nadymenzované, že je tam sahara uplně zbytečně... asi je to tím, jak je tahle moje verze 2,5 "uškrcená"... nakoňovanější verze si myslím, že už takové traktory nebudou, nevím...
Zase edit: Doplním jenom, že vodní pumpa mě vyšla na necelých 1200,- a koupil jsem Valeo, což je značka od které tam toho namontovali mnoho už frantíci v továrně. Nekoukal sem teda, jaká pumpa tam byla předtím, ale skoro bych se vsadil, že to bylo Valeo... i třeba startér tam je od Valea. Takže to taková investice není, jestli si to uděláš sám a budeš mít klid...
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Děkuji.
Budu dělat rozvody příští rok. Tak to na plánuju tak abych měnil i s olejem a zkusím i tu pumpu.
Problém je v tom, ze já u trafica mám strašně málo místa na straně u rozvodu. Už rozvody byl pěkného opruz.
Uvidím.
Díky.
Budu dělat rozvody příští rok. Tak to na plánuju tak abych měnil i s olejem a zkusím i tu pumpu.
Problém je v tom, ze já u trafica mám strašně málo místa na straně u rozvodu. Už rozvody byl pěkného opruz.
Uvidím.
Díky.
Renault Trafic 2.5 dCi 2004
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
čaau...
Hele, místa je všude málo, ale kde je ho dost... Věřím, žee na Traficu bude ještě míň místa, ale nějak to přece musí jít udělat... vyfotil bys mi přístup tam? Maj to asi uplně stejný s tím silentblokem motoru, co?
Hele, místa je všude málo, ale kde je ho dost... Věřím, žee na Traficu bude ještě míň místa, ale nějak to přece musí jít udělat... vyfotil bys mi přístup tam? Maj to asi uplně stejný s tím silentblokem motoru, co?
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Potrebuju pomoc...kdyz si delal rozvody tak jakej kolik jsi strkal na zajisteni kliky?ja mam pujcenou sadu pripravku a jsou tu tri.jedinej kterej tam jde zastrcit je nejslabsi ze sady,prumer tycky je 8mm a nema zavit na zasroubovani.ten kdyz tam strcim a opru o nej kliku,tak mam pootocene vacky tak ze tam nejdou dat horni pripravky... Motor normalne jezdil..
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Uz jsem ve finale...patri tam ten bez zavitu 8mm tycka. Horsi je ze po zaaretovani kliky jsem zjistil ze vyfukovou vacku mam asi tak o zub pootocenou vuci hornimu pripravku. Vackove kolo bylo nadoraz na tech trech pohyblivych sroubcich a ne uprostred. Saci vacka v pohode. Pootocil jsem sni tak abych nasadil pripravek. Ten borec co delal rozvody predemnou,tak mel vse oteckovano fixou a asi to delal bez pripravku. Remen byl taky obracene,pismem do motoru a ne k podbehu. Dal jsem novy remen i kladky,vyndal pripravky a dvakrat protocil racnou. Znovu nandal pripravky a sedej...zitra to ustrojim a start. Neni to moc slozity,ale je tam opravdu hodne malo mista...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Tyčka musí být zasunutá v zářezu kliky, ne klika opřená o tyčku.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Tak vsechno slozeno a provedena zkusebni jizda asi 200km. Motor byl podle pripravku spatne nastaven. A to jsem stim najezdil 60tis km,jeste ze se nestalo nic katastrofalniho... Motor ma takovej mekci chod,lepe jde do tahu. Pred demontazi starych rozvodu jsem koukal na napnuti remene a pripadal takovej volnejsi...kdyz jsem se kouknul na napinaci kladku tak mi to bylo hned jasny. Ten hnup co to delal,tak malo preepnul napinaci kladku.jazycek kladky nesmeroval mezi rysky ale asi tak o 15 mm niz. Tak snad bude pokoj na par km...
Muze mi nekdo rict proc se davaj rozvody u tohoto motoru jen na 60tis???
Muze mi nekdo rict proc se davaj rozvody u tohoto motoru jen na 60tis???
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Zřejmě se počítá s tím, že "dodávka" bude fungovat systémem 10 x denně startuji a popojíždím po městě. Asi by nebyl problém tuto hranici posunout v případě režimu jízdy po dálnici a mezi městy.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Je fakt,ze rozvodak je bez naznaku opotrebeni. Vubec neni popraskany nebo jinak deformovany...ani mezi zuby zadny naznak praskaani.rozvody jsou 4roky a 61tis km jety...
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Ahoj, omlouvám se za neaktivitu, ale koukám, že jste si poradili... S tím aretováním kliky si to chce vyhrát, ale nakonec to tam sedne, měl jsem přípravky od BGS a úplně jsem žasl, jak je vše krásně přesné. 60 tis. mi příjde málo... Mně v autorizovaném vždy tvrdili 110... ale nevím... On je tento motor co se týče rozvodů udělán docela blbuvzdorně, takže když odejde třeba vodní pumpa, tak ti to nezabije celej motor (za předpokladu, že s tím nepojedu dál), jako je třeba specialitka VW koncernu, kde je pumpa na řemenu, zadře se a pak s bohem a šáteček... Jaký jsem měl problém já, někdo, kdo ty rozvody dělal předemnou, ztrhnul jeden závit, kterej drží ten kryt rozvodů a zároveň držák motoru... Radost z toho nemám, ale není teď jak to vyřešit, když je motor v autě, krom "tekuté opravy", kterou jsem udělal, až půjde třeba hlava dolu, nebo celý motor ven, tak ho nechám opravit pořádně...
Ještě k napnutí... Podle ofiko dílenské příručky se má kladka napnutí trošku přepnout... Né přesně mezi zobáčky, ale kousek dále, až se dostanu domů a jestli si vzpomenu, hodím sem nákresy... Právě proto je na jednom z těch přípravků taková ta packa... Ta je tam proto, protože je tam blbě vidět a ručka napínáku se opře o ni... Teda snad to říkám správně, ale já to tak udělal a funguji...
Ještě k napnutí... Podle ofiko dílenské příručky se má kladka napnutí trošku přepnout... Né přesně mezi zobáčky, ale kousek dále, až se dostanu domů a jestli si vzpomenu, hodím sem nákresy... Právě proto je na jednom z těch přípravků taková ta packa... Ta je tam proto, protože je tam blbě vidět a ručka napínáku se opře o ni... Teda snad to říkám správně, ale já to tak udělal a funguji...
Re: Volný rozvoďák? Vyřešeno + výmněna vodní pumpy
Ahoj, zde slíbené napínání rozvoďáku (s nasazenýma aretovacíma přípravkama!!!), jen pro doplnění... Celou tuto příručku bohužel nemám, jen sem tam nějaký ten ústřižek, snad se mi jednou dostane do ruky celá...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 6 hostů